• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Björnmossa
    ikala skrev 2013-05-09 14:56:08 följande:
    Det är ingen fara att färga håret, frisörer färgar hela graviditeten får inte havandeskapspenning lr nått.
    Frisörer har svårare att bli med barn än andra yrkesgrupper. Läs mer här, visserligen bara Aftonbladet men du kan säkert hitta forskningen de menar om du är intresserad: www.aftonbladet.se/nyheter/article10243114.ab
  • Plopps80

Frisörer drabbas oftare av urinblåsecancer. Deras barn föds ofta för tidigt. Men då får man tänka på att de står i ångorna hela dagarna. Fan jag kör med gasmask och försöker undvika kontakt med huden.

• Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-09 15:52:21 följande:
    Frisörer drabbas oftare av urinblåsecancer. Deras barn föds ofta för tidigt. Men då får man tänka på att de står i ångorna hela dagarna. Fan jag kör med gasmask och försöker undvika kontakt med huden.
    Vad är det för fel med henna?
  • Plopps80
    Björnmossa skrev 2013-05-09 15:53:42 följande:
    Vad är det för fel med henna?

Har ingen erfarenhet av det! Mitt hår är min käraste del och jag vågar inte testa något så för mig okänt. Dessutom läste jag att henna inte heller är ofarligt.
  • Björnmossa
    Plopps80 skrev 2013-05-09 15:56:41 följande:

Har ingen erfarenhet av det! Mitt hår är min käraste del och jag vågar inte testa något så för mig okänt. Dessutom läste jag att henna inte heller är ofarligt.
    Shenet brukar vara en bra källa och hon skriver att det är lugnt för fostret men att håret kan bli annorlunda än man är van.

Själv tänker jag att håret lär balla ur oavsett. Jag skulle ha prioriterat fostret. Men alla får ju bedöma riskerna själv så jag ska sluta skriva nu =)
  • Liten08

Plopps80, jag frågade kompisen som är frisör - hon sa att det finns studier som påvisar om man arbetar som frisör finns det risker men att det inte skulle vara någon fara och färga under graviditet.... Jag tänker göra både slingor och färg innan jag drar på kompisens möhippa :) Jag inser att jag är toknojig konstant men kommer inte orka med mig själv snart så nu har jag bestämt mig för att vara positiv, det kommer gå vägen och bli en underbar december bebbe :))

• Äntligengravid

Nån mer som har väldigt ont i brösten? Har haft sen strax innan jag fick veta att jag var gravid. Och har det fortfarande. Funkar ok så länge jag har behå på mig men så fort jag tar av den gör det skitont. Märker ju att dom blivit större men snart måste dom väl sluta göra ont iaf. Inte haft så vid nån av dom andra graviditererna

• zod
    Äntligengravid skrev 2013-05-10 07:56:47 följande:
    Nån mer som har väldigt ont i brösten? Har haft sen strax innan jag fick veta att jag var gravid. Och har det fortfarande. Funkar ok så länge jag har behå på mig men så fort jag tar av den gör det skitont. Märker ju att dom blivit större men snart måste dom väl sluta göra ont iaf. Inte haft så vid nån av dom andra graviditererna
    Jag har precis likadant och kan inte heller minnas att det var så här under tidigare graviditeter. Klarar verkligen inte av att vara utan BH någon längre stund och att bara nudda mot brösten är obehagligt.
  • Plopps80
    Liten08 skrev 2013-05-10 06:52:52 följande:
    Plopps80, jag frågade kompisen som är frisör - hon sa att det finns studier som påvisar om man arbetar som frisör finns det risker men att det inte skulle vara någon fara och färga under graviditet.... Jag tänker göra både slingor och färg innan jag drar på kompisens möhippa :) Jag inser att jag är toknojig konstant men kommer inte orka med mig själv snart så nu har jag bestämt mig för att vara positiv, det kommer gå vägen och bli en underbar december bebbe :))

Har fortfarande inte bestämt mig :( åker till London nästa v. Skulle vilja vara snygg till dess. Ska låna en filtrermask av svärfar :>
Svar på tråden December bebis 2013