• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Jo det är jättetätt mellan dem, 12 mån och 2 veckor :) Det är tufft ibland, därför man väntat ett tag att skaffa en tredje ;)

• Aimish
    Smulan91 skrev 2013-04-20 21:59:11 följande:
    Ja, jag ska inte ta dom mer nu. Tagit dom 2 gånger, kan väl inte va nån fara?

Aimish; jag känner verkligen av mina bröst idag. Och är super svullen om magen.
    Härligt att vi har flera boobs in pain :D

Grattis till alla nya som kommit :D
  • Aimish
    Smulan91 skrev 2013-04-21 09:17:58 följande:
    Aimish; haha, sova på mage var helt uteslutet inatt!
    De funkar gott för mig :D
    Har avtagit med styvheten idag men kommer väl tillbaka till dagen igen.
    Jag sover dock inte lika bra och vaknar 08 varje morgon som om jag har ett tidsinställt larm i kroppen :P
  • emmali

Jag med! Har alltid sovit länge, men nu vaknar jag alltid runt 8! Man hinner ju med massa iaf:)

• zod

Grattis och välkomna alla nya!

Jag har 16 månader mellan mina två äldre barn och visste kunde det vara jobbigt under de första åren, men nu är det värt det tusen gånger om. De har så mycket glädje av varandra och är verkligen varandras bästa vän.

• islandpeak

Zod: ja visst är det så!!! Fast första året tycker jag var rätt lugnt, men nu när de är 3-4, då är det lite mer fart ;) de sitter liksom inte still på den platsen man sätte dom, som funkade när de var små ;) men de har så kul!! Värt varenda vabdag, sömnlös natt mm ;)

• Aimish

Undrar hur det kommer sig att vi vaknar tidigt? Känner mig utvilad dessutom när jag går upp.
    Som ni säger så hinner man få mycket gjort och det är väl bra :D

Imorgon börjar jag jobba kl 06 så jag hoppas jag kommer upp och känner mig lika utvilad då. Har varit hemma hela helgen och en grym förkylning =/ Halsen har avtagit men min näsa är antingen täppt eller som en kran. Börjar bli lite less nu :P

Svar på tråden December bebis 2013