• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet

Moruri - Det kommer att bli supermysigt för dem att vara så nära i ålder. :) Min storasyster är 13 månader äldre än jag och det har varit helt fantastiskt. Strunta i alla med dålig attityd och fokusera istället på att njuta av det nya livet i magen. :)

• Jag jag

Är det ingen som fått lite mage som vill lägga upp här? hade varit kul å se=)

• Smulan91

Har verkligen fått mage :) den är sten hård idag i v.9 .. Konstigt.
    Ska bara hinna ta bild :)

• Björnmossa

Har ni ont när ni sitter? För mig känns det ibland som om jag har en menskopp/tampong som sitter snett, obekvämt ont alltså.

• mammatilltvå85

Jag jag skrev 2013-05-20 21:48:50 följande:

Är det ingen som fått lite mage som vill lägga upp här? hade varit kul å se=)

Den är ju inte precis jättestor men nu börjar den synas litegrann i alla fall.... även på morgonen. Bilden är tagen vid lunch i söndags efter besök på badhuset.  
    Vore kul med mer magbilder, magbildstråden är ju inte precis översvämmad, hehe.....
  • MissKaos

Jo det kommer. Har tagit men inte lagt in.

Fin mage du har

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fin mage du har

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Trasslet

Försöker hålla i träningen och tog en joggingtur igår. Precis gått in i v10 och kroppen börjar protestera. Det som värker i nedre delen av magen och överlag är det jobbigt att springa med det här konstanta illamåendet. Ska ändå försöka hålla i tre pass i veckan ett tag till.

Hur gör ni andra? Tränar ni nåt?

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-05-21 07:35:26 följande:
    Fin mage du har

tack, vad kul=) du har ju verkligen en riktig superfin bebismage=)
  • mammatilltvå85
    Trasslet skrev 2013-05-21 09:55:25 följande:
    Försöker hålla i träningen och tog en joggingtur igår. Precis gått in i v10 och kroppen börjar protestera. Det som värker i nedre delen av magen och överlag är det jobbigt att springa med det här konstanta illamåendet. Ska ändå försöka hålla i tre pass i veckan ett tag till.

Hur gör ni andra? Tränar ni nåt?

Jag är tyvärr "född lat" hehe, närå men jag tränar inte något särskilt regelbundet, brukar simma när vi är på badet, och gå promenader osv. Har blivit dåligt med det såhär i början av graviditeten och from v.20 och framåt har jag de två tidigare graviditeterna haft så mycket prematura förvärkar att jag blivit ordinerad att ta det väldigt lugnt, helst sängläge (vilket gällde från v.26 första gången, med barn nummer två var det svårt då jag var mammaledig med bebis medan jag var gravid)...därför tänkte jag försöka vara mer aktiv och promenera osv nu från v.13 fram till dessa sd sätter igång, så jag kan hålla uppe grundkondition och muskulatur hyffsat. Började i förrgår med en rätt lång promenad, det var skönt!
Svar på tråden December bebis 2013