• princess77

Pergotime start mars 2013.

Ett bra tips till er som har pco och svårt att bli gravida är också att se över kosten.
    Många med pco har lyckats att få igång ägglossningen och blivit gravida genom att skära ner på sånt som pasta,vitt bröd,godis och skräpmat! Dra ner på sockret i kroppen,det påverkar fertiliteten minst lika mycket om inte mer än 5 koppar kaffe om dagen.

• princess77

Mitt recept när jag blev gravid sist efter många års kämpande var:Träning 3 gånger i veckan,nyttig mat och 3 koppar te med Munkpeppar per dag.
    Kör samma variant denna gången ihop med Pergo och hoppas på det bästa

• princess77

Förväntansfull,ignorera det bara och va glad över din graviditet!
    Hon är duktig på att pika andra och berätta vad man ska och inte ska..
    Kanske mår hon bättre av det?
    Man gör som man själv vill och vad man själv mår bäst av.
    Bittra människor är inget att lägga energi på!

Själv sitter jag här dagen efter ÄL och nu väntar den jobbiga perioden fram till bim då man hoppas och hoppas
    Denna gången fick vi till det 5 gånger under dom mest fertila dagarna 10-18 så nu är det bara att hålla tummarna :))

• princess77

Testade inte med ältest men var helt säker på att jag hade ÄL i tors-fre men inatt har jag haft fruktansvärt ont och därför tog jag ett ÄL test nu och det visar glad gubbe ...
    Förvirrad,nu blir det älskog 2 dagar framåt för att inte missa nått!
    ÄL på dag 21 har jag nog aldrig haft tidigare...

• princess77

Mylady,ge inte upp! För dom flesta funkar Pergo men det kan ta upp till ett år!
    Jag har försökt med Pergo i 6 månader nu...

• princess77

Mylady,mitt första barn tog 5,5 år att få till
    Jag vet hur tråkigt och jobbigt det är!

• princess77

Man har ju inte så mycket val
    Vill man ha barn så kämpar man vidare efter alla bakslag.
    Och vi har gått igenom många..missfall i vecka 13 och 6 misslyckade Ivf försök.
    Men till slut kom vårat mirakel och då glömmer man hur jobbigt det var.

• princess77

Jag fick rosa och bruna flytningar 4-5 dagar innan mens men när riktiga mensen sen inte kom så testade jag plus Han är idag 2 år!!
    Det behöver inte vara negativt!
    Testa om ett par dagar så vet du!

• princess77

Nu börjat pinveckan...6 dagar till bim ;)
    Denna gången kände jag tydligt när ÄL var och bekräftade det med ett test.
    Sen tog jag puregonsprutan för ÄL och sen lyckades vi gå till det 4 gånger dom närmaste 48 timmarna...
    Detta måste bara lyckas!!

• princess77

Bara några dagar till Bim och nu börjar dom klassiska Spottingarna och mensvärken.
    Jag blir så trött,det fanns fina stora ägg,jag hade ÄL och mannens simmare är utmärkta...
    Varför funkar det inte :(.........

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.