• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • cupcakekiller

Vi har redan skötbord och sånt framme, behöver bara skaffa en till spjälsäng. V.20 idag, äntligen halvvägs! :)

• Plopps80

Jag har aldrig bytt en enda blöja på natten. Min dotter bajsade aldrig på nätterna och kisset fick vara. Hon hade aldrig ont av det och blev aldrig irriterad i underlivet. Vi har en tvättmaskin mellan 2 väggar. Perfekt att lägga en skötbädd på och så har vi hyllor ovanför till blöjor och salvor mm. Kommer inte byta blöja på nätterna nu heller om han inte bajsar och det brukar bebisar i regel inte göra direkt.

• corky

Kommer från ett lyckat RUL! Otroligt lättad! Blev flyttad 6 dagar, så bf 16:e. Och bikarbonattestet visade på en tös, men i magen ligger en pojk! :)

• Annaa1988
    corky skrev 2013-07-19 12:11:42 följande:
    Kommer från ett lyckat RUL! Otroligt lättad! Blev flyttad 6 dagar, så bf 16:e. Och bikarbonattestet visade på en tös, men i magen ligger en pojk! :)
    Härligt, stort grattis!
  • MissKaos

Grattis!

corky skrev 2013-07-19 12:11:42 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min med.

Och kissat genom blöjjor. Tror killar lätare kisar genom. Dom riktar ju kisset på ett snnst sätt. .

Annaa1988 skrev 2013-07-19 12:04:47 följande:
    Båda mina har bajsat 1-2 gånger på nätterna, så jag trordet är totalt olika :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Hej allesammans!

Jag väntar en december bebis, känner att jag passar in här då

Blivit gravid efter 3 IVF försök, första VUL sa BF 20 dec. Ska på rul nästa torsdag, då får jag det "spikade" datumet

• Plopps80

Känner ingen vars bebisar bajsat om nätterna. Hoppas verkligen inte vår lille kille lägger sig till med sånna ovanor

Svar på tråden December bebis 2013