• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Hej på er alla!
    Har haft lite semester från familjeliv, men nu är jag tillbaka :)

Först vill jag bara sga grattis till alla ni som plussat, så härligt att höra att folk lyckas!! Nasta månad är det någon annan av oss som lyckas :) Någon gång blir det vår tur det är jag säker på.

Jag har ätit en omgång pergotime i sommar men brydde mig inte om att testa med stickor utan försökte lyssna på min kropps signaler.

Jag borde har BIM i veckan om jag haft ÄL när jag tror. Tror tyvärr mensen kommer för jag börjar få de där känningarna igen :( Men men bara att ta nya tag....ska ringa läkaren när jag mensen kommit så ska vi boka in en spoling och sen blir det remiss till IVF. Känns lite otäckt men ändå skönt att vi går vidare.

• LillaJagMaria
    princess77 skrev 2013-08-07 16:01:29 följande:
    Bara några dagar till Bim och nu börjar dom klassiska Spottingarna och mensvärken.
    Jag blir så trött,det fanns fina stora ägg,jag hade ÄL och mannens simmare är utmärkta...
    Varför funkar det inte :(.........
    Vet precis hur du känner dig. Ska ha mens vilken dag som helst nu och alla de vanliga symtomen jag får innan mens har dykt upp :( Testa mig i morses också, vet egentligen inte varför men det var lik negativt som vanligt....suck :(
  • LillaJagMaria

Jag ska göra en spolning nu. Väntar på att läkaren ska ringa idag och ge mig en tid....usch lite nervös för det men känns skönt att få det gjort i alla fall....

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:43:27 följande:
    Nästa torsdag är det dags igen. Då är jag i v7+3 omräknat. Syns då inget så blir det att avbryta. Kommer bara uppdatera er hur det gått (om det känns ok) annars skriver jag inget om min graviditet här, vill ta hänsyn till er som kämpar
    Jag håller med Madelaiine helt! För min del tycker jag bara det är skönt att höra att vi som har lite svåare att bli gravida också blir det! :) Håll oss gärna uppdaterade om hur det går.
  • LillaJagMaria

Jag gjorde en spolning idag, gjorde ont men allt såg bra ut. Känns skönt att man fått det gjort. Läkaren skicka iväg en remiss för IVF idag så om ca tre månader blir det IVF om jag inte hunnit bli gravid innan. Jag ska fortsätta med pergotime fram till IVF:en. 

Hur går det för er andra? 

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-16 16:30:11 följande:

Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)
    Nej olidligt ont gjorde inte, det gjorde ont men så farligt var det absolut inte. Hjälper det mig att bl gravid så skulle jag göra det 100 gånger igen. 

Hoppas det tar sig för dig också så att vi båda slipper IVF sen. Men skönt ändå att det alternativet finns om pergotime och sprutor inte fungerar. 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-19 11:58:10 följande:

Det låter bra :). Lika bra att inte oroa sig. Men gör ju såklart allt som krävs. Har haft en riktig skitvecka och bara känt mig nere. Allt känns hopplöst. Rädd för missfall igen rädd för att inte bli gravid. Det tar liksom aldrig slut med allt elände. Men precis som du skrev så är det skönt att det finns mycket hjälp att få. Skulle vi få ett missfall till så blir det en utredning iaf. Ska ha mens på ons. Vill bara sätta igång med pergotime nu så det händer något. Denna väntan på allt gör mig tokig!
    Förstår precis vad du menar, all väntan är hemsk....man vill bara veta att allt kommer att lösa sig och att man kommer få sitt efterlängtade barn. Ja usch vissa perioder är hemska :( 
    Hoppas vi alla får våra små snart!
    Poison82 skrev 2013-08-19 12:12:10 följande:
    Själv vill jag aldrig mer se en pergo tablett utan hoppas att jag kan få tid för spolning så fort som möjligt om inte pergo vill hjälpa. Känner mig så irriterad över att allt ska ta sån jävla tid. Först ville dom inte alls hjälpa mig innan jag försökt ett år och även när ett år har gått så tyckte dom att du ska se att det snart tar sig, du som blivit gravid naturligt 2 ggr på mindre än 4 år. Men nu har det gått 19 mån och där händer fortfarande ingenting! Jag är sååååå trött på detta jävla tvångs sexet så jag skulle kunna spy på det och man är ju inte ens sugen på att ha sex
    Usch hoppas du får den hjälp du vill ha snart och att de inte håller på att dra ut på det hela tiden....Väntan är verkligen det värsta!!

Jag har ju gått några gånger i år så jag har frikort nu så spolningen kostade inget för mig. Men tror annars det kostar som en vanlig undersökning, 200 kr tar min läkare. 

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-08-19 20:16:08 följande:
    Har ni förresten varit vakna då ni spolats? Jag kommer sövas vid ev spolning
    Jag var vaken, fick två värktabletter innan som fick verka ett tag. Men det gjorde inte så ont att jag hade velat vara sövd. Det kändes och var inte det trevligaste jag gjort men det gick....
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.