• Mael

Pergotime start mars 2013.

Förväntansfull0406 skrev 2013-09-07 18:57:56 följande:
    Tack för omtanken. Nä ett ma trodde jag var det sista jag skulle drabbas av. Men hur fan tänkte jag? Man är knappast "odödlig" för att man lyckats bli gravid, Ett mf/ma kan drabba vem som och denna gången var det min tur tyvärr. Det är ett helvete för alla som råkar ut för det.

Jag tyckte mitt ma var värre än mitt vanliga missfall. Fruktansvärt hur som helst. Trodde aldrig jag skulle kunna bli glad igen.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 21:56:58 följande:
    Ok tjejer. Jag vet att jag sa att jag inte fått några biverkningar av pergon. Men fy fan vad ont i sidan jag har i kväll. Ska enligt beräkningar ha äl på måndag, även då jag ska till gyn och kolla äggstockarna.

Har nog aldrig haft så ont. Så nu ligger jag här och ojar mig med två Alvedon och en rispåse...

Betyder det här att jag har äl nu eller om ett par dar? Någon som vet?

Kan ju påpeka att jag har ju ingen lust att "mysa" när man har så ont.

Vilken dag i cykeln är du? Är det första kuren?
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 22:20:30 följande:
    Ja första kuren tog sista tabl i onsdag på dag 9 efter mens start så är nu på dag 12.

Ska man mysa nu? Eller i morgon och framåt? Om jag har äl nu hur lång tid innan det vandrat ner och blir mottagligt så att säga?

Ush så förvirrande allt det här

jag fick väldigt väldigt ont första kuren. Men det startade på dag 15 tror jag. Fick utslag på Stickan dag 17. Använder du stickor? Tycker absolut ni ska försöka mysa nu :) kan ju vara så att det är ägglossning på g. Vet inte hur lång tid det tar faktiskt. Igår hade jag lite ont men idag fick jag utslag på Stickan.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 23:54:04 följande:
    Nej använder inte stickor. Ville inte då det för mig känns som ett stressmoment. Men kanske att jag tänker om ifall inget händer.

Ska värma på rispåsen och hoppas jag kan bli "fit for fight"

Tycker en aning synd om gubben min som känner sig allt annat än på sexhumör., nåja skam den som ger sig ;)

Hoppas det tar sig denna gång för dig. Håller tummar och tår.

Nä lite så kände jag också så jag förstår dig. Men nu vet jag ungefär när det är dags så jag använder bara stickor i typ två dagar. Och nu blir jag mer stressad om

jag inte gör det. Sex har vi ju ändå så man missar väl inget men det känns skönt psykiskt att veta att jag fick utslag på stickorna. Haha nä man är ju inte jättepepp på att ligga när man har sådär ont. Usch. Jag låg dubbelvikt första kuren men vi lyckades ändå få till det och blev gravid. Tack så mycket! Och detsamma.
  • Mael

BIM nästa helg. Känns som att det inte blev något den här gången. Ni vet, man bara känner det på sig :(. Ser inte fram emot äggledarspolningen den 26e :(. Jävla skit!

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-15 07:38:50 följande:
    God morgon mael

Jobbigt att känna så där, är lika dan den här månaden. Vi har bim nästan samtidigt. (23/9)

Önskar jag kunde säga några tröstande el uppmuntrande ord om äggledarspolningen men har tyvärr inte den erfarenheten.

Men hoppas allt går galant :)

Tack! Ja visst är det jobbigt när man tappat hoppet alldeles för tidigt? Man kan ju inte veta nu att det är kört liksom. Men ja, man har väl blivit lite bitter antar jag.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-15 11:28:23 följande:
    Jag gjorde spolningen förra veckan och det kändes verkligen ingenting! Det va mest en obekväm situation och det klarar man ju av om det ska underlätta i bebisverkstan :)

Skönt att höra! Det är ju så individuellt och många jag pratat med har tyckt att det varit fruktansvärt. Det är väl därför jag är nervös. För att man inte vet hur det kommer kännas för just mig. Men sedan gör man det ju oavsett som sagt. Hoppas spolningen hjälper dig :)
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-15 16:57:39 följande:
    Ja, jag har också läst att många tyckt att det gjort ont. Jag fick ta ett stolpiller innan men det borde väl va samma för alla.

Det kan ju va annorlunda om man har någon blockering som spolas bort också kanske?

Försök att slappna av och andas in genom näsan och ut genom munnen, det tipset fick jag :)

Jag ska bara ta två Alvedon innan sa sköterskan. Ja precis, hon sa att om man har något stopp så gör det oftast ont. Kommer vara skönt att ha det gjort iaf :) kan ju hoppas att inte mensen kommer till helgen så jag slipper helt.
  • Mael
    mammasusan skrev 2013-09-18 13:06:47 följande:
    Hoppar in här om det är ok. Jag är född -81 är gift & har två underbara barn födda -06 & -09, hoppas få till ett tredje mirakel via magen den här gången. Vi har gjort en lång resa bland utredningar, ivf'er, mf, adoptioner......11år utan skydd, 15st tidiga mf under åren -05 till -13 nu hoppas vi på att Dr Ludmila ska kunna hjälpa oss så vi slipper fler mf.....Jag har inga problem med äl, men får pergo för att förhoppningsvis hjälpa till på traven efter alla år. I slutet av februari i år var jag till Dr Ludmila & fick en penicillinkur m.m mot en dunderinfektion....sedan skulle mina problem med mf vara lösta enligt Ludmila....Enligt Ludmila har mina slemhinnor varit så dåliga att ägget inte har kunnat fästa ordentligt, vilket låter logiskt då jag bara fått tidiga mf. Vi få väl se hoppet är då tillbaka hos oss båda. Jag åt min första pergokur i april, blev gravid men fick ännu ett mf före v.7. Började på min andra pergokur nu den 13/9 & är på dag 10 idag. Mådde ordentligt illa den här gången av pillerna men det gav sig efter sista tabletten, däremot är värmevallningarna kvar, vilket de var flera veckor efter första kuren. Vilken dag börjar ni med ältester? Har ni fått instruktion om att testa morgon & kväll?

Jag vet att Ludmilla har hjälpt många men man ska samtidigt ta det hon säger med en nypa salt. Hon feldiagnostiserade både mig och min sambo och dunderkuren mot bakterier ger hon till alla som går till henne. Hon tar dessutom inte ens blodprover innan hon skriver ut pergotime. Iaf inte på mig och de jag pratat med. Och när jag fick missfall igen så blev hon mindre engagerad. Sa ofta att det satt i huvudet. Jag vill absolut inte låta negativ eller ta bort ditt hopp om henne men jag tycker man ska veta det hon gör fel också. Man får alltid bara höra att folk höjer henne till skyarna. Jag är bara så oerhört besviken. Jag hoppas att din erfarenhet blir bättre och att ni slipper mer missfall.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-18 20:03:31 följande:
    Jag är på dag 15 idag men inte fått något utslag på stickorna än. Har lite värk vid ena äggstocken men det kan ju va inbillning också. Har ju inte ätit pergotime den här cykeln eftersom jag gjorde spolningen men man hoppas ju på ÄL ändå! Vilka ÄLtest använder ni? Har haft clearblue digital förut men det har blivit error flera gånger så då bytte jag till Apotekets. Har åkt på en ordentlig förkylning så det gör ingen om ÄL dröjer någon dag så man piggar på sig. Hur funkar det med ivf? Måste man bekosta själv eller får man det betalt? Hur lång kan väntetiden vara?

får man inte göra spolningen när man äter pergotime?

Vi kommer få ivf betalt eftersom min sambos spermaprov inte är så bra. Hade vi varit oförklarligt barnlösa hade vi fått betala eller vänta i 3 år (västernorrland). Får man då missfall så börjar man räkna från missfallet. Helt sjukt! Har man pco men får ägglossning med pergotime så räknas alltså inte det som en orsak till att man inte blir gravid.

Men reglerna är ju olika överallt. När vi väl blir ställda i kö till ivf så kommer det ta ca 3 månader innan vi får komma igång.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.