• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min lilla helammas nästan får lite gröt på kv.. tänker börja köra ngt gymgrejs när hon blit fyra mån o kan vara i barnpassningen.

Jis skrev 2014-04-08 09:46:36 följande:
    Misskaos, jag har kört i 3 v, är på fas 2, bytte efter 2 v då det kändes för lätt! Jag kör på gymmet 5-6 dagar i veckan, funkar fint att köra när barnen sover. Jag tränar vid 20 på vardagar och tidiga helgmorgnar!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Hej på er! Tänkte mig hör lite här angående en sak - Elise har börjat vakna varannan timme på natten för att äta, det jag undrar nu är om det är vanligt för en bebis på 14 veckor?!

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-09 02:09:06 följande:
    Hej på er! Tänkte mig hör lite här angående en sak - Elise har börjat vakna varannan timme på natten för att äta, det jag undrar nu är om det är vanligt för en bebis på 14 veckor?!
    Ja, det är nog vanligt att dom gör så i perioder. Det kan vara att dom äter oftare ett tag för att öka mjölkmängden. Eller att hon vill ha närheten och tryggheten på natten. Rasmus äter hela tiden på natten just nu. Tror det beror på att han inte har tid att äta på dagen, bara intresserad av allt annat. 
  • MissKaos

Min med..

*gäsp*

tur dom är så söta...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Sådär håller de på till och från med ammande bebisar. Förmodligen ökningsperiod. Ludwig hade en sån period förra veckan och jag var helt slut. Denna veckan har han sovit 20-01, 01-05,05-07:30. Underbart!!!
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 -va skönt att det har vänt!! :) jag längtar tills hon börjar äta riktig mat!! Har pratat med BVC nu å midsommar är målet, funkar det så ska jag ha kunnat sluta amma då.

• moruri

ni som har fler barn...?

Ferdinand har blivit extremt pappig, han har alltid varit pappas kille men senare tid är det så tydligt. Vet inte om det är sedan lillebror kom eller sen pappa kom hem från sin fem veckors vistelse i Nigeria. Men nu när han blir ledsen vill han alltid bli tröstad av pappa, på natten när han kommer till oss vill han inte sova med mig utan kryper alltid över till sin pappa. blir helt ledsen om jag kramar om honom, fightar för livet och SKA till sin pappa. Givetvis får han det. Jag blir bara extremt ledsen, innan var det bara gulligt att han va så pappig, nu har jag typ börjat ifrågasätta min mammaroll och om jag gör något fel.. :(

Så, ni med fler barn? Tyr sig era äldre mer till den andra föräldern sedan ni fått smått?

Rynkar på näsan

• moruri

- Alltså han blir inte arg när jag kramar om honom i vanliga fall, men om jag håller om honom i sängen.

• Plopps80

Moruri så är det med alla barn. De är mammiga i perioder och pappiga i perioder. De avvisar den ena föräldern och beter sig som du beskriver. Det kommer vända många gånger. Det är faser alla barn går igenom. Sen är det ofta en förälder barnet tyr sig lite mer till dvs det är "mammigt eller pappigt". Min dotter är lite av pappas tös. Hon vill helst att han ska natta henne och hon ropar på honom på natten om hon är rädd. Hon har alltid varit lite mer för pappa men i perioder är det bara jag som gällt ändå. Tror inte det har med bebisen att göra utan mer att det är så bara.