• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Aimish
    BusJohanna skrev 2013-07-04 15:50:40 följande:

Hihi vi har samma bf.
    Åh vad kul :D
    När har du RUL?
    Oroa dig inte för magen, plötsligt säger det bara pang och kulan är där =)
    Jag vart svullen tidigt så jag har haft min bula ett tag men nu börjar magen ta mera "gravidform" istället för att bara se "tjock" ut =)
  • Otåligast

Hade RUL igår och allt såg bra ut - sååååå lättad. Blev framflyttad så har nu BF den 2 december. Givetvis är det skönt att han (för det var tveklöst en han) får tillräckligt med mat och har vuxit som han ska men det kan omöjlighen stämma att jag hade så tidig ÄL = riskerar att bli en monsterbebis . Idag var vi och lyssnade på hjärtat och kollade mig - minus lågt järnvärde så är allt topp. Nu börjar dessutom magen puta på riktigt. Semestern börjar om ett par timmar och ojojoj vad jag ska njuta. Varmt lycka till ni andra som har RUL snart!

• twylla
    Buzan skrev 2013-07-05 10:47:15 följande:
    RUL färdigt! Allt såg så bra ut med bebisen! Alla mått, hjärna och hjärta! :) blev tillbaka flyttad ett par dagar, är alltså i vecka 17+5 idag, bf 7 dec.
    Kön kollade vi också och barnmorskan var 99% säker på en flicka. Jag såg själv nått som som ut som en slida. På Edvin hade pungkulorna ramlat ner så då var det lätt att se. Hade egentligen ingen "önskan" om kön men är så förvånad och faschinerad över att mina intuitioner alltid stämmer! :) men vet inte om jag vågar köpa rosa kläder ifall hon har 1% fel. :P
    Kul med en lillasyster! Här är min man stensäker på att det är en kille men min magkänsla säger en tjej till. Vi tänkte kolla kön om hen vill visa sig, vill säga. Jag trodde Elsa var en pojke så jag har säkert fel denna gång också.
  • Annaa1988
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-03 11:09:51 följande:
    Grattis fröken ö då är du beräknad dagen efter mig:) och STORT grattis till lyckat RUL!! det är en lättnad!

Annaa1988 - den lever säkert rövare där inne ändå:)
    Ja, för idag fick jag känna lite rörelser! Blev helt chockad och överlycklig!
  • Annaa1988

Vad roligt att få se lite magar!

Jag tog bild på min lillmage senast i vecka 16(15+4) och det är 2 veckor sedan idag. Tänkte ta en ny bild imorgon :)

• Annaa1988

Hihi, och på tal om era stooora övertidsmagar, här var min mini övertidsmage med första barnet! Haha, är nästan större nu med dena lilla knodd ;)

40+2, 2 dagar senare kikade hon ut.

• MissKaos

Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Annaa1988 skrev 2013-07-05 16:30:37 följande:
    Hihi, och på tal om era stooora övertidsmagar, här var min mini övertidsmage med första barnet! Haha, är nästan större nu med dena lilla knodd ;)

40+2, 2 dagar senare kikade hon ut.

Min bidl rä ju tagen på bf+14.. Illa

Din mage ser ju fin ut!
    Jag fick bristningar på övertid. och ja magen är enorm mkt större denna gången.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:44:15 följande:

Min bidl rä ju tagen på bf+14.. Illa

Din mage ser ju fin ut!
    Jag fick bristningar på övertid. och ja magen är enorm mkt större denna gången.
    Jag betvivlar att jag blivit något större, var miniliten hela tiden. Folk såg inte ens att jag var gravid i vecka 26-27 ;)

Fick inga bristningar med 1:an, slapp dem helt. Med 2:an kom de dock! Räknar med fler denna gång. 
  • Felinne

God morgon. Jag tänkte kolla om det är någon här (kanske framförallt ni som har barn sedan innan)  som har en bra budgetkalkyl i typ excel eller tips på var det finns bra kalkyler där det tydligt framgår utgifterna för barnets första tid? Har letat lite på nätet men tycker inte jag hittar vad jag letar efter.
    Tack på förhand 

Svar på tråden December bebis 2013