• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-07-18 17:25:48 följande:

På ngt vis blev det mer verkligt när man fick veta lite mer om barnet man bär. Och sen tror jag det underlättade för pappan! Han har ju inte bebisen i magen så anknytningen till bebsien i fosterlivet blev nog lättare och mer "personlig" när det blev en han. Eller ja, tekniskt är ju den korrekta svenska benämninegn av bebisar och barn den eller det.  Och man kan börja tänka på namn.
    Jag har köpt en massa blåa kläder, jag gillar blått. Men även helröd body ifs.

Känt av sd idag. MASSOR! Stressat igår och idag på jobbet haft jobbiga ärenden. Struligt till max. Gav upp och stannade över nästan 2h idag, bättre och bli klar och slippa känna sig trasig. Imorgon är sista dgen före sem. LÄngtar! 3v ledigt utan något direkt planerat mer än lösa planer om ditten och datten. Sen jobbar jag 10dgr (fast fsk har stängt en dag så den försvinner) och sen ska vi till Kreta! Härligt. Efter det 5v jobbtid kvar före graviditesledigheten. Börjar redan planera saker jag ska göra. Ullared. Lämna in barnvagnen för att fixa bromsen. Vi måste bygga om (phuu) så hantverkare -hoppas det finns ngn som kan göra jobbet bara.. Och välja tapeter mm. Sen ska ju bebisens rum inredas! Fixas med spjälis etc. Tvätta bebiskläder, filtar mm. Och så vill jag hinna baka bullar och ngt mer att stoppa i frysen. Göra lasange och frysa in, kanske paj. Och mer bra frysmat? -Första tiden med bebis är ju kaotisk smidigt att ha lite färdiga grejjer. Kanske koka storkok köttgryta med? Gulasch..
    Städa i klädkammaren. Inte så kul men behövligt.
    haha. oj det låter som att du är tidigt ute när du börjar tänka på bullbak och gulasch ;) är ju 5månader kvar förigössenamn! fast det går väl fortare än vad jag kan ana gissar jag... själv har jag precis (5min sedan) beställt de första grejerna till hen därinne - en body och en t-shirt från medvetenmini.se som har 30-70% sommarrea (tips!). kan inte säga att jag överkonsumerar direkt :)
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-07-18 17:46:41 följande:
    haha. oj det låter som att du är tidigt ute när du börjar tänka på bullbak och gulasch ;) är ju 5månader kvar förigössenamn! fast det går väl fortare än vad jag kan ana gissar jag... själv har jag precis (5min sedan) beställt de första grejerna till hen därinne - en body och en t-shirt från medvetenmini.se som har 30-70% sommarrea (tips!). kan inte säga att jag överkonsumerar direkt :)
    Det går snabbt ja!
    Vi är halvägs nu... Och sista tiden är man ju rätt orkeslös.
    Sen känns det nog nära pga att jag jobbar 6veckor till totalt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988

Är det någon mer som har mycket huvudvärk?
    Jag har det nästan varje dag, dagarna igenom.. Otroligt frustrerande

• IdaJ

Anna1988 jag har också huvudvärk nästan varje dag. Segt! :/

• nyttliv85

Anna1988: Här har du en till som typ dagligen har huvudvärk. dock alltid haft känsligt huvud, migrän sen tidig barndom... men känner att jag är extra känslig nu när jag är gravid...  

• Annaa1988

Otroligt segt och frustrerande! Alvedon hjälper inte heller.. Vet inte hur jag ska orka med denna huvudvärk i över 20 veckor till. Hoppas att det lättar på i och med att värmen sjunker!

• MissKaos

En konstig sd. Bara övre delen av magen. Och lång. Gör inte mkt ont men lite. Om jsg skriver att jag längtar till efter v27 kommer jag få gå över lika längr som sist som straff .. men obehagligt! Ngn som har haft liknande?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto

Det här med bikarbonattestet...hmm, testade i morse tog 2 msk bikarbonat och lika del urin, hällde i - hände nada! Bubblade lite om jag rörde runt. Gav maken en likadan mugg med bikarbonat och det hände just inget där heller! Om han rörde runt bubblade det lite som på mitt och sedan la det sig ett litet skum på ytan bara!? Hur gjorde ni? Är min man en kvinna nu alltså!? ;)

• nyttliv85
    Annaa1988 skrev 2013-07-18 19:05:56 följande:
    Otroligt segt och frustrerande! Alvedon hjälper inte heller.. Vet inte hur jag ska orka med denna huvudvärk i över 20 veckor till. Hoppas att det lättar på i och med att värmen sjunker!

Alvedon hjälper inte för mig heller... värmen tar kål på en... helt ärligt längtar jag efter en vecka med regn och rusk... för då mår jag som bäst i huvudet, har alltid gjort. men man känner sig som en glädjedödare när man säger det högt ;)
Svar på tråden December bebis 2013