• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet

Oj, Plopps80! :) Vilken fin mage! Min håller sig fortfarande platt, men är bara i v8+4. :)

Är sjukligt illamående varannan dag ungefär. På väg att hämta lillprinsen på dagis nu för att rafsa ihop lite packning och sen dra till lantstället över helgen. Ska bli sååå skönt att slippa sitta och pinas med illamående på möten i några dagar. :)

• Kiira

Mär oxå gurka ännu. Ska på tidigt ultraljud på måndag. håller tummarna att allt är som de ska. Men mer nervös är ja för min älsta dotter som ska undersöka sin urinblåsa samt njurar med kontrast medel kateter och röntgen samma dag. Hur ska de gå med en 5 åring som typ inte har goda minnen från sjukhuset...

• Soli82

Har berättat på jobbet idag att jag är gravid ( v10) kanske lite tidigtmen efter aldeles för mycket googlande har jag bestämt mig för att allt kommer gå bra och skulle det inte göra det får vi ta det då. Fungerar inte att oroa sig hela tiden, känner att jag inte orkar det. Är ju så glad över de två små liven!

• Felinne
    Soli82 skrev 2013-05-17 19:28:16 följande:
    Har berättat på jobbet idag att jag är gravid ( v10) kanske lite tidigtmen efter aldeles för mycket googlande har jag bestämt mig för att allt kommer gå bra och skulle det inte göra det får vi ta det då. Fungerar inte att oroa sig hela tiden, känner att jag inte orkar det. Är ju så glad över de två små liven!
    Oh vad härligt det måste kännas!
  • MissKaos

Jag berättade med efter tidigt ul. Om det skiter sig får jag ju berätta det pgla mf sjukskriven etc.

Du kommrr ju sannoliktcgå på extra kontrollrr och gåchrm tidigare så det är vä just att berätta, och kul. Jag ser ut som att vara i v 20 nu så det går ibre dölja

Soli82 skrev 2013-05-17 19:28:16 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20

tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(

• LWE
    babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:
    tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(

Samma här och det är otroligt jobbigt! Minns inte alls att jag mådde konstant illa hela dagarna när jag var gravid med sonen, men nu vägrar det släppa. För mig hjälper det lite att äta saltlakens..men det kan man ju inte vräka i sig hela dagarna, gillar inte ens saltlakrits så mycket. Spola kallt vatten på handlederna hjälper också en kort stund.
  • MissKaos

Seaband

Postafen

babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20
    LWE skrev 2013-05-18 07:48:57 följande:

Samma här och det är otroligt jobbigt! Minns inte alls att jag mådde konstant illa hela dagarna när jag var gravid med sonen, men nu vägrar det släppa. För mig hjälper det lite att äta saltlakens..men det kan man ju inte vräka i sig hela dagarna, gillar inte ens saltlakrits så mycket. Spola kallt vatten på handlederna hjälper också en kort stund.
    som 17 vaknar med nästan inget illamående o så fort ja stoppar i mig lite mat svullnar ja upp och så blir ja sjukt äckligt illamående o så håller de i sig hela dagen.. :(

inget hjälper emot detta..  blir galen och så förvärras de vid hunger och så äter man o så börjar allt om :( då hade ja hellre kräkts faaan..
  • Buzan

Jag har börjat få så fruktansvärt ont i rumpan, skinkan som kommer då och då. När det kommer kan jag knappt ta ett endaste steg till. Någon som vet vad det kan vara? Ischias? Foglossning? Hade aldrig något sånt i förra graviditeten så vet inte riktigt hur det känns.

Svar på tråden December bebis 2013