• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Hedgehog

Grattis Längtan91! Måste kännas som ödet att försöka så länge och sen få BF på självaste julafton! Vilken gåva! Vi har försökt få till ett syskon i 1 år. I februari tog de sig. Blev Mf i mars. Vi är dock överlyckliga över att jag blev gravid igen! Är i v 8 (7+0) idag. Den som väntar (och kämpar)... Hoppas det går bra för oss allesammans nu! Kram

• babylängtan20
    Plopps80 skrev 2013-04-29 06:39:36 följande:
    Grattis Babylängtan! Skönt att allt var bra och att du får behandling. Idag är det dags för mig och mannen att göra VUL kl 8:15. Hoppas allt ser bra ut! Uch vad nervöst det känns!
    ja riktigt skönt med senaste vulets mardröm så kändes de som en stor oro försvann nu vet jag attdet tickar ett litet hjärta på den lille där inne :)

ja riktigt skönt ligger med pillret i mig .. dock innan jag tog de skulle jag kolla upp en sak om dem men sedan stod de massa om att just den saken  inte skulle tas vid en tidig gravidtet.. men alltså hon var gynläkare och hon måste veta sin sak för hon sa att de inte är skadligt måste vara medicinens krämer osv de står om för detta är vagitorer slidpiller .. aja det märks kör bara e 3 dagars antibiotikakur iaf så håller tummarna för att inget händer..
  • Plopps80

Idag såg jag lite brunt på pappret. Det är lixom bruna strimmor i flytningarna presis så här var det för 3 veckor sedan när jag gjorde VUL. Då var det ju ingen fara och vi såg ju liten igår med tickande hjärta och allt. Borde vara normalt denna gången också??? La mig kl 20 igår och mådde något så oerhört illa fick kämpa för att inte spy. Har vaknat flera ggr och mått pest. Sitter och försöker få i mig en drickyoghurt och det har tagit 45 min! Nån mer som fryser mycket? På kvällarna får jag frossa och det är verkligen otrevligt på alla vis!

• Plopps80

Ringde min bm nu och hon sa att det inte är någon fara med bruna flytningar, allt såg ju bra ut igår. Men det känns olustigt. Speciellt sedan vi berättade för dottern igår och hon blev överlycklig. Pussade magen och sa god natt till bebisen och berättade för hela dagis direkt imorse. Herre om det skulle hända något nu, Men igår såg allt fint ut perfekt och hjärtat slog på. 

• Inelg

Plopps. Oroa dig inte. Det är så vanligt men förstår sin nojja.
    Det där med frossa har jag också haft men det är bättre nu!

• Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:18:34 följande:
    Plopps. Oroa dig inte. Det är så vanligt men förstår sin nojja.
    Det där med frossa har jag också haft men det är bättre nu!
    Min frossa har varit hemsk ett par dagar. Men så har mannen stängt av alla elementen också är ju ganska kallt ute och sitter jag i soffan har jag ryggen mot ett fönster där det drar och där får jag alltid frossan. Nu sitter jag i datarummet där det är varmt och här svettas jag nästan. Har ju ingen feber med det känns ju så. Det bruna verkar ha avtagit nu. Bar jättetungt igår dumt men gjort är gjort. Kanske brast några kärl.
  • MissKaos

Jag fryser med. Eller svettas. Hela tiden!
    Inatt hade jag grymt ont i magen.. Men imorse hade nog en elefant blivit stolt över det som kom ut tror jag. Om Elefanter blir stolta för sk Stort A.
    Sur och grinig, men illamåeendet har lagt sig. Ska gå och köpa mat nu. Finns kvar chokladkaka här sedan APT igår, nåde den som har tagit sista biten... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Inelg

Jag tror att feber känslan bara är att kroppen jobbar fruktansvärt hårt nu. På högvarv. Frågade en doktor på jobbet som sa att det är ingen fara. Jag repade 37.9 men det lät normalt tyckte doktorn ändå.

Svar på tråden December bebis 2013