• Lillis

Pergotime start mars 2013.

Nu är jag så jävla förvirrad.

För två veckor sedan, den 26/10 (cd23) fick jag glad gubbe på clearblues ägglossningstest. Jag har ju haft flytningar dom senaste dagarna som varit lite liknande som när man har ägglossning och idag var det mycket mer av det så jag tog ett ägglossningstest bara för att kolla. GLAD GUBBE!! Cd 38. Ingen mens, gravtest negativt. Hur kan det bli så här?

• Lillis

Princess77: tog apotekets gravtest i samma urin som ÄLtestet, det va inte ens en skugga till ett andra streck men får väl prova om nån dag igen. Är väl lika bra att köra på som att det är ÄL för att vara på säkra sidan. Vilket gravtest är bäst annars? Clearblue?

Men det är verkligen förvirrande det här, skulle jag inte va gravid så känns det ju lite som att man inte kan lita på ÄLtesterna så himla mycket. =/

Mom11: när jag slutade med ppiller hade jag inte mens på nästan 9 månader. Fick den igångsatt i juni med primolut nor tror jag det hette. Efter det åt jag pergotime två kurer och båda gångerna va cyklarna på 36-37 dagar.

• Lillis
    Mael skrev 2013-10-12 01:50:59 följande:
    Håller tummarna! Fick du äl på cd 23 så kan det väl vara för tidigt med gravtest? Vissa visar det sig senare än BIM. Jag hoppas det är så för dig :).

För tidigt? Hur räknar du då? Ska inte mensen komma två veckor efter?
  • Lillis
    Mael skrev 2013-10-12 14:26:23 följande:
    Jo ca 14 dagar. Men om du fick utslag på stickan den 26e så kan du ju ha haft ägglossning 12-36 timmar efter. Och vissa får inte ett positivt gravtest vid BIM utan några dagar senare. Så två veckor från utslaget på stickan kan ju ändå vara för tidigt menar jag. Säg att ägget släppte den 28/9 tex. Då skulle väl BIM vara idag? Eller tänker jag helt galet?

Jahaa, du tänker så! :) får hoppas att det stämmer! :) köpt clearblues gravtest som jag tänkte ta kanske imorgon eller måndag. Ju fler dagar jag väntar desto säkrare resultat borde det vara?
  • Lillis

Princess77: hade du fått negativt tidigare då innan du fick positivt?

Men dom här ägglossningliknande flytningarna jag har då, kan man ha det vid graviditet också?

• Lillis
    princess77 skrev 2013-10-12 21:00:33 följande:
    Ja,och ursäkta infon men ja flytningar har man massor som gravid Guck konstant med trosskydd

Hade du testat negativt innan du fick positivt en vecka efter bim?

Tog ett test imorse som va neg. Tar väl nästa i slutet av veckan men känns som att det kanske kan ha varit ÄL nu ändå, flytningarna har upphört. Det kanske inte blev nån ÄL förra gången?

Har en teltid på ons med Gyn, jäklar vad det ska frågas då.
  • Lillis

Här har det hänt en del sen jag titta in senast.

Hade teltid med min Gyn igår, fick komma in på undersökning idag för hon tyckte att det va så struligt för mig.

Hon sa iallafall idag att det va ägglossning nu i helgen som va och att jag ska ha mens om ett par dagar så det blir en till kur pergo.

Fick lämna blodprov. Nu ville hon iallafall att jag ska komma in sen på vul på dag 12-13. Ska få en spruta sen också sa hon.

Blir det inget nu så skickar hon mig vidare och ställer mig i kö för ivf. Hon sa att det är ett års väntetid. Ett år!? Jag har ingen koll alls på ivf, tar tag i det när det blir mer aktuellt.

Någon som har lite positiva nyheter? :)

• Lillis
    Mael skrev 2013-10-17 16:21:26 följande:
    jag har precis börjat blogga själv. Tänkte ge det ett försök iaf. Vi kommer nog inte heller komma igång i år. Får jag mens nu om några dagar så skickas remissen. Sedan ska vi vänta på ett godkännande och sedan tar det Max 3 månader. Oftast snabbare sa han.Gör man ivf privat så brukar det inte vara någon väntetid. Via landsting 3 månader. Hon kanske menar ett år tills att ni får rätt till det? Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt sen augusti 2012 och gick till Gyn i mars 2013. Räknar dom från att man sökt hjälp eller när man började själv innan?
  • Lillis

Hej på er!

Jag har en fråga, på dag 12-13 ska jag boka en tid för en undersökningar hos Gyn. Jag är lite osäker på vilken dag jag ska räkna som första mensdag. Normalt brukar mensen komma igång ordentligt eller vad man ska säga, på en gång när den kommer. Men nu har det bara varit som bruna flytningar första dagen, men ändå mensvärk som jag brukar ha.

Ska jag räkna idag som dag 1 eller från den dagen (typ imorgon gissar jag) som mensen kommit igång på riktigt?

• Lillis

Cd 8, tog sista tabletten igår på sista dubbelkuren pergotime.

Ska göra vul på tisdag.

• Lillis

Va på vul idag, cd 13.

Moderslemhinnan (heter det så?) va på 5mm, han sa att den ska va på ca 10mm, och inga synliga äggblåsor. Ska tillbaka nästa vecka, har ju haft ganska sen ägglossning så dom kanske växer på sig senare?

• Lillis

Poison: vet inte, han sa det iallafall. Ibland känns det så osäkert om man verkligen kan lite på läkarna när alla säger så olika. Vem har rätt liksom..

Lycka till med spolningen! Jag förväntar mig alltid det värsta, då känns det oftast som att det inte va så farligt ändå när det är gjort.

Det kommer gå bra! :)

Någon som testat clearblues nya ägglossningstest?

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-11-07 08:26:29 följande:
    Nu är det över och jag tyckte det var hemskt från början till slut. Gjorde ont och jag fick ett hemskt illamående. Dock var där inget stopp utan vätskan flöt ut. Han beräkna ägglossning om en eller två dagar och min slemhinna var idag 8.5 mm .

Nu jävlar ska här bakas bebis!!

Usch, men skönt att det är gjort nu då :) jag mådde också jätte illa efteråt.

Sa han något om storlek på äggblåsor?
  • Lillis

Mom11:

Det är tio stickor och ska visa dom fyra bästa dagarna istället för två. Finns mer info på clearblues hemsida :)

• Lillis

Jag lusläste bibakssedeln till clearblues ägglossningstest. Det står att om man har pco så kan resultatet vara missvisande. Ska man inte använde ÄLtest om man har pco?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.