• Mael

Pergotime start mars 2013.

Poison82 skrev 2013-08-31 16:43:07 följande:
    För att jag avskyr tabletterna, dom gör mig självmordsbenägen. Jag blir så deppig av dom att jag allvarligt sitter och funderar när jag kör bil om jag borde smälla med den lastbilen eller köra av den vägen.

Dessutom tror jag inte ett skit på dom. Jag har snöat in mig på spolning så det är dit jag vill. Men som sagt, ett sista försök med helvetes tabletterna samt lite bisolvon tabletter på det

Jag vet vissa som haft jättejobbiga biverkningar av pergotime men däremot mått bra att puregon. Förstår att du inte vill äta dom om du mår så pass dåligt :(
  • Mael

Är det ingen annan som ska gå vidare med puregon om inte pergotime fungerar?

• Mael

Puregon är sprutor som man tar för att få ägglossning. Man kan styra det mer än med pergotime. Man tar en spruta varje dag sedan får man göra ultraljud för att se hur man reagerar. Läkaren kan då välja att höja dosen mitt i behandling för att få bästa effekt. Vilket man inte kan göra med pergtime. När äggblåsan har rätt storlek så får man en annan spruta som gör att ägget lossnar. Men vet alltså typ exakt när man har ägglossning. Jag tror att det är ganska vanligt att man går över till puregon eller liknande om inte pergtime fungerat. Blir jag inte med barn nu så blir det så för mig iaf. Ska till läkaren imorgon.

• Mael
    Poison82 skrev 2013-09-01 18:37:22 följande:
    Läste lite nu och tror inte jag kommer erbjudas detta när jag för det mesta har ägglossning av mig själv. Livrädd för nålar e jag också

Okej. Det är ju i princip samma effekt som pergtime dock. Men är man spruträdd är det ju inte så roligt såklart. Det är sånna sprutor man får ta vid en ivf också.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-01 19:08:51 följande:
    Puregon tar man för att garanterat släppa ägg va? Men det är väl också stor chans att få fler än ett ägg som släpper?

Tror inte att det är sån stor skillnad. Inte som det lät på mib läkare iaf. Man kan ju få flerbörd med pergotime också, speciellt om man inte gör vul under behandlingen. Men när man tar puregon så gör man rätt täta kontroller. Skulle det blir för många ägg så blir det väl sexförbud.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-01 12:22:47 följande:
    Hejhej!

Vill gärna hänga med i denna tråd med er!

Jag sammanfattar mitt läge lite grann.

Jag slutade med ppiller augusti 2012, fick positivt ÄLtest i oktober och mens efter det. Efter det hade jag ingen mens, var hos gyn i mars och fick veta att jag har pco. Hon sa att hon såg på ultraljudet då att jag skulle ha mens om 4-6v och att jag skulle göra undersökning av äggledarna innan jag fick pergotime, min man fick lämna spermaprov och han hade bra resultat. Jag väntade och väntade men ingen mens kom och jag var inte gravid.

Fick tabletter i juni för att sätta igång den, fick pergotime på en gång då för att det var semesterstängt där man gör undersökningen av äggledarna. Åt första pergokuren (dubbelkur) och fick positivt ÄLtest på cykeldag 13.

Fick ganska sen mens efter den, på dag 38. ÄLtest visade positivt senare då än första gången, på cykeldag 22.

Har inte varit på något återbesök under tiden för ultraljud eller blodprov.

Om det inte tar sig den här gången ska jag göra en undersökning av äggledarna. Är det samma som en spolning? Har någon av er gjort den? Jag bävar mig lite inför den, men hört att man lättare blir gravid efter så det är ju positivt!

Min gynekolog har sagt att jag får prova pergotime 3 gånger och sen skickar hon mig vidare.

Oj va långt det blev, hoppas ni orkar läsa :)

Klart du får vara med i tråden :) hade lite missat ditt inlägg. Välkommen! Jag antar att undersökningen är samma som en spolning. Är lite rädd att jag också ska få göra det. Eller det är väl bra. Men lite nervöst. Men vad gör man inte liksom. Jag har precis ätit min tredje kur så sedan går vi också vidare. Hoppas du slipper det :)
  • Mael

Var iaf hos läkaren idag. Jag har svarar bra på pergotime vilket betyder att vi inte går vidare med sprutor. Iaf inte nu som det verkar som. Dock så var min sambos prov fortfarande lika dåligt som sist. Så blir vi inte gravida dom närmaste månaderna med pergotime eller annan stimulering så kommer vi antagligen få betald ivf via landstinget. Det känns ju skönt iaf. Var lite rädd att vi skulle få betala själv.

• Mael

Tack snälla ni! Mitt i all skit så känns ju det bra iaf. För få spermier behöver ju inte betyda att vi inte kommer lyckas. Dock så är det dom där jäkla missfallen som spökar i huvudet. Livrädd för att det ska bli missfall varje gång. Ägglossning om några dagar då.

Poison82 skrev 2013-09-02 19:31:22 följande:
    Vad skönt att ni får det betalt, det kan en annan glömma!

Dags för tredje kuren pergo här..... Usch ja, bara bita i det sura! Tredje gången gillt sägs det va?

Pergo tablett, bisolvon tablett och "mitt val kvinna" tablett. Känner mig lite som en missbrukare

Ja jag känner igen det där! Jag tog en pergtime, en D vitamin och en folsyra. Dessutom fick jag magkatarr så jag tog en omeprazol haha. Jag hoppas också på tredje gången gillt. Nu får det vara nog!
  • Mael
    princess77 skrev 2013-09-02 21:50:23 följande:
    6:e gången gillt här då kanske ....

Bim nästa fredag.

Håller tummarna för dig!!
  • Mael

Ägglossning på gång här. Hade lite ont igår och idag fick jag utslag på stickorna. Hoppas hoppas! Nu får det vara nog med elände!

Förväntansfull0406 skrev 2013-09-05 08:57:48 följande:
    Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.

Beklagar verkligen! Jag önskar inte ens min värsta fiende missfall. Kramar till dig!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.