• botha

Pergotime start mars 2013.

Förväntansfull: Vi alla mår så ibland och många tankar som går. Är lite i samma sits som du då min sambo har varit/ fortf är deprimerad emellanåt. Men han äter inga tabl. Du behöver nog inte oroa dig då Fass brukar stämma bra. Vad blir nästa steg för dig nu? Ny kur

Mylady: Tråkigt att den kom. Blir det en ny kur med pergo för dig nu?

Trina: Det är jobbigt att vänta och jag förstår dig.. det är en lång tid! Men vi får hoppas att trippelkuren ger resultat nu.

Smalltowngal: Förra kuren med pergo så tyckte jag att jag hade mycket flytningar och man kände sig ofräsch hela tiden, luktade även funky.. På vilken cykeldag är du nu?

LillaJagMaria: Hoppas det går bra på läkarbesöket den 10e.

Själv har jag kännt mig lite halvsjuk.. nästan febrig. Öm i benen och har varit illamående till och från hela dagen. Har inte fått svar på mitt blodprov än men hoppas det kommer i början på veckan!  

• botha

smalltowngal det var inte meningen att få dig att tapps hoppet.. alla är vi olika och reagerar olika. Jag har Bim i nästa vecka ca den 6-7e

förväntandfull0406: Ja det är äl-provet..

• botha

Idag är ingen bra dag trött och stressad. Har fått hugg i vänstra delen av magen under hela dagen.

• botha

Katastrofnatt inatt... fått ta staka värktabl då jag återigen fått kraftiga magsmärtor.. önska inte min fiende detta

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-03 20:50:45 följande:
    Hur mår du botha??

Varit vaken i princip hela natten :( har aldrig varit förstoppad men tror att det kan vara det.. :/ lite högre temp än normalt och illamående.. Kan inte ligga på sidan utan måste typ halvsitta. Har ringt till min läkare nu för att se om jag kan få reda på provsvaren!
  • botha

Är inlagd på kirurgisk akutvårdsavd. Mitt crp låg på 99 som tyder på infektion. De tror det kan vara blindtarmen. De tog även urinprov för att kolla om jag va gravid. Men det vs negativt. Enl gyn så hade jsg haft äl efter pergotime

• botha

Fick komma hem igår kväll igen.. mår fortf inte riktigt bra. De kunde inte hitta vad felet vad så de vätskade upp mig med dropp och smärtlindrade mig. Nu är det vila som gäller. Vet att många har skrivit och nu har jag inte hängt med de senaste dagarna! Hoppas det går bra för alla!!
    De testade mitt urin i tisdags men det var neg men mitt bim är idag el imon så jag bara väntar på att mensen ska komma. Ska ringa kvinnokliniken imorgon och höra vad de tycker vi ska göra här näst :( 

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-06 20:47:08 följande:
    Hur länge har du hållit på med pergo botha?

Vi började göra vår utredning i början av året och har bara ätit pergo i två omg/månader men tror kanske jag måste pausa en månad då jag inte har varit frisk. Ska ringa dem och rådfråga imorgon el på måndag. Själv då?
    Man känner efter väldigt mkt utan att man tänker på det när man är i vår sits..jag håller tummarna för dig på tisdag :) så kan du hålla tummarna för mig att jag piggnar på och kan åka på vår semester på måndag!! 
  • botha
    Smalltowngal skrev 2013-06-04 12:50:31 följande:
    Botha: har du tagit nåt gravtest? :)

Jag har så otroligt (!) ömma bröstvårtor, det har varit så sedan igår. Har bara ont i vårtorna inte resten av brösten. De är även ådriga som tusan. BIM-2 idag.
    De tog grav test på vc när jag kom dit i tisdags och det var neg.. för tidigt kanske vem vet.. mensen har ej kommit så jag bara väntar.. hur går det för dig? håller tummarna för plus
  • botha
    Smalltowngal skrev 2013-06-06 22:37:43 följande:
    Botha: När har du BIM? De visste alltså inte varför du var så dålig? :/ jag har BIM imorgon, har sjukt ont i bröstvårtorna fortfarande och har en hel del flytningar. Annars känner jag inget. Tog ett test imorse och det var negativt.. Jag har ju 24 dagars cykel i vanliga fall men pergon kan väl förlänga den?

BIM var igår eller idag men har fortfarande inte fått ngn mens och gravtest var neg ikväll :( Jag har också väldigt ömma bröstvårtor och rätt så blöta flytningar :/ Vet inte hur den påverkar cyklen då jag inte har ngn cykel i vanliga fall..

För er som undrar så ringde jag avd som jag legat inne på och ville att de skulle kontakta mig för att jag ville veta vad min odling visade. Läkaren ringde sedan upp mig efter 30 minuter och berättade att jag hade fått en riktigt kraftig matförgiftning som tydligen inte är vanlig :( Han skulle i sin tur ta kontakt med infektionsavd för ofta vill de utreda denna matförgiftningen och dess virus. Men jag är glad att jag är bättre och kan äta och leva normalt igen!! Med detta sagt så kommer vi att kunna åka på våran semester :D även läkaren sa att det inte var någon fara !
    Efter en veckas sjukskrivning inleder jag helgen med min första sommarsemester på 7 år, 2 veckor :) 

Jag önskar er alla en trevlig helg med många plus :D     
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.