• Anonym (Öppensinnad)

    Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?

    Jag är själv otroligt öppensinnad i denna frågan. Jag är kvinna, ca 30 år och skulle kunna tänka mig att ha sex med såväl en 17-åring som en 67-åring. Erfarenhetsmässigt så har jag hittills haft sex med en som är 4 år yngre, och en som är 33 år äldre. 

    Var går era gränser? Besvara gärna dessa frågor:

    1. Kön och ålder på dig. 
    2. Hur stor åldersskillnad skulle vara ok för dig?
    3. Hur stor åldersskillnad har du haft?

    Minns nu att jag enbart menar sexuella relationer, du behöver alltså inte tänka på att du skulle kunna leva med personen också (om man är 25 år och vill ha barn kan det ju vara dumt att välja en 65-åring exempelvis, men det är ju en annan sak att bara ses och ha sex).  

  • Svar på tråden Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?
  • Anonym (**)
    Anonym (Öppensinnad) skrev 2013-03-22 23:23:56 följande:
    Tycker det är intressant att flera pekar på lagen (15 år)... om vi hade bott i ett land där man blev byxmyndig vid 13 år, hade ni kunnat tänka er att ha sex med en 13-åring då? Alltså, är det lusten eller lagen som styr vilken siffra ni svarar med?

  • Anonym (**)
    Trust me skrev 2013-03-22 23:34:52 följande:
    Ange vilka som "pekar på lagen". 



    Ts sa inte att det fanns inlägg där folk pekar på lagen. Ts undrade om dom som hade sin lägsta gräns vid 15 hade den just där pga av lagen eller att lustan inte stärker sig längre ner. Så uppfattar iaf jag ta inlägg.
  • Trust me
    Anonym (**) skrev 2013-03-22 23:43:49 följande:


    Ts sa inte att det fanns inlägg där folk pekar på lagen. Ts undrade om dom som hade sin lägsta gräns vid 15 hade den just där pga av lagen eller att lustan inte stärker sig längre ner. Så uppfattar iaf jag ta inlägg.
    TS skriver:
    "Tycker det är intressant att flera pekar på lagen"

    Är flera i det här fallet två, tio eller hundra? En relevant skillnad som jag ser det.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • shalse

    Svarar som alla andra, allt som rör sig och inte är väggfast..bara de kan stava till ordet apa så.

  • Anonym (**)
    Trust me skrev 2013-03-22 23:52:10 följande:
    TS skriver:

    "Tycker det är intressant att flera pekar på lagen"

    Är flera i det här fallet två, tio eller hundra? En relevant skillnad som jag ser det.



    Tolkar inte meningen på samma sätt som du då så kan det vara.
  • Trust me
    Anonym (**) skrev 2013-03-22 23:58:46 följande:


    Tolkar inte meningen på samma sätt som du då så kan det vara.
    Hur tolkar du den meningen? Går den att tolka på olika sätt?
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (Öppensinnad)
    Trust me skrev 2013-03-23 00:01:47 följande:
    Hur tolkar du den meningen? Går den att tolka på olika sätt?
    Flera personer är samma som mer än en (1) person. Alltså, två(2) eller fler. Räcker det eller behöver jag förtydliga ytterligare?  ;)
  • Anonym (**)
    Trust me skrev 2013-03-23 00:01:47 följande:
    Hur tolkar du den meningen? Går den att tolka på olika sätt?



    Ja jag tar det som att hon menade typ intressant att gränsen neråt för vissa är just /eller pekar just) där den lagliga gränsen är. Så tolkade jag så tolkade inte du. Ska vi släppa det nu?
  • Anonym (Öppensinnad)
    Anonym (**) skrev 2013-03-23 00:09:24 följande:


    Ja jag tar det som att hon menade typ intressant att gränsen neråt för vissa är just /eller pekar just) där den lagliga gränsen är. Så tolkade jag så tolkade inte du. Ska vi släppa det nu?
    Precis.. alltså, jag tolkar det som att människor då hämmas av lagen i vem de skulle ha sex med. Och jag undrar om de skulle flytta sin personliga gräns längre ner i åldrarna om lagen inte satte en gräns vid 15. 
Svar på tråden Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?