• Wile

Pergotime start mars 2013.

Mylady jag hade inte heller nån aptit! O i vanliga fall är jag jätte beroende av att äta ofta för att må bra.. Kunde äta jätte lite dom dagarna jag tog pergo men det har gått tillbax till det normala igen!
    Förstår oxå din känsla av stress med tester! Vi körde på det ett tag under höst o vinter eftersom min cykel va så oregelbunden efter sista mf.. Men sen hoppa vi det fler månader kändes skönt!
    Men denna cykel så testa vi igen även fast med facit i hand hade jag ju verkligen inte behövt det med tanke på hur ont jag hade vid äl!

Botha finns ju dom som är låghormonare o inte plussar förrän lite senare.. Håller fortfarande tummar o tår för din skull!

Mael hur går det för dej? Närmar du dig äl igen? Ska du köra ältester?

• Wile

Mael skönt att du får ett till utlåtande! O iom det kanske mer el annan hjälp..
    Magen är bra nu! Har haft väldigt ömma bröst och molvärk mellan äl o bim senaste typ halv året men inte denna gång! Tar det som ett bra tecken;) för det har jag aldrig haft förut o när min kropp är som den va förut tolkar jag det som bra! För när den funka bra så blev jag ju relativt lätt gravid alla tre gångerna. Så hoppas verkligen på denna gång:)

• Wile

Botha fy för o ha så ont!!
    Har bim nästa söndag typ.. Fortfarande inga känningar av nåt o det ser jag som positivt:)

• Wile

Botha åhh nej stackare! Hoppas det går över snart!!!

Mael haft tre mf.. Fick därför göra utredning som eg inte visa nåt fel.. Tsh värde i normal zonen men lite för högt för att lätt bli gravid så äter levaxin för det o nu är värdena bra! Ringde tillbax till utredningsläkaren efter ett tag o då berätta hon att mitt typ amh värde ( tror jag det hette) va lite lägre än optimalt därför fick jag testa pergo Max tre cykler i väntan på ivf.. Va ca ett år sen jag blev gravid sist.. Så alla tre grav va under mindre än ett år.. O nu blir det inget..
    Så hoppas att pergo hjälpt nu! Hoppas det hjälpt min egen äl på traven! För det har jag haft egen hela tiden:)

• Wile

Åhh precis kommit hem efter att ha sett Miss Li på Berns! Helt upprymd! Så grymt bra var hon:)

Mael dom gjorde ett vanligt vul, sen kollade hon livmoderhålan med hjälp av koksalt som dom sprutade in. Sen fick jag lämna 9 rör med blod på en viss cykeldag tror det var dag 3-5.. Där kollade dom allt möjligt bl.a. Kromosomavvikelser, koagulering sköldkörtel m.m. Min sambo kollade dom bara kromosom på. Eftersom vi blivit gravida tre gånger beror det sällan på männen därav mer koll på mig. Har oxå fått fragmin sprutor jag ska ta när jag blir gravid igen och fram till v 20. Många mf beror tydligen på små små blodproppar i livmodern o det kan förhindras med blodförtunnande! Hon är verkligen jätte bra hon som gjort vår utredning! Noggrann o ger oss olika hjälp även fast det eg inte är nåt fel! Vilket många inte verkar göra..

• Wile

Hej tjejer!
    Riktiga nedräkningen till bim har nu börjat! Söndag är bim.. Men funderar över en sak..
    Ska till tandläkaren på onsdag o kommer ju så röntga som man alltid gör.. Det ska man ju helst inte göra om man är gravid.. Tror ni det är skadligt även om det är så supertidigt i graviditeten..
    Funderar på o testa på onsdag morgon fyra dar innan bim.. Men kan ju mycket väl bli neg även om jag är gravid då.. Hur skulle ni göra?

• Wile

Hur går det för er tjejer?
    Här är det bara några dagar kvar till bim.. Känner mig annorlunda i kroppen.. Lite ömma bröst till o från, molvärk och idag har jag kissat typ hundra gånger..
    Känns svårt o veta om det är pga av kommande mens, pergotimet el graviditet.. Min första omgång med pergo så vet ju inte riktigt hur min kropp reagerar på det..
    Är på väg till tandläkaren nu o man kan tydligen få ett blytäcke över kroppen närmande röntgas o det ska ta bort all farlig strålning!
    Ska testa på lördag har jag bestämt för ska ut o äta o kolla på Magnus Uggla med en kompis då.. Så vill veta innan det!
    Kram på er!

• Wile

Sultanol jag testade o för mig visade det bara en dag. Körde cb ältester o slutade när jag fick glad gubbe..

• Wile

Mael min läkare sa att jag kunde köra det tre gånger.. Men fick bara en gång utskrivet nu. Ska ringa henne på måndag o få nästa. Ska oxå ta dom sista proverna för ivf och bli ställda i ivfkö.. O denna gång ska jag in på ul oxå för o kolla äl!
    Det känns ändå ok för det finns en plan för oss! Funkar inte pergo så blir det ivf! O vi har ju blivit gravida så det går ju bara att det tar såååå lång tid denna gång.. Vilket är frustrerande då det gick fort alla gånger vi lyckats o nu bara går det inte..

• Wile

Välkommen förväntansfull!! Självklart får du hänga på här!
    Jobbigt att få så ont!! Hjälpte dom dig på nåt sätt?

Har funderat jätte mycket igår o idag på det här med ivf.. Just nu känner jag att jag inte vill gå igenom en sån procedur samtidigt som jag inte vill annat än att bli gravid o få bli mamma!
    Så kluven i allt detta med bebisgörandet..
    Borde ju gå snart eftersom det gått flera gånger förut.. Ska ringa o få min andra kur imorgon ska prata lite med läkaren o kolla vad hon tycker då..

• Wile

Oj vad ni skriver tjejer:)
    Hinner inte läsa igenom allt nu så blir bara ego inlägg denna gång:)
    Första dagen på andra pergo omgången! Ska in på ul nästa torsdag för o kolla!
    Vill verkligen att det ska gå vägen nu!

• Wile

Jag fick min 14 dagar efter positivt ältest. Så tror den kommer som vanligt ca två veckor efter äl.

• Wile

Jag hade positivt ältest på cd 13 så typ äl cd 14.. O mensen kom cd 26. Men det kan variera ganska mycket verkar det som av vad jag läst. Jag har en kort cykel i vanliga fall så den förlängdes med några dagar.

• Wile

Hej tjejer!
    Oj vad ni skriver:) har inte vart inne på ett tag så får läsa ikapp vid tillfälle!
    Lite ego - va o gjorde vul idag cd 13, för o kolla hur det ser ut efter andra kuren pergo. Hade två ägg ett på vardera sida som va 22 mm så äl närmaste dagarna trodde hon. Fick även en otrivell spruta( tror jag det hette) som jag ska ta när jag får pos på ältestet. Ska tydligen se till så äggen verkligen släpper!
    Är det någon av er som tagit en dån spruta?
    Lite läskigt med två mogna ägg tänk om det blir tvillingar;)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.