• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Metana

Hej allihop! Plussade i går efter 3 månaders försök!! Dock blir bf den 31/12 hehe.. Kanske blir första bebisen i landet nästa år? Detta är barn nr 2 och barn nr 1 är 2 år i Juli! Kände att jag måste berätta för någon blev så glad! Nära och kära får reda på vår lilla skatt om några veckor! Någon mer som har bf på nyårsafton?

• LillaBulan

Lite tips på hur man på bästa sätt berättar att man är gravid för en blivande mormor som egentligen inte tycker att det är en bra idé. Gruvar mycket.

• Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-19 18:18:37 följande:
    Lite tips på hur man på bästa sätt berättar att man är gravid för en blivande mormor som egentligen inte tycker att det är en bra idé. Gruvar mycket.
    Har samma problem här... 
  • Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-19 18:41:55 följande:
    Repan: hur kommer det sig? Själv har det med psykisk ohälsa att göra tror jag.
    Nja, inte så, hon är rädd för förändringar och ser sitt barn som ett mycket litet barn som inte klara någonting (snart 30...). Det var lite negativt när vi flyttade ihop, lite negativt när vi skulle gifta oss och därför räknar vi med att det blir lite negativt även när vi väntar barn...

Trist och man vet inte hur man ska berätta det för att det ska bli så bra som möjligt - när, hur, med vilka andra med och så vidare. Och vad gör man om det är negativt? Många tankar. Vad förväntar ni er? Vi tror på kommentarer om förstörda karriärer, för lite pengar (för det är ju viktigast av allt, förutom status) och så vidare.
  • LillaBulan

Jo menar att jag har psykisk ohälsa (borderline) och man tror inte att jag är redo. Men jag känner att jag vill och vill gärna att min mamma ska vara glad för detta barnbarn som sina andra. Svår sits där man inte vet hur man ska säga saker.

• Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-19 18:50:48 följande:
    Jo menar att jag har psykisk ohälsa (borderline) och man tror inte att jag är redo. Men jag känner att jag vill och vill gärna att min mamma ska vara glad för detta barnbarn som sina andra. Svår sits där man inte vet hur man ska säga saker.
    aha! Då förstår jag. Ja det verkar ju lite svårt och känsligt säkert. Jag vet faktiskt inte hur en ska göra, lugna och kontrollerade samtal brukar ju lösa det mesta :)
  • Em me

Hej, jag går in i v 8 i morgon så 7+ 6 idag. Har inte vågat skriva något än då jag har tre mf i bagaget, är med i en studie nu och går på jämna kollar förra lördagen var grynet ca3 mm och där syntes aktivitet! Rekord! Nästa titt är måndag 29:e. Över två års försök med många tårar har de blivit och då vi så klart är glada nu är det ändå lite jobbigt men varje morgon tänker jag "jag är gravid idag också" och pushar mig genom dagen med positivitet, hur skulle jag annars orka, jag kan ju inte annat göra. Brösten har ömmat sedan tidigt och sedan förra veckan har jag fått veta vad som menas med " obehaglig mättnads känsla" seabanden har åkt på varje dag innan lunch, inget starkt illa mårnde så, mest idag, men seabanden har hjälpt än så länge!

• Elsapelsa11
    zod skrev 2013-04-19 08:05:22 följande:
    Grattis och välkommen hit!

JustMe00 skrev 2013-04-18 22:12:33 följande:
    Elsapelsa o smulan Grattis i massor 
    Tack! Alltid skönt att kunna följas åt under graviditeten med andra!

Och jag kan bara hålla med några av de föregående inläggen, magen har verkligen reagerat på förändringen! 
    Och så trött så jag knappt orkar stå! :) Men så kul med ett plus! Vi berättade väldigt snabbt för närmsta familjen. Är så "dåliga" på att hålla sånt här för oss själva! Men resten av omvärlden får vänta lite till. Såvida inte illamåendet tilltar, då lär det väl märkas...
  • Jag jag
    Plopps80 skrev 2013-04-19 12:42:57 följande:

är i v 7 och är enormt dålig i magen, springer på toa flera ggr om dagen har magknip och gaser dessutom känns ju som man har magsjuka. dålig i magen och  illamående fast jag är inte så väldigt illamående ändå faktiskt

Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.
Svar på tråden December bebis 2013