• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Jag tycker dock att det var lite mer "pinsamt" när man blir undersökt i en gynstol än under min förlossning. Då är man ju knappt vid medvetandet!

• MissKaos
    Ellez skrev 2013-04-22 12:56:18 följande:
    Det verkar som vi har liknande historier i bagaget, Jag gick över 16 dagar med sonen
    Det gick ok dom första dagarna. Men FY för de sista! Jag svullnade ngt fruktansvärt och sammlade vatten. Gick nog upp 1kg/dag i slutet. HEMSKT är ordet. Men ungen blev bra, och de tär ju det vitktigaste.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-04-22 12:57:33 följande:
    Jag tycker dock att det var lite mer "pinsamt" när man blir undersökt i en gynstol än under min förlossning. Då är man ju knappt vid medvetandet!

Sant.
    Känns som en mer forcerad situation. min man ville absolut inte närvara vid en gynundersökning. Och jag är rät tnöjd med det. Vid förlossningen är det en annan sak.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-22 12:54:13 följande:
    Fast ingen tvingar dom till att titta där..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-22 12:54:13 följande:
    Fast ingen tvingar dom till att titta där..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Nä men man kollar ju inte in där vid vul heller! Man har ju en handduk över sig och mannen står bredvid en och kollar på skärmen. Alla gör givetvis som de vill men för mig personligen finns inget mer avslöjande och intimt än förlossningen. Min man måste vara med på vul:et. Är det tomt måste jag ha tröst.
  • mammatilltvå85
    babylängtan20 skrev 2013-04-22 10:08:53 följande:
    vad tidigt ni har iskrivning :O här görs ett hälsosamtal mellan 5-8 sedan ca 10-11 är de inskrivning så seeegt :/

där jag bor har man hälsosamtal i v.10 ca och inskrivning i v.12....
  • mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-04-22 12:57:33 följande:

sist jag gjorde vul lågd jag inlagd på sjukhus efter en operation och de misstänkte en cysta så det blev ett akut vul och maken var då med mig, det var en äldre kvinlig läkare som utförde undersökningen MEN hon hade en yngre elev, man i 30-35 årsåldern som stod där nere och kikade på för att lära sig, DET var inte lika kul för min man....han var alltså också med i rummet. Kan säga att jag känt mig mer bekväm i livet än jag gjorde just då, dessutom nyopererad, orakad och i sjukhuskläder, ni vet sådär sunkig och inte tillfreds med sig själv som man bara kan bli...

• Buzan

Mammatilltvå: hahaha usch! Jag kan förstå den känslan!! :P Inte kul, men va ska man göra! Haha! Har varit med om nått liknande under min förra graviditet då jag fick starka magsmärtor i v 14 och jag och sambon åkte in akut efter svettig sommardag och det kommer in en ung SNYGG man och vill känna med fingret i min rumpa!! Jag trodde jag skulle döö!!! Sambon fick gå ut då kan jag säga men det var jäkligt stelt när han kom in igen! :P

• mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-04-22 20:20:36 följande:
    Mammatilltvå: hahaha usch! Jag kan förstå den känslan!! :P Inte kul, men va ska man göra! Haha! Har varit med om nått liknande under min förra graviditet då jag fick starka magsmärtor i v 14 och jag och sambon åkte in akut efter svettig sommardag och det kommer in en ung SNYGG man och vill känna med fingret i min rumpa!! Jag trodde jag skulle döö!!! Sambon fick gå ut då kan jag säga men det var jäkligt stelt när han kom in igen! :P

haha, ja jag kan tänka mig det...fast man vet att det är deras jobb och allt det där så känns det jäkligt mysko, tror det är jobbigare för våra män faktiskt, typ där inne ligger min fru med en annan mans finger i rumpan....;=( .ja då är förlossningarna en helt annan grej faktiskt, då är ju sånt där det absolut sista man tänker på!
  • LillaLady1

Hoppar in här. Testade positivt i förrgår, är i v 5+1 idag. Bf 22/12 

Har fått två missfall sedan jag plussade första gången i sep förra året, första i vecka 7, andra i vecka 13 men båda hade stannat redan i vecka 5. Förra månaden blev det en kemisk graviditet.

Hoppas verkligen att det går vägen den här gången, känns som det! 

• babylängtan20
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 12:26:37 följande:
    Hoppar in här. Testade positivt i förrgår, är i v 5+1 idag. Bf 22/12 

Har fått två missfall sedan jag plussade första gången i sep förra året, första i vecka 7, andra i vecka 13 men båda hade stannat redan i vecka 5. Förra månaden blev det en kemisk graviditet.

Hoppas verkligen att det går vägen den här gången, känns som det! 
    välkommen och grattis :) v7 ( 6+4 )för mig och har också 2 mf på rad sedan oktober förra året första ca 4-5 andra ma i v9+4 (5+5)

har också en känsla att detta går vägen :)
Svar på tråden December bebis 2013