• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-04 22:16:45 följande:

Fin blogg du har (eller fina saker!) lite samma smak! Den ska jag följa! :)

vad kul=) det är kul att (bebis)shoppa...hihi=)
  • mammatilltvå85
    FiaFunderar skrev 2013-07-04 21:59:48 följande:

Okej?? Förra året, när jag var gravid med dottern så fick vi inte veta när vi var på ultraljud och nu ska jag dit den 18 juli och då står det på min lapp som jag fick att de inte kollar kön för det är osäkert. De gör INGA undantag står det??
    Sen får man inte ha med några barn heller står det så min karl får sitta i väntrummet med dottern eftersom vi inte har någon barnvakt då :(
    Tycker det är lite tjurigt på bm på vrinnevi faktiskt!   

det stod så på vår lapp också. men jag frågade bm på ultraljudet i v.13 om de inte säger om de ser? Hon sa att ni kan alltid fråga och ser vi så är det klart vi säger vad det är, vi skriver så på lappen för att inte folk ska tro vi letar aktivt jättelänge då det är en medicinsk undersökning med andra syften...typ så sa hon.

När vi kom i v.19 så sa jag att vi kollat kön på crocus och att det var en flicka, men skulle du se en snopp nu får du gärna säga till=) mitt i undersökningen zoomar hon in könet och säger att här ser vi att det är en tjej.... 
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-04 22:27:06 följande:
    vad kul=) det är kul att (bebis)shoppa...hihi=)

Ja FÖR kul! Jag älskar kläder och sonen har alldeles för mycket! Jag vill bara veta kön nu så man kan shoppa lite bättre ;) Skulle vilja boka på crocus också men de har ju semesterstängt!
  • mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-04 23:00:13 följande:

Ja FÖR kul! Jag älskar kläder och sonen har alldeles för mycket! Jag vill bara veta kön nu så man kan shoppa lite bättre ;) Skulle vilja boka på crocus också men de har ju semesterstängt!

Ja och det blir ju inte tråkigare att shoppa för att de bli äldre heller...hehe. Jag hade sånt flyt när jag fick min tid där, gick in och kollade veckan innan bara och det fanns en tid kvar, fick höra när jag kom att det varit en återbudstid, annars måste man boka ett tag i förväg, efter den tiden hade han stängt till augusti...men annars kanske det finns någon annan liknande klinik...i alla fall om man är beredd att åka en bit...?
  • Trasslet

Här måste vi säga till om vi vill att de ska kolla kön på rul, men de gör det gärna om man vill. :) Går på Mama Mia i Sthlm.

Vilka härliga magar ni har! Själv är jag i vecka 15 och har fortfarande nästan helt platt mage. Så olika det kan vara. :)

• MissKaos

Beställt en massa gratisboxar...

Allt för föräldrar

Pampers (babyproffsen/barnens hus)

Kronans Droghandel

Apoteksgruppen

*tipsar*

Alla går googla och så anmäla sig. Gratis är gott!

PÅ Fejjan kan man gilla bambino och få en matningssked.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

RUL färdigt! Allt såg så bra ut med bebisen! Alla mått, hjärna och hjärta! :) blev tillbaka flyttad ett par dagar, är alltså i vecka 17+5 idag, bf 7 dec.
    Kön kollade vi också och barnmorskan var 99% säker på en flicka. Jag såg själv nått som som ut som en slida. På Edvin hade pungkulorna ramlat ner så då var det lätt att se. Hade egentligen ingen "önskan" om kön men är så förvånad och faschinerad över att mina intuitioner alltid stämmer! :) men vet inte om jag vågar köpa rosa kläder ifall hon har 1% fel. :P

• sillan01

Hej på er ð???
    Jag är i vecka 17 (16+2) och känner inte barnet än. Har moderkakan i bakväggen. Det är tredje barnet, är det någon annan som upplever samma sak.

• MissKaos

Grattis!

Nu har vi samma bf!

Buzan skrev 2013-07-05 10:47:15 följande:
    RUL färdigt! Allt såg så bra ut med bebisen! Alla mått, hjärna och hjärta! :) blev tillbaka flyttad ett par dagar, är alltså i vecka 17+5 idag, bf 7 dec.

Kön kollade vi också och barnmorskan var 99% säker på en flicka. Jag såg själv nått som som ut som en slida. På Edvin hade pungkulorna ramlat ner så då var det lätt att se. Hade egentligen ingen "önskan" om kön men är så förvånad och faschinerad över att mina intuitioner alltid stämmer! :) men vet inte om jag vågar köpa rosa kläder ifall hon har 1% fel. :P

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-07-05 09:54:05 följande:

Beställt en massa gratisboxar...

Allt för föräldrar

Pampers (babyproffsen/barnens hus)

Kronans Droghandel

Apoteksgruppen

*tipsar*

Alla går googla och så anmäla sig. Gratis är gott!

PÅ Fejjan kan man gilla bambino och få en matningssked.

Mam för gratis napp med https://www.facebook.com/MAMBaby
Svar på tråden December bebis 2013