• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Fast det behövet man ju inte kolla om du inte blir tröttare etc.

Blir fler besökbefter v 20!

Repan skrev 2013-07-16 13:45:42 följande:
    Ja jag med antar jag, känns trist att ha 15 veckor helt utan barnmorskebesök. Man måste liksom själv ringa och tjata om man vill prata om något - dessutom känns det konstigt när jag sattes på järntabletter redan i v. 9 att inte kolla upp mitt järnvärde någon gång igen och se hur det ligger nu och om det är bra nog.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nästa besök i v25. Lyssnat på hjärtat. Mysigt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cupcakekiller

Var hos BM i v.12 och ska tillbaka i v.25. Rul nu på måndag, nervööös!
    Förövrigt tror jag att bebis är i en växtperiod, de senaste dagarna har jag haft en hel del molvärk så ligger mest och vilar.. Plus foglossningar på det, gött! *Gnäll*
    Med sonen hade jag inga direkta foglossningar så hoppades på att slippa det den här gången med, men nä ;)  

• Felinne
    cupcakekiller skrev 2013-07-16 18:16:58 följande:

Var hos BM i v.12 och ska tillbaka i v.25. Rul nu på måndag, nervööös!
    Förövrigt tror jag att bebis är i en växtperiod, de senaste dagarna har jag haft en hel del molvärk så ligger mest och vilar.. Plus foglossningar på det, gött! *Gnäll*
    Med sonen hade jag inga direkta foglossningar så hoppades på att slippa det den här gången med, men nä ;)  

Åh, vad roligt! Jag ska också göra RUL på måndag :) Ska bli både spännande och läskigt. Hoppas att allt är som det ska med den. 
  • Äntligengravid

Var på ultraljud idag. Troligen en liten tjej i magen. Var ju inte precis den trevligaste barnmorskan jag träffat. Blev flyttad två dagar till den 8/12

• Annaa1988

Idag fick vi se en levande FRISK bebis på RUL. Jag är så otroligt lättad, vågade knappt varaglad förrän vi lämnat rummet och hon försäkrat oss om att allt såg jättefint ut. Längtar efter bebisen så att jag går sönder nu!

Nytt BF blev 12/12-13, en dag innan min BM sagt :) 

• FiaFunderar

Jagvar på inskrivning i v12. Nästa gång jag ska dit är i v 25.
    RUL på torsdag kl 8. Jag är nervös eftersom jag inte känner av bebisen någonting.
    Är i v 19 nu och det var den veckan jag kände min dotter sparka för första gången... Men nu,inget!

• corky

Har RUL på fredag, och som flera är jag riktigt nervös. Går in i v 20 i morgon och förväntar mig känna bebisen nu. Kan tycka mig ana den ibland, men är osäker om det verkligen är fosterrörelser. Vill bara att det ska bli fredag nu. Känns ändå så ovisst nu på något konstigt vis...

• siolina

Hej, jag är gravid i vecka 20 med bf 10 dec. Det är barn nr två men mitt första biologiska. Har varit orolig och nervös under graviditeten att något ska gå fel, men jag tror det börjar lätta lite nu. Hoppas.
    Jag känner inga tydliga rörelser än, har moderkakan i framvägg så det lär kunna dröja ett tag till. Har inte känt sparkar och det jag har känt är svårt att definiera. Det händer ju så mycket i magtrakten och tarmarna och annat.

Har hittills gått upp 7-8 kg. Är det mycket? Känns så. Äter mer också, och mer onyttigt än jag brukar tyvärr.
    Magen syns om man känner mig men den är inte jättestor tycker jag. Jag tror att om man inte känner mig eller vet hur jag brukar se ut så kan man nog tro att jag bara har lite mage.

Såg att ni pratade om bm-besök. Vi går dit ofta pga min oro. Vi har gjort hittills fyra ultraljud varav ett rul men nu blir det nog inget mer om det inte behövs något tul eller så. Normalt hos oss är en gång i månaden från och med nu och inget sedan inskrivningen ca v 11 men jag har fått komma och lyssna på hjärtat två gånger däremellan, i vecka 14 och 17 och sedan gjorde vi rul i vecka 19 och så har vi vanlig tid i morgon men ska dit igen om två veckor innan i ska på en semesterresa och sedan får vi se. Då kanske jag känner sparkar och jag hoppas jag ska vara lugnare då. Tycker det känns så bra att de lyssnar på våra behov och tar sig tid för oss. Vår barnmorska vet också vår historia och att vi har haft några missfall förut och så.

Svar på tråden December bebis 2013