• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • PMD

Noah får sempers milda havregrynsgröt. Han älskade banangröten men reagerade på den så han fick röda prickar över hela kroppen å i ansiktet. Gick över till havregrynsgröten och då försvann prickarna. Enligt BVC så kan bebisar reagera så på banangröten..

• MissKaos

..dom råkade ha nestle på vår butik..

banan tar jag i själv. Skrapar lite. Eller päronpure eller aprikos.

Funderar på att koks lite pure ngn dag. Fryser i istärningsfack så blir det lagom mängd sen. Ärtor älskade storebror. Kul att göra lite babymat

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Vill inte vara hemsk men jag läste om banangröten som vi började med att det är massa tungmetaller bl.a. Arsenik i den. Visst små mängder men det lät för äckligt, slängde hela paketet. Köpte mild havregröt ist. Ludde är inte mkt för gröten i sig med blandat med mosad banan äter han en hel tallrik nu morgon och kväll. Har börjat med mat också från 5-6 månader. Han äter inte varje dag massa matpuré men de dagar han får blir det en skål. Han har aldrig visat att han fått ont i magen. Två tänder kommer där nere en är lite igenom och den andra skimmrar igenom. Han gnäller mkt och dregglar å tuggar på allt. Sover bra ändå. Jag var hemma på permis igår. Skönt. Idag hoppas jag bli utskriven. Tack för er omtanke

• Felinne

Helt ok spam. Bara bra att få lite info om gifter i mat till barn tycker jag. Kan tillägga att det även kan vara värt att köpa ekologiska bananer (och all annan frukt också dessutom) eftersom konventionella är mycket hårt besprutade.

• Crissie

Tack för gröt tips! Funderar på att prova göra lite barnmat själv snart. Bra tips miss Kaos med istärningsfack för smakisar men när man sen ska göra större portioner, hur förvarar man bäst då?

• Plopps80
    Crissie skrev 2014-04-22 12:03:13 följande:
    Tack för gröt tips! Funderar på att prova göra lite barnmat själv snart. Bra tips miss Kaos med istärningsfack för smakisar men när man sen ska göra större portioner, hur förvarar man bäst då?

Burken håller ca 2 dygn i kyl och då hinner bebisen äta upp allt