• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nyttliv85

Idag gjorde jag ett snabbt UL ( snabbtitt för att se att man var tillräckligt långt gången för att ta blodprovet till kub-testet) Den lilla sprattla för fullt där inne, och hjärtat ticka så fint så fint! <3 
    Är nu i vecka 10+3, börjar nu andas ut och känner att detta kommer gå vägen! :) 

• Repan

Idag var vi hos MVC första gången. Antar att det var inskrivning men är osäker, fick iaf prata och fylla i alkoholvanor, sjukdomar i släkten, längd, vikt, med mera med mera.
    Tog blodprover och lämnade urinprov och fick massa lektyr med hem.

Fick även info om KUB-test som kostar 1500 om vi vill göra det - eh, kommer nog inte komma på fråga. Sjukt dyrt! Inte värt det, är så ung och så.
    Annars var det väl mycket prat om studier, jobb, lägenhet, familj osv osv. Tog mycket lång tid, nästan 1,5 timme. Men vi hade nog bara en pratglad barnmorska :)

Och just det hon sa också: Uppsök ingen som helst fakta på familjeliv - en jävla skitsajt ;) Jag håller med såklart, just fakta är jag inte så intresserad av att försöka hitta på FL ;) Däremot får man ju utlopp för lite klagande, titta på magbilder och så. Men förstår varför de avråder från FL :D 

• LillaBulan

Får ett extra ul och läkarbesök pga övervikt BMI över 35. Var lustigt nog mer nervös över vikten än att vi är ett par med hög åldersskillnad ;)

• Inelg

Lilla bulan. Ok så ni får extra. Vad har ni för ålders skillnad

• Inelg

Repan vart bor du? Kostar kub 1500kr överallt? Vilken v är du i

• Repan
    Inelg skrev 2013-04-30 17:28:05 följande:
    Repan vart bor du? Kostar kub 1500kr överallt? Vilken v är du i
    Göteborg, det kostar här om man är under 35 vad jag förstod från barnmorskan. Jag är i v. 7 :)
Svar på tråden December bebis 2013