• Mael

Pergotime start mars 2013.

Tråkigt Botha! Och hemskt att ha så ont. Jag fick ju missfall efter pergotime och hade fruktansvärt ont men visste inte att man kunde få värre mensvärk också. Usch :( jag brukar ta två panodil zapp och en Ipren. Brukar lätta lite då. Blev iaf bättre under missfallet. Hoppas du mår bättre snart!

Wile: vet inte om jag frågat eller om du skrivit det. Men hur många missfall har du haft?

• Mael
    botha skrev 2013-05-09 21:56:53 följande:
    man börjar fundera vad det är.. är det mens el ngt annat? har ju inte plussat så mf kan det väll inte va? har precis gått en runda men blev nästan värre. Fick stanna och pausa. Hjälpte bara en lite stund med panocod. Ringt och sjukskrivit mig imorgon iaf.

Nä, du borde ju ha sett ett plus om det skulle vara ett missfall. Man kanske kan få ondare om man har en starkare ägglossning? Jag vet inte alls men brukar man inte ha så ont så borde det ju vara något som påverkar det. Ja, stanna hemma är nog smart! Jag hade aldrig kunnat jobba när jag hade som ondast. Jag hade ju även ett väldigt tidigt missfall som var som en sen mens. Och ändå hade jag så fruktansvärt ont. Vaknade mitt i natten av smärtan. Usch!

Wile: hur går en missfallsutrednig till? Är det bara blodprover? Har hört att man kollar koulagutionsprov ibland och även kromosomer? Skönt att det inte visade något annat för dig iaf. Man är ju lite nervös.
  • Mael
    Wile skrev 2013-05-10 00:07:17 följande:
    Åhh precis kommit hem efter att ha sett Miss Li på Berns! Helt upprymd! Så grymt bra var hon:)

Mael dom gjorde ett vanligt vul, sen kollade hon livmoderhålan med hjälp av koksalt som dom sprutade in. Sen fick jag lämna 9 rör med blod på en viss cykeldag tror det var dag 3-5.. Där kollade dom allt möjligt bl.a. Kromosomavvikelser, koagulering sköldkörtel m.m. Min sambo kollade dom bara kromosom på. Eftersom vi blivit gravida tre gånger beror det sällan på männen därav mer koll på mig. Har oxå fått fragmin sprutor jag ska ta när jag blir gravid igen och fram till v 20. Många mf beror tydligen på små små blodproppar i livmodern o det kan förhindras med blodförtunnande! Hon är verkligen jätte bra hon som gjort vår utredning! Noggrann o ger oss olika hjälp även fast det eg inte är nåt fel! Vilket många inte verkar göra..

Men va skönt! Man är ju sjukt orolig för att man aldrig ska kunna bevara en graviditet :( ibland känns det bara som att det kommer bli missfall efter missfall tills man tillslut ger upp! Jag fick iaf hem progesteronvagitorer som jag ska börja använda direkt vid nästa plus.

Igloo: spännande! Jag håller tummarna för att det händer något!
  • Mael
    Wile skrev 2013-05-18 09:12:14 följande:
    Här kom mensen:(

Men nej va tråkigt :( fortsätter du med pergotime eller vad händer?
  • Mael
    Wile skrev 2013-05-18 13:43:32 följande:
    Mael min läkare sa att jag kunde köra det tre gånger.. Men fick bara en gång utskrivet nu. Ska ringa henne på måndag o få nästa. Ska oxå ta dom sista proverna för ivf och bli ställda i ivfkö.. O denna gång ska jag in på ul oxå för o kolla äl!

Det känns ändå ok för det finns en plan för oss! Funkar inte pergo så blir det ivf! O vi har ju blivit gravida så det går ju bara att det tar såååå lång tid denna gång.. Vilket är frustrerande då det gick fort alla gånger vi lyckats o nu bara går det inte..

:( det är så sjukt jobbigt när det tar tid. Men jag förstår att det känns skönt med en plan! Jag hoppas jag är lugnare efter nästa läkarbesök! Jag håller tummarna för att ni lyckas med nästa kur och slipper ivf. Stor kram!!
  • Mael

Här händer det grejer :) roligt med flera.

Imorgon ska vi äntligen till Härnösand och börja en ordentlig utredning. Nästan så jag ser fram emot det. Är less på det här nu! Håller tummarna för er alla.

Mylady: jag fick ÄL på dag 17-18 tror jag. Så senare än vanligt.

Förväntansfull0406: Det kan det absolut. Fast jag har haft en annan sorts värk. Mer koncentrerad till livmodern liksom. Mensvärken är för mig lite mer över hela området.

• Mael

Va roligt att gruppen växer. Eller ja, tråkigt att man måste vara med såklart men ni förstår :)

Botha: jag är lite nervös för att det ev blir en spolning. Ska få provsvaren den 20e juni och då får vi veta mer. Har hört av vissa att det gör svinont :(

Blir iaf Inge mer pergotime för mig innan alla provsvar har kommit. Är ju bra att dom kollar allt men känns tråkigt att vänta. Jag blev ju trots allt gravid på första kuren.

• Mael

Kan ni inte kopiera länken så är det Sarah dawn finer - till dig.

• Mael
    Lilla Me skrev 2013-05-29 15:30:09 följande:
    Jag har fått precis de symptomen du beskriver, men tyvärr har jag fått min mens vid bim. Dock behöver ju så verkligen inte vara fallet för dig

Jag har idag varit å spolat mina äggledare. Jag kände inte mycket alls och jag hade inga konstigheter som blockerade..skönt!!! Nu önskar jag av hela mitt hjärta att det snart ska bli vår tur!!

Det gjorde inte ont alls alltså?

Smalltowngal: Jag hade mycket flytningar och lite ömma bröstvårtor när jag blev gravid med pergotime.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.