• Lillis

Pergotime start mars 2013.

mammasusan skrev 2013-09-23 22:14:54 följande:
    Max vid 22 cd15

Ska det inte vara två lika starka sträck? Och ska man inte gå efter kontrollsträcket som också ska vara väldigt starkt? Jag undrar för att jag hade nääästan lika starka sträck igår men kontrollsträcket var ändå inte jätte starkt. Haft målande värk på ena sidan vid äggstocken i två dagar nu men inte haft två starka sträck på mina stickor så har tagit det som ej positivt. Tänker jag fel?
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-24 00:03:40 följande:
    Antingen ska strecken vara lika starka, annars ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Är kontrollstrecket starkare än teststrecket är det inte positivt. På min sista bild är teststrecket starkare & det är positivt, kommer med största sannolikhet synas ännu bättre imorgon bitti då jag testar.

Då har jag lärt mig nåt nytt, tack! :)
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-25 13:58:54 följande:
    Har en riktigt dålig dag. Grät mig själv till sömns igår. Gör så jävla ont när jag tänker på att det kanske aldrig kommer gå. Att man kanske aldrig får uppleva det. Usch. Men jag antar att man behöver ha sina dippar ibland för att orka detta. Spolning imorgon och på fredag är det dags för en ny kur pergotime.

Ja, usch jag hamnar också i dom tankarna ibland. Det får helt enkelt inte bli så! :)

Vilken cykeldag är det för dig när du gör spolningen? Tänkte eftersom du börjar med pergotime på fredag.
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-25 15:26:36 följande:
    Nä det får inte bli så!

Det blir på dag 4. Börjar med pergotime dag 5. Skulle egentligen vara på dag 6 men min mens blev två dagar sen. Kommer alltså ha mens imorgon när spolningen görs. Men på sluttampen. Jag mailade och frågade om detta men det var tydligen inga problem.

Jaha, va bra då så du kan ta pergotime den här cykeln! Jag fick bara göra spolningen mellan dag 9-13. Gjorde på dag 9. Så jag har inte kunnat äta pergotime den här cykeln och nu går jag bara å väntar å väntar på glad gubbe. Är på dag 22 idag.

Det är märkligt att det är så olika för alla med allting.
  • Lillis

Med första kuren fick jag på dag 13 och med andra kuren dag 23. Så det skiljer sig lite, bara ätit två kurer.

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-09-25 20:19:48 följande:
    Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.

Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)

Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)

Lycka till!
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-26 17:27:11 följande:
    Tack! Nu är det över. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse men som tur var så gick det snabbt. Det var lite trögt att få igenom vätskan i ena äggledaren och det var nog det som gjorde ondast. Men nu är det gjort och det känns bra. Blev även glad då vår läkare sa att jag bara ska äta den här kuren med pergotime och sedan skickar han remissen till Umeå för ivf. Känns så skönt att det händer saker.

Skönt att ha det överstökat! Hur många kurer pergotime har du ätit?
  • Lillis

Idag har det varit en riktig skitdag på jobbet. Tog ett ägglossnigstest när jag kom hem som visa glad gubbe! Det gjorde verkligen min dag, nu går man på moln för en stund iallafall! Tänk att även ett leende från den gubben smittar av sig :) Det är på exakt samma dag i cykeln som sist också, dag 23.

• Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-26 21:23:55 följande:
    Blir ni hungriga av pergon? Jag är 2-3dgr efter äl & kroppen har redan börjat knasa...förutom att bröstvårtorna fortfarande är både svullna & ömma, så blir jag vrålhungrig fast jag ätit bra, kissnödig, illamående & yr ju längre dagen går & trött.....

Det enda jag har märkt av är huvudvärk och yrsel. Men det har nog bara varit under dom dagarna jag ätit dom.
  • Lillis
    LillaJagMaria skrev 2013-09-27 10:16:37 följande:
    En fråga till alla som äter pergotime, varierar dagen då ni får ÄL mellan kurerna? 

De första fem kurerna jag ätit har jag fått ÄL cd 16-17. Men denna omgång har jag fortfarande inte fått någon glad gubbe på ÄLtesten och är på cd 18 idag. Hade känningar i början på veckan men nu känner jag inget. Kan jag ha missat ÄL även fast jag testar mig eller vad tror ni?

Jag skulle fortsätta testa! Första kuren fick jag på dag 13 och andra kuren dag 23 :)
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.