• Wile

Pergotime start mars 2013.

Mael - Jag tyckte mig inte ha några eg symtom.. Va trött o hade gått upp lite i vikt men skyllde det på jobb o stress.. Har aldrig haft problem med vikten förut.. Vägt typ lika mycket sen jag var typ 18.. Men gick ner några kilo så fort jag började med levaxinet.. Blev piggare! Så symtomen för mig smög sig på utan att jag märkte det.. Jag låg inom normalvärdet men det är individuellt vart man ska ligga. O jag mår mycket bättre när jag ligger lägre typ som nu! Är tillbax till mig själv nu! Låg på 3,2 när jag gjorde utredningen o nu ligger jag på 0,92 så ganska stor sänkning för min del! O jag äter minsta dosen en 0,25 microgram tror jag det är, en tablett om dagen! Så helt klart värt att kolla upp! O just att det är lättare att bli gravid och behålla graviditet om man ligger lägre!

• Wile

Nu är det tredje dagen med pergo.. Kände som jag skrev tidigare inget men igår började det mola ordentligt och det har det gjort sen dess till och från. Och igår började även känslorna svaja ordentligt. Har varit riktigt "tjejig";) vilket jag aldrig är annars! Gråtit och vart arg om vart annat! Stackars sambon han är i chock;)! Inte ens då jag vart gravid har jag varit såhär! Hihi skönt att det bara är två dagar kvar! Mår inte bra av att va så svajig! Känner inte igen mig själv! Hoppas jag håller ihop på jobbet imorgon, är lärare o skulle tycka synd om eleverna om jag ena sekunden skrek o nästa grät :p jag som typ aldrig höjer rösten i vanliga fall!
    Ska börja ältesta på onsdag sa min läkare men funderar på att börja redan på tisdag då det redan känns som om äl kommer inom några dagar. Brukar alltid få älsekret ett par dar innan utslag och det har jag haft idag.. Kanske blir så av pergo vet ni? Hur har ni haft det?
    Hoppas ni har en härlig kväll!

• Wile

Mylady jag tar oxå mina på morgonen när jag borstar tänderna lätt o komma ihåg:)

LillajagMaria jag ska inte in på vul denna cykel. Men om det inte tar sig denna ska jag göra det nästa cykel.

Botha spännande! Håller tummarna för att det är riktiga symtom!!:)

Many87 härligt att du fått äl:)

Här är känslorna stabilare idag det är skönt! Ska börja ältesta imorgon har jag bestämt mig för!

• Wile

Mael tycker man läser lite varstans att pergo ofta ger viss effekt även cykeln efter! Jag håller tummarna för att det är så för dig!!

Fortfarande inget positivt ältest här än.. Men det kommer väl:) min läkare sa att den kunde komma lite senare än vanligt med pergo eftersom jag i vanliga fall har ganska kort cykel.. Så bara o vänta.. Bara en låååång väntan det här med bebisgörandet tycker jag.. Men det är det väl värt i slutet antar jag:)

• Wile

Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.

• Wile

Skönt att du mår bättre Mael! Vet vad du går igenom har haft ett ma o två mf.. Det är skitjobbigt!!
    Jag känner av den lite till o från men inte mer än jag brukar! Det är skönt!

• Wile

Jag tar tillbax det där med att det känns som vanligt.. Har haft jätte jätte molvärk igår kväll o hela dagen idag.. Gick på mitt vanliga spinningpass idag o va tvungen o sätta mig ner flera gånger för att det kändes så.. Inget tvivel om att det är äl just nu iaf!!

• Wile

Botha håller tummarna för plus imorgon!!

• Wile

Botha Kanske förtidigt?! Vad gör dom annars för visst hade du ingen egen äl o mens?
    Jag hoppas iaf fortfarande på plus!!:)
    Håller med dig om det där med att vi kommer bli fantastiska föräldrar!! Tänk va länge vi väntat o längtar efter dom små!! O va älskade dom kommer bli!:)
    Kunde aldrig föreställa mig att det skulle ta så här lång tid att få en liten! Snart två år sen vi började försöka..
    Inget snack om saken att det var äl här igår iaf! Fy så det kändes!! O idag är det som vanligt! Det är skönt iaf:)
    Ha en bra kväll nu tjejer! Kram på er!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.