• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Jag har ju en pausmånad från pergotime denna månaden men vi kör på ändå....man vet ju aldrig....får jag ÄL denna månad så borde den komma om en vecka ungefär.....

Ska börja äta Provera om en vecka också, skulle jag inte få spontan ÄL så framkallar de mensen så jag kan köra igång med en ny omgång pergotime  12-15juli nån gång :) Och skulle det mot förmodan ta sig så är det inte farligt om man tagit provera....

Sultanol - jag förstår precis vad du menar men ibland är det lätt att glömma bort att sambon också försöker även om inte han får massa tabletter och testar med ÄLstickor....
    Väldigt dåligt att du inte fått dina provsvar än!! 

trina - jag hoppas trippelkuren fungerar så du slipper sprutor....men förstår dig om att du vill gå vidare så fort som möjligt...man vill ju inte stå och stampa på samma ställe för länge då är det bättre att gå vidare i behandligen....

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-17 15:29:43 följande:
    Hinner inte svara alla som skrivit i tråden. Vill bara göra ett snabbt inlägg här och meddela att jag lever

Har bim om en vecka nu, fasiken vad fort det går...... Fast dagarna efter mens känns som en hel jävla evighet.

Denna månaden kommer jag inte testa eller något innan bim. Kommer Mensen så gör den, vilket är mest troligt med tanke på hur jag stressat sista tiden

Lycka till alla!
    Jag håller tummarna för att mensen håller sig långt borta!!! :) Du får hålla oss uppdaterade om hur det går! 

Hur går det för er andra?  
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-18 11:54:24 följande:
    Jag drömde inatt. Jag fick ett fint plus..... Känslan jag hade när jag vaknade och insåg, fan det var en dröm
    Usch :( Har också haft sådana drömmer...man blir riktigt ledsen när man vaknar....

Hoppas det snart inte bara är en dröm för oss :) 
  • LillaJagMaria
    Sultanol skrev 2013-06-18 19:14:53 följande:
    Oj.. Snabb i fingrarna!! Även haft barn i massa drömmar!! Helt sjukt!! Längtar bara ännu mer då!! Blää!!!

Jag har i alla fall inte fått provsvar än.. Ska ta nytt prov på torsdag!! Men hade ju vart kul och veta om man har ägglossning varje månad eller ej!!

Hoppas jag är gravid istället!! Men varken känner ägglossning eller något denna månaden så det känns negativt!
    Å eftersom jag inte får tag i min läkare så vet jag inte hur vi kommer gå vidare!!! Meeeen jag får väl ha lite mer tålamod!!!
    Va sega de är med dina provsavr då....kan väl inte vara så svårt att lämna besked, så lång tid ska de ju inte behöva ta....men vill ju som du säger gärna veta om man har ÄL varje månad....

Jag hoppas också att du är gravid nu!! Lycka till imorgon!!

När får du prata med din läkaren igen då? Man vill ju gärna veta hur man ska gå vidare och inte bara stå och stampa... 
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-06-19 16:14:32 följande:

Hoppas att din trippelkur lyckas!
    Jag håller tummarna i veckan som kommer och hoppas att fröken röd håller sig långt borta från dig!!

Tycker det verkar väldigt konstigt att de inte har gett dig ditt resultat.. Jag ringde in till kvinnorkliniken där jag går och då lämnade ssk ut mitt resultat via telefon efter bara ngr dagar. Klart man vill veta. När har du BIM.

Idag var jag hos läkaren men hade inte höga förväntningar då jag inte ville bli besviken. Gjorde vul och hon kunde direkt se att det var ngt där :D kan inte förstå att det är sant! Ska in i nästa vecka och göra nytt vul då läkaren tyckte att det var lite litet men menade att jag har ju inte gått så långt... Håller verkligen tummarna för er alla och önskar er en glad midsommar !!!!    
    Va härligt att allt gick bra hos läkaren!! :D Hoppas er lilla knodd har växt lite mer till nästa vecka :) 
    Glad midsommar!! 
  • LillaJagMaria

Grattis till alla plus!! Så härligt att vi börjat plussa på tråden :D Förhoppningsvis får vi alla våra plus snart!!

Själv har det inte hänt så mycket, har ju en pausmånad från pergon denna månad och testar inte med stickor alls så vet inte alls om jag har ÄL eller inte....om jag har det borde jag ha det ganska snart....har känt en molande värk i magen så kanske kanske får jag ÄL denna månaden också :) 

Förväntansfull0406 - Usch va tråkigt :( Vet hur det är....man börjar nästa ge upp hoppet....

Mael - va skönt att du är på gång igen....hoppas verkligen det tar sig snabbt för dig!

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 12:42:32 följande:
    Jag kommer Pausa denna månaden från pergo. Min man mår inte bra pga depression så just nu får vi försöka fokusera på det. Känns fruktansvärt tråkigt men det är ju inte för alltid.
    Va tråkigt att höra om din man men är som Mael säger, det gäller att fokusera på det viktigaste och sen får ni köra igång igen men nya krafter. 
  • LillaJagMaria
    trina skrev 2013-06-24 17:14:27 följande:
    Börjat med trippelkuren nu och nästa vecka är det vul. Var dock tvungen att övertala mannen att följa med... Förmodligen blir det ju remiss så då vill jag ju att han är med! Även om det är mig det är fel på så är det ju vi som par som blir remitterade till fertilitetskliniken på sjukhuset.

Insåg igår vilket pucko jag var som valde privat klinik. Jag hade chansen att remittera oss till kliniken direkt men jag tänkte att privat vad lika bra och enkelt. Jag trodde att de hade hand om allt upp till IVF men de behandlar bara upp till pergotime. Sen skickas man vidare. Vilket i sig känns konstigt eftersom de själva gör IVF.... Men men. Har jag tur så är jag väl igång med sprutor i december/januari. Det här med väntetider är så segt.
    Jag håller alla tummar och tår för er att det går bra på VUL nästa vecka!!! Du får hålla oss uppdaterad!

Va jobbigt att skickas runt så....jag går privat också men blir det IVF så skickas remiss till landstinget och så är det tre månaders väntetid.....men man behöver inte göra några nya undersökningar hos landstinget utan det blir IVF direkt efter tre månader då.... 
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-25 09:31:33 följande:
    Själv är jag på dag 26. Om min ryggvärk dag 12 var Äl borde jag ha BIM nu när som helst. Om cykeln är lika lång som första månaden med pergo får jag vänta en vecka till. Så väntar nog till dag 35 med att testa.

Har istället fått urinvägsinfektion :/ ska börja med antibiotika idag. Är så sjukt jobbigt o gör så ont!! Hoppas det inte påverkar ev äggfästning eller graviditet
    Spännande :) Hoppas verkligen det tagit sig för er denna månad!!!! 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.