Lillis skrev 2013-09-01 12:22:47 följande:
Hejhej!
Vill gärna hänga med i denna tråd med er!
Jag sammanfattar mitt läge lite grann.
Jag slutade med ppiller augusti 2012, fick positivt ÄLtest i oktober och mens efter det. Efter det hade jag ingen mens, var hos gyn i mars och fick veta att jag har pco. Hon sa att hon såg på ultraljudet då att jag skulle ha mens om 4-6v och att jag skulle göra undersökning av äggledarna innan jag fick pergotime, min man fick lämna spermaprov och han hade bra resultat. Jag väntade och väntade men ingen mens kom och jag var inte gravid.
Fick tabletter i juni för att sätta igång den, fick pergotime på en gång då för att det var semesterstängt där man gör undersökningen av äggledarna. Åt första pergokuren (dubbelkur) och fick positivt ÄLtest på cykeldag 13.
Fick ganska sen mens efter den, på dag 38. ÄLtest visade positivt senare då än första gången, på cykeldag 22.
Har inte varit på något återbesök under tiden för ultraljud eller blodprov.
Om det inte tar sig den här gången ska jag göra en undersökning av äggledarna. Är det samma som en spolning? Har någon av er gjort den? Jag bävar mig lite inför den, men hört att man lättare blir gravid efter så det är ju positivt!
Min gynekolog har sagt att jag får prova pergotime 3 gånger och sen skickar hon mig vidare.
Oj va långt det blev, hoppas ni orkar läsa :)
Klart du får vara med i tråden :) hade lite missat ditt inlägg. Välkommen! Jag antar att undersökningen är samma som en spolning. Är lite rädd att jag också ska få göra det. Eller det är väl bra. Men lite nervöst. Men vad gör man inte liksom. Jag har precis ätit min tredje kur så sedan går vi också vidare. Hoppas du slipper det :)