• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Inelg

Plopps: uppdatering på frossan !
    Jag va till läkaren och de vill ta prover för att utesluta infektion. Nu fick jag äntligen en temp tagen som var 39. Så någon infektion har jag. Jag väntar på provsvar nu! Vårdcentralen och BM tyckte jag skulle åka in akut för barnets skull så här sitter jag på akuten med hög feber och flåsig som få ..

• Em me
    Inelg skrev 2013-05-06 15:25:56 följande:
    Plopps: uppdatering på frossan !

Jag va till läkaren och de vill ta prover för att utesluta infektion. Nu fick jag äntligen en temp tagen som var 39. Så någon infektion har jag. Jag väntar på provsvar nu! Vårdcentralen och BM tyckte jag skulle åka in akut för barnets skull så här sitter jag på akuten med hög feber och flåsig som få ..

Vilken otur du ska ha!! Din stackare! Hoppas de inte innebär massa krångel och det är nått som är safe för babyn. Massa kramar!!
  • Björnmossa

Jag hakar på här fast jag knappt vågar eftersom jag är så nervös att det ska bli fel. En månad kvar till UL nu.

• Inelg

Uppdatering: inget krångel.. En virusinfektion har jag med oklart fokus.. Bara hem och vila. Så inget allvarligt iaf. Skönt!!!!!! Mår piss men nu ska jag hem och sova...

• Em me
    Inelg skrev 2013-05-06 16:32:16 följande:
    Uppdatering: inget krångel.. En virusinfektion har jag med oklart fokus.. Bara hem och vila. Så inget allvarligt iaf. Skönt!!!!!! Mår piss men nu ska jag hem och sova...

Häärligt, jag höll tummarna stenhårt att du skulle slippa krångel!! Sov nu ordentligt!! Kram
  • ikala
    Inelg skrev 2013-05-06 16:32:16 följande:

Vad skönt att höra att det inte var nått allvarligt!! Nu får du vila ordentligt och bli av med viruset.
  • MissKaos
    Trasslet skrev 2013-05-06 17:22:29 följande:
    Men HERREGUD vad hungrig jag är!!! :O

Jag med...
    Vägde mig idag på jobbet *ups* TUR allt har satt sig på magen iaf!
    Man måste väga minst 2 kg mer på kvällen, eller 3 med innetofflar och obajsad..

Kollade även ett Bgluc som fick mig att jag måste tänka  på att sluta äta sötsaker varje dag....
    Huvudvärk, tog även ett tryck som var helt ok. Sen kollade jag termometern! Oj, 25 grader inne så fönstet fick åka upp! Inte konstigt jag kände mig skum..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ

Usch, jag har en sån klump i magen!! Upptäckte att jag hade bruna flytningar idag när jag torkade mig. Har under hela tiden av graviditeten varit orolig missfall, men nu när jag börjar närma mig v12 ( går in i v10 imorgon) så har jag lugnat ner mig. Är så fruktansvärt orolig att det är missfall på gång :( Någon mer som har varit med om detta??!

Svar på tråden December bebis 2013