• Tik Tak

Treenigheten

En helt ologisk och hednisk lära som inte har stöd av bibeln.

• Svar på tråden Treenigheten
  • chewielusen
    Lampstället skrev 2013-03-29 16:09:36 följande:
    Alltså är han skild från Jesus som person, eller.
    Sonen är en del av treenigheten. Gud har tre personer och Sonen är en av dem. Jesus är både full människa och full Gud. I egenskap av människa är han människa. Som en person i treenigheten är han Gud. Eftersom Jesus/Sonen/Ordet är Gud är hans väsen omöjlig för oss att förstå.
  • Rikard
    Lampstället skrev 2013-03-29 13:00:13 följande:
    Är Skaparen Gud allsmäktig eller inte .
    /.../
    Nej.
    Skaparen finns inte ens och har aldrig funnits.
  • Lampstället
    chewielusen skrev 2013-03-29 16:43:45 följande:
    Sonen är en del av treenigheten. Gud har tre personer och Sonen är en av dem. Jesus är både full människa och full Gud. I egenskap av människa är han människa. Som en person i treenigheten är han Gud. Eftersom Jesus/Sonen/Ordet är Gud är hans väsen omöjlig för oss att förstå.
    Ok, accepterar din syn på Skaparen, ha en fin kväll  :)
  • chewielusen
    Rikard skrev 2013-03-29 16:49:29 följande:
    Nej.
    Skaparen finns inte ens och har aldrig funnits.
    Menar du att du är allsvetande? Du måste i alla fall känna till allt som finns och funnits eftersom du så bestämt vet vad som inte finns och aldrig funnits.
  • Rikard
    chewielusen skrev 2013-03-29 20:15:59 följande:
    Menar du att du är allsvetande? Du måste i alla fall känna till allt som finns och funnits eftersom du så bestämt vet vad som inte finns och aldrig funnits.
    Det finns inget som tyder på att världen är skapad, därför är det inte heller rimligt att anta att det funnits en skapare.
    Det finns över huvud taget inte ett enda bevis för att de religiösa påståendena är sanna och med tanke på att man har haft ganska många tusen år på sig att finna bevis och världens genom tiderna mest inflytelserika organisation till sin hjälp är detta högst anmärkningsvärt.
  • Lampstället
    Rikard skrev 2013-03-29 22:19:27 följande:
    Det finns inget som tyder på att världen är skapad, därför är det inte heller rimligt att anta att det funnits en skapare.
    Det finns över huvud taget inte ett enda bevis för att de religiösa påståendena är sanna och med tanke på att man har haft ganska många tusen år på sig att finna bevis och världens genom tiderna mest inflytelserika organisation till sin hjälp är detta högst anmärkningsvärt.
    Det jag ser på ditt resonemang så är du helt enkelt osäker på vad du ska tro.
    Tror du är rädd för sanningen.
  • Rikard
    Lampstället skrev 2013-03-29 22:22:46 följande:
    Du har helt fel och jag ber dig för tusende gången att inte tala om för mig vad jag tror eller vill.
    Det är direkt oförskämt av dig.
  • Lampstället
    Rikard skrev 2013-03-29 22:42:43 följande:
    Du har helt fel och jag ber dig för tusende gången att inte tala om för mig vad jag tror eller vill.
    Det är direkt oförskämt av dig.
    Jag gör bara som du, har lärt av dig.

Bara att du reagerade visar att du kände dig träffad.
  • themia
    Lampstället skrev 2013-03-29 22:22:46 följande:
    Och vilken är sanningen?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Lampstället
    themia skrev 2013-03-29 22:48:51 följande:
    Och vilken är sanningen?
    En sanning är att vi fördärvar naturen.
Svar på tråden Treenigheten