• botha

Pergotime start mars 2013.

Har precis avslutat mitt samtal med kvinnokliniken och de sa att jag ska avvakta denna veckan och om jag inte plussat eller fått min mens ( som jag borde få efter att jag har ätit pergotim) så skulle jag ringa dem på måndag och då får jag äta en kur provera igen och sen börja på pergotime :/
    De sa även att gravtesterna idag är så känsliga och hon tycker att jag borde plussat om jag var gravid men tyckte jag skulle testa igen om ngn dag...
    fortfarande ont i brösten och nere i ländryggen :( 

• botha

Idag kom den tråkiga dagen. precis innan jobbet så kom mensen :( Grät lite innan men det är bara att forts kämpa

• botha

Bara ta sig i kragen och rycka upp sig.. men måste säga att mensen som kommer efter man har ätit pergotime är den värsta jag har varit med om och liknar inte värken jag får efter proveran.. äter ipren och ligget med riskudden på magen. Röd dag idag så imorgon ska jag ringa kvinnokliniken och se vad det vill göra härnäst. Mael hoppas det går bra den 23e och att utredning leder till ngt positivt! Wile hur går det för dig? när har du bim?

• botha

okej vi håller tummarna! Jag blir bara sämre och sämre, kan inte sitta uppe har så fruktansvärt ont i magen. Tog panocod då ipren inte hjälper. Blir det inte bättre vet jag inte vad jag ska göra..

• botha

man börjar fundera vad det är.. är det mens el ngt annat? har ju inte plussat så mf kan det väll inte va? har precis gått en runda men blev nästan värre. Fick stanna och pausa. Hjälpte bara en lite stund med panocod. Ringt och sjukskrivit mig imorgon iaf.

• botha
    Wile skrev 2013-05-13 13:12:08 följande:
    Hej tjejer!
    Riktiga nedräkningen till bim har nu börjat! Söndag är bim.. Men funderar över en sak..
    Ska till tandläkaren på onsdag o kommer ju så röntga som man alltid gör.. Det ska man ju helst inte göra om man är gravid.. Tror ni det är skadligt även om det är så supertidigt i graviditeten..
    Funderar på o testa på onsdag morgon fyra dar innan bim.. Men kan ju mycket väl bli neg även om jag är gravid då.. Hur skulle ni göra?

Min läkare på kvinnorkliniken sa att gravtesterna som finns idag är mycket känsligare än vad de va för ngr år sedan. Så det kan ju visa 4 dagar innan. Jag har köpt "tidiga gravtest" på nätet. I bruksanvisningen står det 5-15 dagar.
    Men det med röngen vågar jag inte svara på..

LillaJagMaria: Jag vet hur det är.. man blir så besviken och man hoppas in i det sista. Börjar på en ny kur pergotime idag. Har precis fått klartecken från min läkare så på måndag ska jag in på vul. Hoppas bivekningarna inte är lika tuffa denna gången.    
  • botha

Håller tummarna för er alla! Själv är jag på kur 2 och imorgon är sista tabletten. Man har mycket i tankarna hela tiden och jag är glad att jag har mina hästar så jag kan fokusera på ngt annat..

• botha
    Wile skrev 2013-05-18 09:12:14 följande:
    Här kom mensen:(

Tråkigt :(
  • botha
    trina skrev 2013-05-19 11:26:29 följande:
    Första dubbelkuren av pergotime idag! Om ni får äl av pergotime, vilken cd får ni det på? Jag ska på vul cd 14.

Trina: jag är på min andra kur pergo och första kuren var jag inne och gjorde vul på dag tre efter sista pergo tabl. då hade jag ett ägg som var 24mm och som skulle släppa inom tre dagar sa hon. Tyvärr fick jag mens 15 dagar efter beräknad äl.
    I måndags började jag kur två tom fredag. Och imorgon ska jag in igen på nytt vul. Hoppas jag har ngt ägg på G :)

Det som jag just nu är lite orolig är att jag åker utomlands den 10 juni och om jag plussar (som jag verkligen hoppas att jag ska göra)  så bör jag kunna testa när jag har kommit dit och annars har jag dessvärre min mens halva resan :(  
  • botha

Var hos läkaren idag och gjorde vul. Har ett ägg på 14 mm och de beräknas släppa inom dessa tre dagarna. Är i cykeldag 12 och den 29 maj ska jag ta ett blodprov för att se så att jag verkligen har haft äl.

Wile förstår att det känns jobbigt men jag hoppas verkligen att pergo hjälper så du slipper ivf. Men samtidigt är det ju skönt att veta vad de har för plan ..  

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.