• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Tyckte Ferdinand följde väderleken rätt bra :p men med Douglas har jag inte märkt några olika faser alls.. Gladare liten snubbe får man leta efter.
    Får ALLTID två samma frågor när jag är ute med dom.
    - är de tvillingar, näää? Hur mycket skiljer det mellan dom?
    - Åååh, är det inte jobbigt? (Med negativ klang.)

Why liksom?
    Ibland orkar jag verkligen inte hela mammasnacket på lekplatserna.
    Just let me play with my kids!

• Boel
    Plopps80 skrev 2014-04-16 20:49:08 följande:
    Gode värld. Vi genomgår en fas som är oerhört lång och jobbig. Ludwig är så rastlös och nyfiken. Han sover dåligt på dagarna och vill äta på mig hela nätterna. Annars sover han bra! Han klarar inte att ligga själv em minut utan vill ha konstant underhållning. Att söva honom på dagen innebär krångel och skrik. Han vägrar ta flaskan jag som verkligen inte vill amma på dagtid längre. Han är som en bortbyting. Enl boken ska det vara solskenveckor men här råder mörka moln.
    Det här känner jag igen så väl!
    Han sover bra, men ska aktiveras hela tiden. Bärselen är vår räddning!
  • Plopps80

Har ingen bärsele och har en skada i nacken så det funkar ändå inte. Blir sittande i soffan och leker, sjunger och försöker göra Ludde glad. Fattar inte vad som hänt. Han är mkt mer medveten om omgivningen det är då tydligt. Han är tokig i sin storasyster. Han stirrar på henne och följer henne med blicken. Han kan sitta i sin stol vid bordet och titta intensivt på henne. Tittar hon inte på honom bankar han uppfordrande i plastbrickan på stolen. De lyckligare stunderna är på kvällen i soffan när vi myser och jag ser hur syskonkärleken spirar.

• Cornelia 084

Ajdå :/ Krya på dig, Plopps! Hoppas de hittar vad som felar så du får åka hem till din familj och fira påsk!

• MissKaos

Måste finnas inlägg jag inte ser? Igen!!

Var är plopps?

Cornelia 084 skrev 2014-04-17 08:18:15 följande:
    Ajdå :/ Krya på dig, Plopps! Hoppas de hittar vad som felar så du får åka hem till din familj och fira påsk!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Kolla länken.
    Låter hemskt!! Hoppas du mår bättre och får komma hem så snart som möjligt

• Förstaförsökaren26

Åh krya på dej plopps80, det kommer att lösa sig när det gäller mat för Ludde! Jag tror som någon annan skrev att han kommer att äta till slut ska du se!! Hoppas att du blir bra snart!! Kram påre

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-04-16 20:49:08 följande:
    Gode värld. Vi genomgår en fas som är oerhört lång och jobbig. Ludwig är så rastlös och nyfiken. Han sover dåligt på dagarna och vill äta på mig hela nätterna. Annars sover han bra! Han klarar inte att ligga själv em minut utan vill ha konstant underhållning. Att söva honom på dagen innebär krångel och skrik. Han vägrar ta flaskan jag som verkligen inte vill amma på dagtid längre. Han är som en bortbyting. Enl boken ska det vara solskenveckor men här råder mörka moln.
    Krya på dig Plopps!! Hur mår du??

Har för mig att det bara skiljer några dagar mellan Rasmus och Ludde. Rasmus är också krävande. Tycker iofs det är kul, fullt håll i gång när han är vaken. Jobbigt när han börjar bli trött. Vägrar ligga och vila, rullar över till mage, kravlar och gnäller. Går inte att få honom att ligga på rygg. Han har legat klistrad vid mitt bröst heeeela nätterna sista tiden. Sover men vill ha snuttandet och närheten. Bättre dom 2 sista nätterna, då har han "bara" ätit varannan timme, men sover klistrad mot mig. Har försökt att försiktigt flytta honom till sin säng, men han bökar och letar och gråter i sömnen. Blir still direkt han får närheten så han behöver väl den. Jag kan som tur är sova okej även med ett plåster på mig, även om kroppen känns aningens mörbultad.
  • MissKaos

Har med en plåsterlappsbebis nattetid.

Fast inatt var hon vaken tre timmat ohjoy. La henne i spjälsägen tillslut. Hon var nöjf med att lihga där och veva med armar o ben ett tag så jag vilade ryggen. Trött idag. För gsmmal för nattliga aktiviteter i idag känner jag mig promässig.

Lurat elsa sova i sin säng ett par ggr.. hon verkar inte fatta att hon ska somna i den. Vaknar hon däri är hon glad.

sarak skrev 2014-04-18 16:43:06 följande:
    Krya på dig Plopps!! Hur mår du??

Har för mig att det bara skiljer några dagar mellan Rasmus och Ludde. Rasmus är också krävande. Tycker iofs det är kul, fullt håll i gång när han är vaken. Jobbigt när han börjar bli trött. Vägrar ligga och vila, rullar över till mage, kravlar och gnäller. Går inte att få honom att ligga på rygg. Han har legat klistrad vid mitt bröst heeeela nätterna sista tiden. Sover men vill ha snuttandet och närheten. Bättre dom 2 sista nätterna, då har han "bara" ätit varannan timme, men sover klistrad mot mig. Har försökt att försiktigt flytta honom till sin säng, men han bökar och letar och gråter i sömnen. Blir still direkt han får närheten så han behöver väl den. Jag kan som tur är sova okej även med ett plåster på mig, även om kroppen känns aningens mörbultad.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft