• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Är på jakt efter ett par sköna men ändå fina vår/sommar skor till mig själv. Tycker det är så svårt! Köper alltid för platta och sist under graviditeten fick jag så satans ont i fötterna efter en ynka promenad. Gympaskor känns för klumpigt! Får se om jag hittar några schyssta ballerina som är sköna. Har ni tips så dela gärna med er! ;)

• MissKaos

Ja. Ser ut som om man har fått ngn allvarlig hudsjukdom eller pest. Jsg har stora finnar och små plitor.

Ellez skrev 2013-05-08 13:54:42 följande:
    Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ellez

Gahhh... vill ju inte se ut så här. Känner mig typ fulast på jorden idag!

Ni som har fler hur har ni upplevt dessa prblem med att vänta pojker eller flicka?

Jag väntade pojke sist och upplevde "nog" inte dessa problem då...     

• zod
    Minnymilou skrev 2013-05-07 20:39:42 följande:
    Inelg: Tack!

Ja, Niferex är hemskt! Jag tog det under min förra graviditet eftersom jag fick extremt lågt järnvärde sista månaderna, hade ca 80 som lägst och fick en massa järndropp på slutet. Niferex mådde jag uselt på, så nu vägrar jag det trots att min bm sa att jag skulle ta det. Provar en annan sort i stället efter ett tips från en expert som visste vad hon pratade om, har tagit det ett par veckor nu och känner ingenting alls konstigt i magen. Tur det, för jag måste nog proppa i mig järn som galen den här gången för att inte få samma problem som förra grav. (Min sambo har börjat undra när jag tänker äta upp stekpannan också.)

Minns förresten att någon här på tråden (när jag ändå är inne på kosttillskott Glad) nämde att hon hade myrkrypningar i benet. Det beror oftast på magnesiumbrist, hade själv absurda myrkrypningar under min förra grav och det försvann inom någon vecka när jag tog tillskott. 

Jag har också haft extremt lågt järnvärde under tidigare graviditeter och trots att jag åt niferex så var jag aldrig över 100. Hade jätteproblem med magen pga niferexen så jag är väldigt nyfiken på vad det är för annan sort du kör med nu?
  • zod
    mamma till oliver skrev 2013-05-08 09:44:27 följande:
    Jag har också lågt ferritin värde så äter duroferon nu . Hade ett HB på 115 så därför jag gick börja äta järnrtabletter nu redan , Plopps80; åhh jag är helt kär i NEWBIEs kollektion :) vi ska ju inte ta reda på könet vid Rul men jag bara måste ha den dressen du menar så jag köper nog 1 i vardera färg :) söka deras kläder är så fina o bra :) men dom har mer fint till tjejer :)
    Googlade lite snabbt på duroferon och det verkar ju vara betydligt mer populärt än niferex. Ska nog ta och köpa det nästa gång jag är på apoteket. Lika bra att börja direkt när jag vet hur lågt det kommer bli för mig.

• zod

Här har ni en till som har invaderats av finnar. Hela min rygg är full och sen har det radats upp sex, sju stycken över mitt ena kindben. Ser helt knäppt ut.

• MariaOchNiklas

Under förra graviditeten så hade jag ferritin på 83 och det va ett bra värde sa min bm då. Eller räknar de på olika vis? Behövde aldrig äta några järntabletter. Hoppas slippa det denna gång oxå. Annars så skulle jag dö av förstoppning. Iof så äter jag vitamin kvinna med 129% av rekommenderat dagligt intag. Ska ringa efter nästa torsdag då vi varit på vul igen för att få bli inskrivna.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • LillaBulan

Ni med dåligt järnvärde ät persilja så kommer ni slippa de där äckliga tabletterna :) jordgubbar är bra med.

• MariaOchNiklas

Eller äta messmör på mackan. Både järn och laxerande verkan. Även leverpastej är både gott och nyttigt.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    zod skrev 2013-05-08 17:42:37 följande:
    Googlade lite snabbt på duroferon och det verkar ju vara betydligt mer populärt än niferex. Ska nog ta och köpa det nästa gång jag är på apoteket. Lika bra att börja direkt när jag vet hur lågt det kommer bli för mig.

Niferex är nytt, dyrare och löses upp i tarmen istället för magsäcken vilket ska ge mindre problem. Det innehåller också c-vitamin har jag för mig.

Så det är bara att testa båda sorter o ta den som passar en :) 
Svar på tråden December bebis 2013