• MJaiden87

Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32

Hej!

Är en ensamtående mamma på 26 år som har bott norr om Halmstad i 1 år snart och eftersom jag jobbar hemifrån så har jag haft lite svårt att träffa nytt umgänge och skulle vilja kolla om någon hade ett bra tips att lära känna och träffa nya människor i Halmstad,

vänner, ensamstående, halmstad
  • Svar på tråden Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32
  • MJaiden87
    Iphoneflickan skrev 2013-03-24 20:08:16 följande:
    Jag bor i Halmstad :)
    Hej Halmstadbo :)
    Har du några bra tips? Känner tyvärr ingen i området i min ålder och skulle gärna vilja träffa nytt folk
  • Iphoneflickan
    MJaiden87 skrev 2013-03-24 20:12:59 följande:
    Hej Halmstadbo :)
    Har du några bra tips? Känner tyvärr ingen i området i min ålder och skulle gärna vilja träffa nytt folk
    Jadu.. svårt. Kanske krogen? 
  • MJaiden87
    Iphoneflickan skrev 2013-03-24 20:16:24 följande:
    Jadu.. svårt. Kanske krogen? 
    Kanske... men inget ställe jag vill gå själv till :-!
  • Iphoneflickan
    MJaiden87 skrev 2013-03-24 20:18:21 följande:
    Kanske... men inget ställe jag vill gå själv till :-!
    Vart i Halmstad bor du? :)
  • MJaiden87

Jag bor i Harplinge sen 1 år tillbaka.... bodde i Gislaved/Anderstorp innan dess där jag är uppväxt. Flyttade till Harplinge för att komma närmare föräldrarna som bor i Haverdal.

• kaffez

Jag bor i halmstad med! Är dock 22 år men det är nog ingen fara!  

Hm.. det är svårt och lära känna nytt folk här, jag har bott här i 2 år och har några nära vänner. Bästa sättet är nog krogen.. eller inte! men tro mig, det är jättesvårt o lära känna folk här! 

• MJaiden87
    kaffez skrev 2013-03-24 21:46:18 följande:
    Jag bor i halmstad med! Är dock 22 år men det är nog ingen fara!  

Hm.. det är svårt och lära känna nytt folk här, jag har bott här i 2 år och har några nära vänner. Bästa sättet är nog krogen.. eller inte! men tro mig, det är jättesvårt o lära känna folk här! 
    Hej! Tack för ditt svar :)

Ja, krogen låter inte som det bästa sättet att lära känna nya människor.... jag anser mig själv va social och framåt och har lätt o komma överens med människor men att gå till krogen själv för att l'ra känna nån känns lite konstigt. Önskar det fanns ett enklare sätt :(

Hur lärde du känna dina närma vänner? Eller kände du dem innan du flyttade hit?
  • kaffez
    MJaiden87 skrev 2013-03-24 22:03:08 följande:
    Hej! Tack för ditt svar :)

Ja, krogen låter inte som det bästa sättet att lära känna nya människor.... jag anser mig själv va social och framåt och har lätt o komma överens med människor men att gå till krogen själv för att l'ra känna nån känns lite konstigt. Önskar det fanns ett enklare sätt :(

Hur lärde du känna dina närma vänner? Eller kände du dem innan du flyttade hit?
    Testa och ta kurser, eller börja på gym/ i zumba grupp? :)  

Ena lärde jag känna via en annan fest-kompis som jag lärde känna via en bekant. Sen hamnade jag lite i osams med fest-kompisen för hon var så falsk så jag lärde känna den andra kompisen.

En annan lärde jag känna via skolan :)  

Och de andra är via vännerna på skolan. Så det är jättesvårt! Jag själv är social o glad tjej men känns som alla är så falska och kalla här.  Hoppas du hittar bra tjejkompisar iallafall! :) 
  • Jeanette 80

Hej, jag ser fortfarande mig själv som ny i Halmstad efter att ha bott här i snart 6 år. Svårt att hitta vänner. Alla har redan sina kompisgäng... och det är svårt att som vuxen ta nya kontakter tycker jag själv och man ska ju gärna ha ng gemensamt också för att det ska bli vänskap av det ;) Jag heter Jeanette, gift med två barn på 2,5 och 4,5 år, är idrottslärare och även gymnastikledare för småbarn, tycker om att resa till soliga ställen, gå på stan/bio/fika/äta gott, spelar motions badminton och lite innebandy ibland, promenader, joggingturer i Lyngaskogen, bor i Gullbrandstorp och letar också vänner :) Det var väldigt kort om mig. Hör gärna av dig!

Svar på tråden Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32