• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-05-17 17:46:06 följande:
    Vaniljskr i? Varför? Är väl synd att försöka tvinga i honom om han mår bra?

Min bebis slemkräktes igen. Fy stackars liten. Allt hon hade ätit.. segt som en manet! Synd om henne så jäkla förkyld.

Stackars Elsa! Nu får hon bli frisk. Fortfarande ingen feber? Pigg?
  • MissKaos

Hon är bättre. Nä ingen feber som tur är! Hon är ren på lungorna, får upp allt det var ju min skräck.. nu kissar hon bättre igen. Äntligen. Varm blir det ju nu 22här idag inget kul om hon hade druckit sådär dåligt.

sarak skrev 2014-05-18 15:43:31 följande:
    Stackars Elsa! Nu får hon bli frisk. Fortfarande ingen feber? Pigg?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min fl var ok. Gjorde ont som satan men gick ju fort över. 3stygn. Apgar 10 10 10. 4,5 h från vi kom till bebisen var ute och hon kom tog det väl 10h tills vi var hemma igen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Otåligast skrev 2014-05-17 17:31:49 följande:
    Det var så länge sedan jag skrev här men jag läser ofta. Så roligt att följa er! Min lilla son blev 5 månader nu men är jämfört med era väldigt liten - 64 cm men bara 6800 gram. Han ligger dock precis på en kurva under absoluta normalkurvan & BVC-sköterskan förbjuder mig att vara orolig men jag kan inte låta bli - tycker alltid att han är smalast av alla bebisar. Har börjat ge ersättning för att se om det hjälper men det är inte lätt att få honom att ta det. Vaniljsocker i hjälper lite. Han är dock supersuperaktiv & i konstant rörelse så han förbränner ju massor. Han äter uselt på dagen då ju allt annat är så spännande - sedan varannan timme på natten. Pust. Inser att jag måste vända det genom att inte ge honom mat några nätter så att han blir hungrig på dagen men det är utmanande för mammahjärtat...
    Det låter väl helt normalt, några bebisar måste ju ligga under GENOMSNITTSkurvan och några efter. Normalkurva är ju fel uttryck. 

Rasmus har i princip slutat äta dagtid. Erbjuder bröstet och han tar en slurk då och då, men annars äter han bara morgon kväll och massa på natten. Försöker med fast mat på dagarna också, men även det går trögt just nu.

I övrigt är han ett riktigt yrväder som krypålar fram riktigt snabbt nu. Ser så kul ut, så målmedveten och det går snabbare och snabbare för varje dag. Jätteglad har han blivit, har aldrig varit typen som varit helt nöjd med att bara ligga/sitta och titta. Nu tar han sig dit han vill
  • Boel
    Goldie skrev 2014-05-17 19:52:26 följande:

Hej allihopa! Skriver inte heller så ofta men läser då och då, bra omväxling när jag tar paus från plugget :)

Här rullar det bara på fint. Gossen min är inte riktigt fem månader än, men om någon vecka så :) Jag har ju fortsatt plugga medan min man är hemma och det funkar bara fint, pumpade ut mjölk så han i princip helammades till 3-4 månader och nu blander jag med ersättning.

storasyster på dryga två år har också tagit omställningen bra - hon älskar lillebror massor, ger honom kramar och pussar och försöker "lära" oss föräldrar hur man ska ta hand om honom: "Nu vill bebis ha mat - nej! han är trött!", och så vidare...

två veckor kvar till tenta, sedan tar jag sommarlov med familjen!

Så skönt det låter att kunna studera samtidigt!
    Själv försöker jag med 50%, men har svårt att hitta tid till studierna.
    Jag tar hand om sonen hela dagarna och jobbar två dagar i veckan.
  • moruri

Igår ringde min käre mor och bjöd med mig och pojkarna till Grekland i sommar! Kul! Aldrig varit där. Får skaffa mig ett pass till lillen då. Ska ta och googla runt och kolla vart det är mest barnvänligt. Hade ni tips här i tråden, var väl en drös som hade åkt dit?

• MissKaos

Avra Resort and spa. Kreta m ving

moruri skrev 2014-05-19 09:12:33 följande:
    Igår ringde min käre mor och bjöd med mig och pojkarna till Grekland i sommar! Kul! Aldrig varit där. Får skaffa mig ett pass till lillen då. Ska ta och googla runt och kolla vart det är mest barnvänligt. Hade ni tips här i tråden, var väl en drös som hade åkt dit?

• MissKaos

Lilla Elsa spydde just sängen full. Efter att ha ätit blåbär..

• Irlais

Moruri, vad kul att bli bjuden på Greklandsemester! Är väl enklast för er att åka till något charterställe, har inte så mycket tips tyvärr eftersom vi mest är hos släkten.

Här upphörde nattskriken, är ganska säker på att det var pga vällingen. Men nu är lillen förkyld igen och har varit det i över en vecka. Var på bättringsvägen men nu är han sämre... Gnäller på nätterna för att han inte andas bra (antar jag) så inte blir det någon sömn för oss vuxna heller. Han ammar mer sällan också vilket gör mig lite orolig... Inget alls på 7 timmar inatt vilket i normalfallet hade varit så skönt, men nu fick jag ju ändå inte sova :/