• Lillis

Pergotime start mars 2013.

Har ni sett att det kommit ett nytt ägglossningstest från clearblue? Det är med två olika glada gubbar och tio stickor. Drygt en hundring dyrare dock.

• Lillis

Mylady & mom11: usch va tråkigt :( det blir så påtagligt hur jävla ogravid man är när mensen kommer. Hatar det.

Fick veta i helgen att min bror ska ha barn, är såklart jätteglad för deras skull men det blir ändå ett litet slag i magen när man kämpar själv och det inte är planerat för andra.

När ni fått glad gubbe på ägglossningstestet, hur många dagar framöver brukar ni ha sex? En eller två gånger per dag?

• Lillis

Grattis mammasusan! Jättekul!! :) skönt med lite positiva nyheter!

Posion82: varför har du inte fått gjort spolningen tidigare? Den brukar väl göra i början av utredningen? :/ Hoppas det går vägen nu :)

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-10-01 21:10:07 följande:
    För jag är i början av utredningen. I juni bad jag om hjälp första gången och då skulle vi testa 3 månader med pergo vilket jag nu gjort. Så nu ville han testa dubbel kur där han kontrollerar så ägglossning sker. Tyvärr hade han ingen tid före nästa torsdag då äl troligen skett och då spolar han inte eftersom han då kan spola bort en ev graviditet. Så då bokar vi in nytt datum för detta. Skulle äl inte ha skett än men vara på G så spolas jag nästa torsdag.

Är mest nervös över dubbelkur :-/

Jaha, jag förstod det som att du fick hjälp första gången för två år sen. Ibland läser jag för fort :)

Men då förstår jag! Jag skulle gjort spolningen innan jag fick pergotime men utebliven mens, semestrar och annat kom ivägen så jag fick två dubbelkurer utskrivna men det tog sig inte på dom. Så efter dom gjorde jag spolningen för två-tre veckor sen och har precis haft ägglossning utan pergotime, jag hoppas såklart att det funkar nu :)

Varför är du orolig över dubbelkur?

Mådde du dåligt av enkelkurerna?
  • Lillis

Mael:

Låter bra! Härligt med lite mer positivt i tråden :) skönt att kunna ha mailkontakt med läkaren, det skulle jag också vilja ha. Sa läkaren hur stora dina äggblåsor va? Vilken cykeldag är du på nu? Håller tummarna att det tar sig! :)

• Lillis

Är det någon som använt apotekets gravtest några dagar innan bim? Det står att man ska använda det från den dagen man väntar mens, borde ha det på torsdag. Kan jag testa imorgon eller borde jag vänta till torsdag? Clearblue har ju att man kan testa 4 dagar innan.

• Lillis

Lycka till posion!

Tog ett gravtest imorse som va neg. Har bim imorgon men har inga känningar alls att mensen är på gång, det brukar jag alltid ha.

Eftersom min Gyn är så jäkla svår att få tag på så har jag bokat en tel.tid med en annan Gyn där imorgon för att se om han kan skriva ut en ny kur pergo åt mig. Kommer mensen imorgon ska jag ju börja med dom i helgen isåfall och skulle inte fått prata med min Gyn förens nästa vecka och då skulle man väl fått vänta tills nästa cykel va?

Å det har man ju inte lust med.

Har ätit två dubbelkurer tidigare, ska jag be om en trippel nu?

• Lillis

Har haft liknande ägglossningssekret idag och hade det för nån dag sen också. Men ägglossning kan det ju knappast va eftersom jag fick glad gubbe för två veckor sedan och har bim imorgon. Någon som varit med om det?

• Lillis

Poison82: hoppas det tar sig den här månaden istället och att du slipper spolningen. Det lät ju lovande med svaren från läkaren :)

Men Gud vad man inte blir klok på dom ibland. Hade telefontid idag med en annan gyn där jag går för att få pergotime utskrivet om mensen kommer idag eller imorgon.

Min Gyn (hon) som jag går hos säger att jag ska börja på tredje mensdagen, han sa femte mensdagen och tyckte att jag skulle ta ett blodprov sen för att kolla om det varit någon ägglossning, hon tycker att det är onödigt med blodprov. Ultraljuden verka han precis som hon tycka va onödigt men dom skulle jag egentligen vilja gå på.

När jag sa att hon har sagt tredje mensdagen så sa han "TREDJE? Nej, femte ska det va. Det står det tom. i bibakssedeln" och när jag sa att mina två senaste cyklar varit på 36 dagar med ÄL på dag 23 verka han tycka att det va jättesen ägglossning och lång cykel.

Men hallå liksom, är det inte vanligt också att cykeln blir längre med pergotime? Har jag läst iallafall.

När jag ringde till ett annat ställe för att se om jag kan byta till dom istället så tyckte dom att det va konstigt att jag varken fått tagit blodprover eller ultraljud för att kontrollera.

Man blir galen!

Vilken cykeldag har ni börjat med pergotime?

• Lillis

Poison82: Ja, verkligen. Har aldrig fått frågan om det är något jag undrar över.

Lillajagmaria: har din läkare sagt varför du ska börja på fjärde dagen och inte femte?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.