• Mael

Pergotime start mars 2013.

Ja det känns verkligen hopplöst :( ena stunden har jag total panik och tänker katastroftankar. Att det måste vara något fel och att vi aldrig kommer lyckas. Ibland lugnar jag mig och tänker på alla som lyckats trots flera missfall. Jag ska ringa min läkare imorgon och tala om att det blev ett missfall. Antar att jag vid nästa mens får fortsätta med pergotime. Gravid kan jag ju bli iaf.

• Mael

Ja jag ska försöka ta mig upp ur detta mörker. Hoppas på att det inte tar ett år tills vi lyckas igen. Går verkligen hos rätt gynekolog iaf för hon är känd att hjälpa par som får upprepade missfall och som har svårt att bli med barn.

• Mael
    Wile skrev 2013-04-26 15:53:00 följande:
    Första dan med pergo! Inga direkta biverkningar än så länge!:) lite lite yr bara men inget jag lider av. Otroligt skönt för det va jag jätte nervös över det!

Mael har du kollat ditt sköldkörtel värde? Jag hade i den högre normalzonen när jag gjorde min utredning och fick levaxin så nu ligger det toppen! För högt värde (2,0 el lägre är bra om man vill bli gravid) kan både göra det svårt att bli gravid och orsaka mf..

Enkelt o kolla bara ett blodprov o tar typ en-två dar att få svar på! Kan man göra hos husläkaren.

Hur går det för er andra tjejer?! Vart i cykeln ligger ni?

Skönt att du slipper biverkningar än så länge. Nä det har jag inte. Kanske ska be om det. Kan det ligga för högt utan att man har några symtom på det?
  • Mael

Då ska jag fråga om dom kan kolla mitt värde också.

Ja grattis :) underbart! Själv är jag ivrig att börja ny pergotimekur. Måste vänta på mensen dock. Har iaf slutat blöda efter missfallet. Hjärtat blöder dock lika mycket fortfarande :(

• Mael

Fick precis veta att jag inte ska äta pergotime vid nästa mens :/. Antar att kroppen ska få återhämta sig lite. Bara att avvakta då :(. Känns lite tråkigt faktiskt.

• Mael

Wile, jag fick ägglossning sent med pergotime. Runt dag 17 fick jag utslag på stickorna och på dag 18 hade jag riktigt ont i magen. Håller tummarna för er alla.

• Mael

LillaJagMaria: Jag har ju egen ägglossning också så det är bara att hålla tummarna. Har också hört att effekten kan sitta i så jag hoppas det :)

• Mael
    Wile skrev 2013-05-04 10:01:51 följande:
    Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.

Jag mår mycket bättre, hade en vecka med total depp och gråt men nu känns det bättre. Får sån där panikkänsla ibland när jag tänker på att vi kanske aldrig kommer lyckas. Men vissa dagar är jag med positiv till allt. Längtar till juni så jag får sätta igång med pergotime igen.

Har du ont av ägglossningen? Håller tummarna för att det tar sig för dig nu :)
  • Mael
    Wile skrev 2013-05-06 20:20:25 följande:
    Botha Kanske förtidigt?! Vad gör dom annars för visst hade du ingen egen äl o mens?

Jag hoppas iaf fortfarande på plus!!:)

Håller med dig om det där med att vi kommer bli fantastiska föräldrar!! Tänk va länge vi väntat o längtar efter dom små!! O va älskade dom kommer bli!:)

Kunde aldrig föreställa mig att det skulle ta så här lång tid att få en liten! Snart två år sen vi började försöka..

Inget snack om saken att det var äl här igår iaf! Fy så det kändes!! O idag är det som vanligt! Det är skönt iaf:)

Ha en bra kväll nu tjejer! Kram på er!

Det känns ordentligt. Jag hade riktigt ont faktiskt vid äl. Snart 2 år för oss med. Helt galet vad tiden går snabbt :/.
  • Mael

Hej tjejer. Idag ringde jag en annan läkare. Tyckte det var lite märkligt att den nuvarande inte kollat blodprov på mig för att se hormonnivåerna och så. Och att en till tittar på mig skadar ju absolut inte. Så den 23e ska vi dit. Jag borde ha ägglossning snart men tänker inte köra med stickor. Jag orkar faktiskt inte det den här månaden. Har varit så mycket nu på slutet. Vi slappnar av och tänker på annat innan vi vet hur vi ska fortsätta. Känns skönt att få en ordentlig utredning iaf. Hur känns magen för dig Wile? Håller tummarna för att ni lyckas nu :) och ni andra med!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.