• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Har med gått loss på rean. 4set i 50 några i 56 och några i 62. 2 overaller. En windstopper -perfekt i vagnen- och en fleece. Pyjamaser men det köper jag några till trof jag. 3 i 56 och en i 50.

[quote=70426o72][quote-nick]mammatilltvå85 skrev 2013-07-08 18:17:25 följande:[/quote-nick]Gick igenom min lista häromdagen och insåg att det enda vi har kvar att shoppa är typ mössa, blöjor, babyolja och amningskupor. Haha. Men lär väl komma på "massa" "nödvändigt" (onödigt) allteftersom.....

Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....

Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.

[/quote]

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas
    corky skrev 2013-07-08 20:31:08 följande:
    Får sån sjukt jobbig halsbränna ibland. Det gör ont i hela bröstet och man tror nästan man håller på att få en hjärtinfarkt! Två samarin lindrar det men tar inte bort det. Tips nån?

Fick tips om att äta mariekex utan att dricka något till dem. Det skulle då suga upp vätskan som läcker ut då. Har ej behövt det än, men gissar på att det snart kommer smygandes till mig med.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • mammatilltvå85

När vi väntade andra barnet (14 mån emellan) behövde vi heller knappt shoppa nåt, men den här gången har vi ju ingenting kvar.....=( Det blir dyrt, därför det känns bra att passa på att handla nu på alla reor...Det svåra är ju att begränsa sig bara för det finns ju SÅÅ mkt fint så man blir helt crazy...Har dock handlat massa snygga höstgrejor också till sönerna så det blir ju inte bara bebisgrejor. Vi brukar blanda plagg från kedjorna med lite dyrare märkeskläder som håller bättre kvalite när man har två barn som ska ärva efter varandra och just dessa kläder "måste" man nästan fynda när det är rea som på sommaren eller efter jul, blir ju hiskeligt dyrt annars.

Känns dock som att veckorna gå så snabbt nu plötsligt, har ju gått halvvägs imorgon, kan inte fatta det. Har börjat fundera mycket på hur hon kommer att se ut. Kommer hon likna någon av sina bröder? De är inte jättelika våra barn, så blir hon lik den ena av dem, eller blir det en tredje "variant" haha.

Har sånt sjukt sug efter kött hela tiden, imorgon ska det inhandlas niferex då jag ju skulle börja med det i v.20. Hoppas magen fixar det bara.

• cupcakekiller

Vill med köpa massa grejer! Men eftersom det blir 16 månader mellan barnen så har vi redan det mesta. Tänker köpa en ny vagn nångång i vinter, har inte plats för en syskonvagn i hallen innan vi har hunnit flytta ändå. Har bara köpt två grå/vita mössor än, väntar med kläder tills efter rul. Sen blir det förmodligen ullared i höst så kommer handla massor till båda barnen då.

• Annaa1988
    Kiira skrev 2013-07-08 20:12:50 följande:
    Mår ni alla bra nu? inget illamående? Jag mår illa varje dag. helt sjuk ännu.. tappat vikt, ingen matlust, trött och hänging.. Men allt hänger ju ihop med att ja inte får i mig nog med mat... Försöker verkligen äta.. Men men.. Har tredje urinvägsinfektionen sen denna graviditet började oxå... 3 stycken på 16 veckor.. börjar bli less nu.. Men har börjat känna av bebisens rörelse. o de e ju riktigt mysigt. Har inte berättat för alla eller inte ens hela familjen att vi väntar en till. När man väntar som oss fjärde barnet är de inte alltid possetiva kommentarer man får...

Jag känner så igen mig i det du skriver.. Har gått ner 5 kg sedan jag plussade, det mesta på bara någon vecka.
    Jag mår illa, har svårt att äta, är trött och hängig :(
    Är inne på barn nr 3 här, för os båda(han har två sedan innan och jag har 2, 3 st bor med oss VV) och det är samma här, man får tyvärr inte bara glada kommentarer :/ Oerhört trist!
    Vissa har inte ens sagt grattis. 
  • Sokkerflikkan

AnnaA1988 och kiira - så otroligt trist att folk är så trångsynta. Så länge man älskar och har tid och råd med sina barn ska man väl få ha hur många man vill.

• Äntligengravid

Jag väntar oxå nummer 4 och tycker ändå att jag inte fått några direkt negativa kommentarer. Kanske för att det är en annan pappa till nya bebisen och han har inga barn sen innan.

Har typ inget kvar sen dom andra barnen så allt måste köpas. Har köpt:

Vagn, en Begagnad Urban Jungle med både sitt och liggdel
    Bumbo
    Åkpåse
    Bärsjal
    Ett bäddset
    Spjälskydd
    Lite kläder

Ska få ett babynest av min svägerska av min svägersta

Det som står närmast på listan att köpa är

Skötväska
    Spjälsäng
    Madrass
    Mer sängkläder
    Mera bebiskläder

Men det får vänta till efter ultraljudet nästa vecka

• crushelix

är sjukt nojig för att spricka illa under förlossningen. inför förra var jag kolugn men denna gången icke.
    är det någon som vet var man kan hitta statsetik över sfinkterrupurer på svenska sjukhus?

• mammatilltvå85
    crushelix skrev 2013-07-09 18:24:28 följande:
    är sjukt nojig för att spricka illa under förlossningen. inför förra var jag kolugn men denna gången icke.
    är det någon som vet var man kan hitta statsetik över sfinkterrupurer på svenska sjukhus?

Är det vanligt att göra det under följdförlossningar om man inte sprack tex första eller andra? Har bara "antagit" att man borde klara sig då....jag fick sy några stygn med första men inget med andra, han var visserligen mindre men ändå...
Svar på tråden December bebis 2013