• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Eyeonly

Hade ett lyckat rul igår, så underbart att se underverket ! Framflyttad 3 dagar till lucia !! Lycka till på era ultraljud

• MissKaos

Härligt med alla lyckade rul! grattis till dem

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Uppföljning på min hemska varböld under armen.
    Åkte in till VC i måndags efter att haft fruktansvärt ont och inte kunnat sova hela helgen. Fick penicillin utskrivet av en säkert 80-årig läkare som knappt ens tittade på bölden! Frågade om han kunde öppna den eller något för att minska smärtan, jag var helt slut, men nej.

Natt mellan måndag och tisdag har så ont så jag tror jag ska dö och bara gråter. Ringer 1177 som säger att jag ska ta mer Alvedon trots att jag tagit 8 tabletter på mindre än ett dygn. Kan inte sova utan står i duschen och gråter hela natten. Igår eftermiddag kom äntligen min sambo hem. I samråd med min mor och min moster som är läkare tvingade dom mig till akuten. Då hade jag även fått en böld på ryggen! På akuten skar dom upp båda bölderna, sjuk smärta! Fick lokalbedövning men dom satt så långt inne så det inte hjälpte.Höll på att spy och svimma, så han ringde till gyn och fick okej att ge morfin. Tyvärr vågade han inte fortsätta ´få ut allt var sen, men det mesta är ute. Bara hoppas att penicillinet tar resten! Skickat på odling. Jag har fått en 10 dagars kur men han trodde jag skulle behöva längre. Fått stygn på ryggen men lämnat öppet under armen.

I natt har jag sovit hela 3 timmar i sträck! samt lite småslummer. Känns underbart. Nu gör det ont men är uthärdligt med Alvedon. Läkaren trodde bölderna var hormonellt betingade, finns risk att dom kommer tillbaka Känner mig låg och undrar hur lillen klarat allt detta. Hoppas vid mitt liv att den inte mått ens en bråkdel så dåligt som jag

• sarak

Vad roligt att läsa om alla lyckade RUL, lyssningar på hjärtljud, sparkar och annat. Trots att vi verkar må lite upp och ner och får stå ut med både fysiska och psykiska påfrestningar är ju huvudsaken att våra små har det gott! Och det verkar dom ju ha!

• Elsapelsa11

mammatilltvå: håller tummarna för att lillasyster vill stanna inne många veckor till! Dock jobbigt att behöva oroa sig för det. 
    Sarak: Usch vad jobbigt! Men skönt att det är tömt nu och att du fick penicillin.

Och grattis till alla er som varit på era rul! 

• MissKaos

En dos morfin är inga problem. Och jag vet. Jobbar med opiater. Bebis tål detta. La dom drän? Det är ganska bra att ra en lite bit av en handske och peta in i bölden. Öäggs sedan om med alsol det drar ur. Daglig omläggning. Penicillin bör ge effekt snart. Fick du ingey mer än paracetamol? Högre dos än msx ska du inte ta! Levertoxiskt. Är det så ska det läkar bedömmas inget annat.

sarak skrev 2013-07-17 12:21:45 följande:
    Uppföljning på min hemska varböld under armen.

Åkte in till VC i måndags efter att haft fruktansvärt ont och inte kunnat sova hela helgen. Fick penicillin utskrivet av en säkert 80-årig läkare som knappt ens tittade på bölden! Frågade om han kunde öppna den eller något för att minska smärtan, jag var helt slut, men nej.

Natt mellan måndag och tisdag har så ont så jag tror jag ska dö och bara gråter. Ringer 1177 som säger att jag ska ta mer Alvedon trots att jag tagit 8 tabletter på mindre än ett dygn. Kan inte sova utan står i duschen och gråter hela natten. Igår eftermiddag kom äntligen min sambo hem. I samråd med min mor och min moster som är läkare tvingade dom mig till akuten. Då hade jag även fått en böld på ryggen! På akuten skar dom upp båda bölderna, sjuk smärta! Fick lokalbedövning men dom satt så långt inne så det inte hjälpte.Höll på att spy och svimma, så han ringde till gyn och fick okej att ge morfin. Tyvärr vågade han inte fortsätta ´få ut allt var sen, men det mesta är ute. Bara hoppas att penicillinet tar resten! Skickat på odling. Jag har fått en 10 dagars kur men han trodde jag skulle behöva längre. Fått stygn på ryggen men lämnat öppet under armen.

I natt har jag sovit hela 3 timmar i sträck! samt lite småslummer. Känns underbart. Nu gör det ont men är uthärdligt med Alvedon. Läkaren trodde bölderna var hormonellt betingade, finns risk att dom kommer tillbaka Känner mig låg och undrar hur lillen klarat allt detta. Hoppas vid mitt liv att den inte mått ens en bråkdel så dåligt som jag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Rul idag ❤❤samma datum som innan 19 dec .. Var stensäker på pojke men 90% säker var bm på en flicka till :) ❤❤❤

• Plopps80

Härligt att läsa om alla lyckade rul Känner mig lite tröttare igen. Inte så där utslagen men efter en dag av aktiviteter är jag slut och slummrar gärna en halvtimme på soffan framåt 17-18 snåret. Sover dåligt på nätterna då vi är i stugan och jag har allergi mot kvalster. Skulle köpa kestine idag men hon på Apoteket avrådde eftersom det är för lite forskat på hur det påverkar foster. Suck. Längtar efter att få min kropp tillbaka och slippa oroa mig över sånt här. Kan inte njuta av att vara i stugan när jag inte kan varken sova eller andas på nätterna.

Svar på tråden December bebis 2013