• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet
    MissKaos skrev 2013-05-06 17:33:03 följande:
    Jag med... Vägde mig idag på jobbet *ups* TUR allt har satt sig på magen iaf! Man måste väga minst 2 kg mer på kvällen, eller 3 med innetofflar och obajsad.. Kollade även ett Bgluc som fick mig att jag måste tänka  på att sluta äta sötsaker varje dag.... Huvudvärk, tog även ett tryck som var helt ok. Sen kollade jag termometern! Oj, 25 grader inne så fönstet fick åka upp! Inte konstigt jag kände mig skum..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

:) Haha! Jag slutade med godis och fikabröd så fort jag plussade. Har pga det än så länge gått ner nåt kilo i vikt, men det lär väl ändras snart. Ännu ingen mage här, men det ska bli mysigt när en väl kommer.
  • MissKaos

Smart. Jag gjorde tvärt om! Briukae endast äta sådant på helgerna. Nu när illamående t är borta borde jag återgå till det

Trasslet skrev 2013-05-06 20:01:47 följande:
    :) Haha! Jag slutade med godis och fikabröd så fort jag plussade. Har pga det än så länge gått ner nåt kilo i vikt, men det lär väl ändras snart. Ännu ingen mage här, men det ska bli mysigt när en väl kommer.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Inelg

Plopps: kanske borde du också kolla upp dig? Har du tempat?
    Jag köpte en temp idag för första gången sedan min dotter var liten bebis:) Har gått på känsla ;) Men nu har jag en. Köpte en braun på Apoteket !

• Mandyyss
    LWE skrev 2013-05-05 20:56:30 följande:
    Åå jag lider med dig Mandyyss! :( fick ni veta något innan han föddes? PRS innebär gomspalt, andningsproblem, matningsproblem och en underutvecklad underkäke. Men han är helt med i utvecklingen och det är skönt! Andnings- och matningsproblemen hade han i ca 6 mån, underkäken har kommit ut ganska fint tycker jag och nu i maj ska gomspalten opereras..så man kan säga att de här syndromet är ett syndrom som "växer bort". Sen kan han ju få problem med tänder och tal pga gomspalten, men det går inte att veta än.
    vi fick reda på det i vecka 32 vid ett ultraljud för att kolla moderkakans placering. Så vi var förbereda och det är jag tacksam för. Kan inte föreställa mig chocken att få reda på det på förlossningen. 

Åh, lill killen då. Men så skönt att kan växa bort och att han hänger med i utvecklingen! vilken kämpe!  
  • LWE

Mandyyss - det var ju tur att ni fick reda på det lite innan förlossningen så ni hann bearbeta det lite iaf. Usch jag förstår att det var smärtsamt! Vad var det för markör de hittade på UL? Och hur kunde det missas vid RUL?

• mammatilltvå85

inte hunnit kika in här idag ännu men OJ så ni skriver....=)

Äldsta sonen klagade på magvärk i morse, han är aldrig sjuk och har aldrig haft så ont att han snyftat någon gång någonstans men det gjorde han i morse. Blev livrädd att det var blindtarmen eller magsjuka, men efter en timma i soffan hade det lugnat sig och han bad om frukost, sen har han varit pigg hela dagen och åt till och med pizza till middag. *lättad*.

Då han mådde bättre snabbt har dagen spenderats utomhus vilket resulterat i att jag som optimistiskt la mig i en baden-badenstol i shorts och linne bränt både bröst, armar och ben.....   får skylla mig själv.

En annan grej som skett med mig sedan vi var på vul och såg bebisen sprattla är att jag blivit jättenojjig vid sex!

Jag "vet" ju att det inte ska vara nån fara, men bara för att jag får en sammandragning så tror jag typ att den ska dö i magen eller nåt. herregud såhär höll jag inte på sist jag var gravid....och undvika sex vore typ tortyr då jag blir så mkt mer "sugen" när jag är gravid, ett dilemma....hur tänker ni kring sex? nån mer som oroar sig?

Vet att jag måste sluta nojja för allting, jag tror att bara jag kan börja känna bebis sparka snart, kände med barn nr 2 i v.14 och är i v.11 nu, så kommer jag slappna av mkt mer....

• Plopps80

Jag har tempat mig och tempen ligger stadigt på 37,2C Senaste dagarna har jag inte frusit lika mycket. Varmare ute

• MissKaos

Tips till alla förstoppade; vi blev bjudna på indisk mat igår. Jättegott, starkt. Idag:Gandhis hämnd..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

Blä, kunde inte få i mig vitaminerna i morse, hulkade upp 2 ggr... Fick ta till en annan vitaminburk med lite mindre tabletter :/ känner fortfarande en illamåendeklump i halsen, lagom mysig känsla.

Svar på tråden December bebis 2013