• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Wile skrev 2013-05-15 13:06:49 följande:
    Hur går det för er tjejer?
    Här är det bara några dagar kvar till bim.. Känner mig annorlunda i kroppen.. Lite ömma bröst till o från, molvärk och idag har jag kissat typ hundra gånger..
    Känns svårt o veta om det är pga av kommande mens, pergotimet el graviditet.. Min första omgång med pergo så vet ju inte riktigt hur min kropp reagerar på det..
    Är på väg till tandläkaren nu o man kan tydligen få ett blytäcke över kroppen närmande röntgas o det ska ta bort all farlig strålning!
    Ska testa på lördag har jag bestämt för ska ut o äta o kolla på Magnus Uggla med en kompis då.. Så vill veta innan det!
    Kram på er!
    Håller tummarna för ett plus på lördag då!! :) Låter som bra tecken i alla fall. Du får hålla oss uppdaterade! 
    Sultanol skrev 2013-05-15 13:54:18 följande:
    Hejsan alla! Hoppar in på tråden om det är okej då jag behöver hjälp!!! Jag går på min andra pergotime kur nu och är mitt i
    Cykeln så för att ta reda på när jag har ägglossning så har jag använt tester i 3 dagar nu! Men felet är att testerna har visat positivt alla 3 dagarna! Kan pergotime göra så det blir fel svar? Någon som testat med äghlossningstest under tiden ni ätit? Tacksam för svar!! :)
    Välkommen hit! :) 
    Jag använder ÄLtest, såna billiga från testlagret. Blir ju svaga streck även när man inte har ÄL men jag har hittills sett tydligt vilken dag jag verkligen haft ÄL, strecket är mycket starkare då. Brukar spara testen så kan man jämföra....vet att de inte är giltiga efter ett visst antal minuter men man kan i alla fall jämför skillnaderna :)
  • LillaJagMaria
    Sultanol skrev 2013-05-15 14:43:12 följande:
    Tack för svar :) smart där! Så skulle man kunna göra ja! Det ska jag absolut prova nästa kur (som jag hoppas jag slipper och blir gravid istället ;D )
    Ja jag håller tummarna för ett det inte blir någon mer kur för dig! :D
  • LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-19 11:26:29 följande:
    Första dubbelkuren av pergotime idag! Om ni får äl av pergotime, vilken cd får ni det på? Jag ska på vul cd 14.
    Jag har fått Äl på cd 16-17 varje gång jag kört med pergotime hittills. Jag äter dubbelkur. 

Va roligt att vår grupp växer :) Så skönt att ha människor som man kan få prata av sig med och som förstår vad man går igenom!!  
  • LillaJagMaria

Är roligt att tråden är så aktiv :)

Förväntansfull0406 - jag har hört att mensvärk är ett tidigt graviditetstecken också så ge inte upp än. Kan vara för tidigt att testa nu om du har BIM först på tisdag. Jag håller tummarna! 

mylady - jag har fått ÄL på dag 16-18 de senaste månaderna jag ätit pergotime. Jag räknar cd1 som första mensdagen.
    Är inne på min fjärde dubbelkur nu och hoppas på ÄL i helgen....

Mael - va skönt att ni ska få komma på utredning nu! Är så segt att bara gå och vänta och inget händer, skönt när man kommit igång i alla fall!! Jag håller tummarna för att allt går bra med utredningen!! 

Jag ska ha en telefontid med min läkare efter denna kur pergotime. Får se hur vi går vidare sen. Blir i alla fall en månads uppehåll med pergotime och sen får vi se.... 10 juni har jag läkartiden. så fram tills dess är det bara att vänta och hoppas det blir vår tur snart!

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 - Grattis till ÄL!! :D Så skönt när det fungerar i alla fall, nu är det bara att hålla tummarna! 

mylady - jag börjar med pergon på cd 4 och får ÄL runt cd 16-18.  Och är du på cd 26 nu så borde ju BIM närma sig....jag brukar har BIM ungefär cd 30.
  • LillaJagMaria

Så roligt att det är sån aktivitet här på tråden :) Så skönt att ha alla er och prata av sig med och ni förstår precis vad man går igen!

Jag har testat med clearblues ÄLtest i några dagar nu och igår fick jag en glad gubbe :) Så skönt att man i alla fall får ÄL....pergotime dubbelkur verkar funka för mig i alla fall....nu är det bara att hålla tummarna! :)

mylady och Förväntansfull0406 - ledsen att era gravtest var negativa denna gång....håller tummarna för att ni kanske testa för tidigt annars hoppas jag verkligen det blir eran tur nästa månad!!!! 

Och trina jag kände inget denna månaden heller innan min ÄL men glad gubbe igår och idag känner jag verkligen av ÄL....så ge inte upp!! 

Min sambo är väldigt gullig, jag vet hur mycket han längtar efter barn men han tröstar mig när jag är nere och vårt förhållande är just nu riktigt bra....jag har ju mina humörsvängningar som jag får av pergon men sambon tacklar dem mycket bra också...sen försöker jag att inte gnälla av mig för mycket på sambo utan då får ni vara mina bollplank :)

• LillaJagMaria
    botha skrev 2013-05-27 14:15:48 följande:
    LillaJagMaria: Mina känslor m.m har jag skrivit här och många funderingar man har i sitt huvud.Jag känner att det är lättare att skriva än att prata. Men igår kväll sa min sambo att han inte vill att jag skriver här. Han oroar sig över att jag inte kan slappna av och tagga ner om jag googlar saker och skriver på FL. Han känner också att jag inte pratar med honom och vi satt länge och prata igenom det. Det kändes skönt! Men jag sa till honom att jag behöver er. Ni tjejer som vet exakt hur man mår, tankar och känslor. Visst jag kan prata med min sambo men det blir inte samma sak.

Idag är jag på cd 19 och igår och i förrgår hade jag riktig molvärk i magen och ont i nedre delen av ländryggen. Varje gång jag hostade fick jag ont i "tjejmagen".    
    Det är ju viktigt att man inte lämnar sambon utanför utan att man pratar med honom också....men samtidigt förstår ju inte riktigt killarna hur våra kroppen fungerar och hur vi mår så skönt att ha andra tjejer i samma situation som vet vad man går igenom....men som sagt är nog jätteviktigt att man ändå pratar om allt med sin sambo....det är ju jobbigt för dem också.

Va roligt, då är det nog ÄL på gång för dig också :) 

• LillaJagMaria
    Lilly82 skrev 2013-05-28 00:00:28 följande:
    Hejsan! Har läst er tråd och känner igen mig i många av era tankar. Jag har pco-liknande symptom och håller just nu på med min 3:e dubbelkur av pergotime. Hoppas det är ok om jag hänger på här! Just nu känner jag mig svag...det går lite i perioder men sista gången mensen kom så kändes det riktigt tufft. På onsdag ska jag göra en spolning av äggledarna, är det någon annan av er som gjort det? Sedan hoppas jag på att lagom många äggblåsor växt till sig och att slemhinnan är tillräckligt tjock. mycket som ska klaffa! Hur som helst är det bara att kämpa på!
    Välkommen :) Roligt att vår lilla grupp växer! 

Ja man har verkligen perioder då man är riktigt nere och vissa perioder är man mer positiv till allt. Här inne får man prata av sig om allt! 

Men du får ÄL av dubbbelkurerna eller? 

Vilken dag i cykeln är du på nu?

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-28 07:37:20 följande:
    Min mens kom nu på morgonen. Jaja..... Skönt att slippa gå och vänta hela dagen iaf. Detta suger (
    Usch så tråkigt :( Man hoppas ju i alla fall in i det sista....vad händer nu då? Blir det en omgång pergotime igen?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.