• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    Liten08 skrev 2013-04-01 18:28:33 följande:
    Kanske beror på att jag har haft väldigt långa cykler sedan jag tog ut spiral samt gjorde en konisering? Enligt babygruppens app så är jag i 5+o men enligt babycenters är jag i 4+? -den säger v 5? Eller så har jag helt missförstått räkningen :/ kan vara så. När jag låg inne på sjukhus under min förra grav så sa bm att det dom inte räknar v 5+3 som v 6 utan som just 5+3 :/ så jag gör som dom... :)
    Nä vissa BM räknar inte så. Kan lätt bli förvirrat. ;)
  • iloveyou

Om allt går bra så är jag så glad att det finns flera som kommer föda runt samma tid! Tänkte lite idag på hur mamma ledigheten skulle kuna vara och fick lite panik när jag insåg att man kommer börja klättra på väggarna efter ett par veckor haha om man känner fler så kan vi gå promenader i slottskogen och sitta på mysiga cafen inne i stan osv.  :) När vi passerat 12-13 så kan vi börja planera lite!!! Finns det ngn här inne (speciellt från GBG) som gillar att träna?? Jag tränar mkt på gamla Sportlife som är nya Nordic Wellness och hade vart kul att kanske träna ihop när magarna börjar bli stora och även under mamma ledigheten :)

• Nania
    Liten08 skrev 2013-04-01 18:28:33 följande:
    Kanske beror på att jag har haft väldigt långa cykler sedan jag tog ut spiral samt gjorde en konisering? Enligt babygruppens app så är jag i 5+o men enligt babycenters är jag i 4+? -den säger v 5? Eller så har jag helt missförstått räkningen :/ kan vara så. När jag låg inne på sjukhus under min förra grav så sa bm att det dom inte räknar v 5+3 som v 6 utan som just 5+3 :/ så jag gör som dom... :)
    Beror säkert på vad du angett att den ska räkna ifrån. Bäst är ju om man vet dagen för ÄL för att få det så rätt som möjligt.
  • Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-01 18:18:04 följande:
    Plopps80: så fick jag med, 2-3 & jag kunde inte hejda mig så jag ladda hem två appar. Enligt den ena så är det v 4+1 och den andra 5+1....så spännande! Hoppas hoppas det vill växa och gro :) så jag kan berätta för min sprillans nya chef :/ usch, lite ångest över de där :/

Liten08 skrev 2013-04-01 18:18:04 följande:
    Plopps80: så fick jag med, 2-3 & jag kunde inte hejda mig så jag ladda hem två appar. Enligt den ena så är det v 4+1 och den andra 5+1....så spännande! Hoppas hoppas det vill växa och gro :) så jag kan berätta för min sprillans nya chef :/ usch, lite ångest över de där :/

Har också ny chef så jag vet exakt hur det känns!!! Jag räknar med att jag är i v 5 nu. 4+1
    Cyberchick skrev 2013-04-01 18:18:30 följande:
    Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer? Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket . Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

Cyberchick skrev 2013-04-01 18:18:30 följande:
    Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer? Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket . Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

Tror jag berättar om vi ser ett fint hjärta som tickar på VUL. Dottern är 5 år och väldigt förståndig. Jag kommer aldrig kunna hålla mig längre och händer det nåt får jag ta det då. Men visst är det svårt inget lätt det här! Nania tack för informationen
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 18:31:56 följande:

Har också ny chef så jag vet exakt hur det känns!!! Jag räknar med att jag är i v 5 nu. 4+1

Tror jag berättar om vi ser ett fint hjärta som tickar på VUL. Dottern är 5 år och väldigt förståndig. Jag kommer aldrig kunna hålla mig längre och händer det nåt får jag ta det då. Men visst är det svårt inget lätt det här! Nania tack för informationen
    Förstår precis hur du känner. Har en 5årig tös hemma med som mer än gärna kommer vilja veta :)
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 18:36:06 följande:
    Förstår precis hur du känner. Har en 5årig tös hemma med som mer än gärna kommer vilja veta :)

Nania skrev 2013-04-01 18:36:06 följande:

Jag vill säga det nuuuuu känner mig vrålgravid och längtar efter den glädjen när man berättar. När tänkte du avslöja för tösen?
  • Cyberchick

Plopps och Nania, ska bli kul att höra om era döttrars reaktioner, när ni väl bestämmer er för att berätta Glad.

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 18:43:08 följande:

Jag vill säga det nuuuuu känner mig vrålgravid och längtar efter den glädjen när man berättar. När tänkte du avslöja för tösen?
    Antingen efter VUL om vi nu bestämmer oss för det. Annars v13 om inte illamåendet tvingar mig att göra det tidigare (så blev det sist).
  • verkar
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-01 18:26:20 följande:
    Vad kul att så många hittat hit! Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad. Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...      

Vad kul att så många hittat hit! Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad. Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...      

Jag har också ängnat mig åt surfande jag är sugen på en phil och Ted dott med liggdel till. Det verkar vara billigast att bästella från Tyskland. Det gjorde vi med Linns vagn också, tyckte det gick smidigt då. Jag gillar också vagnar men jag tror min kära sambo skulle tycka att det var skulle tycka att det var slöseri att köpa/sälja 8-9 st Hittade lite appar också en som hette babycenter en graviditetskalender och en annan som hette värkar typ en tidtagare för värkar långt kvar men bra när det är dax kanske?
  • MissKaos
    Vad kul att så många hittat hit!

Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad.

Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...

Det med bas vr grymt. Tyckte vi! Man snäpper ju bara fast själva sittdelen i den. Sen kan man sätta fast det utan sittdelen med bara bältet om man åker i en annan bil..

Vi måste fixa till vår vagn. Har en teutonia MIstral S som jag hr varit mkt nöjd med. Undra rom man kan ha ståplatta till bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013