• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • ikala

Jag instämmer med gänget, byt bm om det inte känns bra. Jag trivs kanon med min bm har ju dock träffat henne tidigare, vid cellprov och p-piller fix.

• Minnymilou

Inelg: Tack!

Buzan skrev 2013-05-07 08:27:48 följande:
    Misskaos: tack för tipset! Blir så galet förstoppad med mina Niferex.

Ja, Niferex är hemskt! Jag tog det under min förra graviditet eftersom jag fick extremt lågt järnvärde sista månaderna, hade ca 80 som lägst och fick en massa järndropp på slutet. Niferex mådde jag uselt på, så nu vägrar jag det trots att min bm sa att jag skulle ta det. Provar en annan sort i stället efter ett tips från en expert som visste vad hon pratade om, har tagit det ett par veckor nu och känner ingenting alls konstigt i magen. Tur det, för jag måste nog proppa i mig järn som galen den här gången för att inte få samma problem som förra grav. (Min sambo har börjat undra när jag tänker äta upp stekpannan också.)

Minns förresten att någon här på tråden (när jag ändå är inne på kosttillskott Glad) nämde att hon hade myrkrypningar i benet. Det beror oftast på magnesiumbrist, hade själv absurda myrkrypningar under min förra grav och det försvann inom någon vecka när jag tog tillskott. 

• Elsapelsa11

Hej alla!
    Har inte varit inne på några dagar då jag också lider av den stora förlamande tröttheten. Minns inte att det var så illa förra graviditeten. Men det är såklart svårare att vila när man vill när man har ett barn. Förutom tröttheten känner jag mig inte särskilt gravid. Magen står ju ut lite på kvällen, men jag har lite svårt att fatta att det faktiskt kommer (om allt går väl vill säga) var fyra i vår familj i december!

Vad skönt för er som sett ett litet hjärta slå. Jag gissar att vi får vänta till rul. Dock har jag sett att jag är gravid då jag skulle kolla cellförändringar och gyn ville kolla ett vul före. Men det var så tidigt så inget hjärta hade börja slå än.

Läste att några här kände sig lite nervösa inför framtiden med bebis. Jag är också lite nervös över hur vi ska orka i början. Vår dotter som nu är 20 månader hade kolik och sedan var hon förstoppad tills hon var 6 månader och vi äntligen träffade en läkare som förstod. Så mååååååånga nätter utan sömn. Och då var det bara hon. Nu ska man ha ork att vara med henne och en liten bebis. Så vi håller tummarna för en frisk liten unge som slipper en massa besvär.

Men mest av allt är det spännande och fantastiskt att det (förhoppningsvis, vågar inte ta ut nåt i förskott) kommer en till liten fin bebis i december!

och just det! Jag fryser också som attans! Jag jobbar på fsk och är ute rätt mycket. Hade mina termobyxor på mig så sent som för en dryg vecka sen!! Måste ju verka jättekonstigt för de runt omkring! :)
    Långt inlägg. Nu ska jag sluta!
    Kram på er alla 

• Repan

Jag har fått för lågt ferritin-värde och går på niferex nu, känns bra i magen och jag är så sjukt mycket piggare :) 

• Buzan
    Minnymilou skrev 2013-05-07 20:39:42 följande:

Ja, Niferex är hemskt! Jag tog det under min förra graviditet eftersom jag fick extremt lågt järnvärde sista månaderna, hade ca 80 som lägst och fick en massa järndropp på slutet. Niferex mådde jag uselt på, så nu vägrar jag det trots att min bm sa att jag skulle ta det. Provar en annan sort i stället efter ett tips från en expert som visste vad hon pratade om, har tagit det ett par veckor nu och känner ingenting alls konstigt i magen. Tur det, för jag måste nog proppa i mig järn som galen den här gången för att inte få samma problem som förra grav. (Min sambo har börjat undra när jag tänker äta upp stekpannan också.)

Minns förresten att någon här på tråden (när jag ändå är inne på kosttillskott Glad) nämde att hon hade myrkrypningar i benet. Det beror oftast på magnesiumbrist, hade själv absurda myrkrypningar under min förra grav och det försvann inom någon vecka när jag tog tillskott. 

Okej, va spännane. Vad är det för kosttillskott? Köper hellre dem då. :) 
    Ja, samma här. Måste börja äta redan nu i v 11 för att ligga på hyfsad jämn nivå hela tiden, låg omkring 90 under min förra graviditet så därför tyckte bm att jag skulle börja äta dem redan nu. Men finns det andra bättre alternativ tar jag ju hellre det. :) Sjukt jobbigt att vara så hemsk i magen. 
  • babylängtan20

#ej alla var ett tag sen jag skrev trr jag haha.. Har en fråga har ömma punkter på h och v sida det tänjs känns de som är de ligamenten? :p

och jag är så trött så jag är lat skäms men jag har ingen rok till nåt är helt matt :/ 

• LillaBulan

Någon som köpt några kläder mm till bebis än? Tidigt jag vet men köpte två bodies med en svamp och ett troll :)

• Repan
    LillaBulan skrev 2013-05-08 08:51:16 följande:
    Någon som köpt några kläder mm till bebis än? Tidigt jag vet men köpte två bodies med en svamp och ett troll :)
    Ja, förutom de två som inhandlades före försöken började har jag köpt två bodies till, på loppis :)
  • Plopps80

Vill inte köpa något fören jag vet könet. Har mycket neutrala kläder i strl 56 men sen är det bara tjejkläder. Vill ha en stickad dress från Newbie med träknappar. Blir det tjej köper jag gammelrosa och blir det pojke marinblå. Jag är ingen genus person utan älskar flickigt och pojkigt! Efter rul om vi fått veta könet ska jag köpa den dressen. Underbar!

Svar på tråden December bebis 2013