mylady skrev 2013-05-07 10:46:05 följande:
Har nu ätit mina pergotabletter och snart väntar Äl. Eller iaf tid för att mysa till det lite extra.
Har tursamt nog sluppit en massa biverkningar. Värmesvallningar är väl det enda. Sjukt jobbigt är just det dock. Brukar va rätt frusen dagtid men nu kan jag helt plötsligt bli supervarm för att snabbt återgå till det normala. Svårt att klä sig. Men vad gör man inte.
En annan grej är att jag typ knappt blir hungrig. Nån annan som haft så kan det va en biverkning? Jag kan gå nästan en hel dag med bara frukost o känna att jag inte behöver äta. Mycket konstigt!
Försöker såklart äta ändå vid lunch o middag men svårt när man inte känner sig hungrig
Va skönt att du sluppit massa biverkningar! :) Jag har också klarat mig bra förutom de där värmesvallningar som du också fått....som tur är går de över så fort man tagit den sista tabletten :)
Nej just den biverkningen du haft att du inte känt någon hunger har inte jag märkt av, är ungefär så hungrig som jag brukar vara.... :)
Hoppas du får ÄL snart nu då! Ska du testa med stickor?
botha skrev 2013-05-07 10:47:21 följande:
Har precis avslutat mitt samtal med kvinnokliniken och de sa att jag ska avvakta denna veckan och om jag inte plussat eller fått min mens ( som jag borde få efter att jag har ätit pergotim) så skulle jag ringa dem på måndag och då får jag äta en kur provera igen och sen börja på pergotime :/
De sa även att gravtesterna idag är så känsliga och hon tycker att jag borde plussat om jag var gravid men tyckte jag skulle testa igen om ngn dag...
fortfarande ont i brösten och nere i ländryggen :(
Okej jobbigt att vänta som sagt men skönt ändå att du i alla fall får hjälp nästa vecka om inget hänt!