• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Fogloss

Ishias gör ont nedanför knänivå

Buzan skrev 2013-05-19 09:01:14 följande:
    Jag har börjat få så fruktansvärt ont i rumpan, skinkan som kommer då och då. När det kommer kan jag knappt ta ett endaste steg till. Någon som vet vad det kan vara? Ischias? Foglossning? Hade aldrig något sånt i förra graviditeten så vet inte riktigt hur det känns.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Okej. Tänkte det! Läst att det är rätt vanligt och speciellt när man fått barn hyfsat tätt. Någon som vet om det brukar bli värre ju längre graviditeten går? Jag har tänkt jobba heltid augusti-november och jobbar på förskola där man knappt är still en sekund. Vette sjutton hur detta ska gå isf.

• MissKaos

Prata m bm det behöver inte bli värre men det kan bli det snabbt. Du ska tex inte gå i trappor lyfta gå. Hålla ihop benen mm. Låter orealistiskt att jobba som du har tänkt om du inte får hjälp m fogarna nu.

Buzan skrev 2013-05-19 10:30:07 följande:
    Okej. Tänkte det! Läst att det är rätt vanligt och speciellt när man fått barn hyfsat tätt. Någon som vet om det brukar bli värre ju längre graviditeten går? Jag har tänkt jobba heltid augusti-november och jobbar på förskola där man knappt är still en sekund. Vette sjutton hur detta ska gå isf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Prata m bm det behöver inte bli värre men det kan bli det snabbt. Du ska tex inte gå i trappor lyfta gå. Hålla ihop benen mm. Låter orealistiskt att jobba som du har tänkt om du inte får hjälp m fogarna nu.

• Trasslet

Karlar! Beklagade mig över att jag är så trött nu om dagarna och vad svarar maken? "Jag tror det beror på pollen." !!!!! Jaha, så det kan inte bero på att jag har ditt barn i magen då?? Nej, nu har jag helt plötsligt blivit pollenallergiker...... Grrr!

• Hedgehog

Ush det är hemskt att må illa. Synd vi är så många som har det så! För mig funkade varke Seaband eller Postafen- Har fått Lergigan Comp nu som funkar något. Ett tips! Men det får man på recept så ring Bm om ni vill prova det och inget annat funkar. Det har funnits länge och är ingen fara för bebisen sa BM.

Tidigt ul på tisdag! Då i vecka 11 <3

• Cecilia1984
    babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:
    tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(
    Jag har lyckats hålla illamåendet borta genom att äta mycket regelbundet. Först testade jag att äta vart 4:e timme men det hjälpte inte mycket. Nu äter jag ngt varannan timme och det verkar fungera. Lycka till!
  • Elsapelsa11

I fredag satt jag och min närmsta kollega och hade en fikarast ihop (vilket vi inte brukar ha eftersom vi arbetar i samma arbetslag på en fsk). Men i alla fall kom vi in på en diskussion om ultraljud i v 32. Om det fortfarande var nåt man fick där vi bor. Jag sa att jag trodde det, hon att det inte var så. Vi var så säkra båda två men ingen av oss kunde riktigt säga varför vi visste det så säkert... Till slut sa min kollega: jag var hos Bm igår och hon sa att det inte var något alla blev erbjudna.
    Så där sitter vi båda två gravida och tjafsar om ultraljud. Båda två blev jätteglada och lättade av att få berätta för varandra då vi varit lite nervösa för att "lämna den andra i sticket" när vi skulle gå på f-ledighet! Men nu kommer vi alltså gå samtidigt. Igen! För båda fick barn 2011 och var hemma under samma tid. Jättekul och nu har man någon mer att dela sin glädje och oro med! Dock kommer det bli lite jobbigt att berätta för vår tredje kollega som vi ska börja jobba med i höst att vi båda försvinner (om allt går bra) under vintern. 
    Jag hade misstänkt några veckor att min kollega också var gravid och det var verkligen kul att det var så!

Annars mår jag fortfarande sådär och är trött. Sover middag med min dotter på helgen och är ändå trött... Var på inskrivning i tisdags och verkar ha en helt ok Bm. Ska dit igen på tisdag och ta prover. Sen blir det inget besök förrän v 25! Önskar det ingick tidigt ultraljud så man kunde lugna oron som finns nu i början innan man känner rörelser. Oj långt inlägg! Nu blir det lite slappa vid tvn innan det är läggdags! 

• Elsapelsa11
    En kollega till mig (vi jobbar i fsk) fick graviditetspenning och kunde vara hemma ca två månader innan beräknad förlossning. Hon hade problem med bland annat foglossning. Hoppas dock du slipper foglossning, har förstått att det kan vara väldigt jobbigt!
  • Soli82

Elsapelsa11: vilken vecka är du i nu? Skönt att ha någon att dela det med på jobbet :)

Svar på tråden December bebis 2013