• MJaiden87

Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32

Hej!

Är en ensamtående mamma på 26 år som har bott norr om Halmstad i 1 år snart och eftersom jag jobbar hemifrån så har jag haft lite svårt att träffa nytt umgänge och skulle vilja kolla om någon hade ett bra tips att lära känna och träffa nya människor i Halmstad,

vänner, ensamstående, halmstad
  • Svar på tråden Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32
  • Sara H
    MJaiden87 skrev 2013-03-24 20:01:21 följande:
    Hej!

Är en ensamtående mamma på 26 år som har bott norr om Halmstad i 1 år snart och eftersom jag jobbar hemifrån så har jag haft lite svårt att träffa nytt umgänge och skulle vilja kolla om någon hade ett bra tips att lära känna och träffa nya människor i Halmstad,

Hej!

Åh, vad jag kände igen mig när jag läste detta! Är 29 (eller ja, snart 30) och har bott i Halmstad i tre år. Även om jag jobbar "på plats" så att säga, har jag inte fått något kontaktnät eller någon umgängeskrets här än. Alla mina vänner bor på andra håll i Sverige. Min sambo har många bekanta, då ha jobbar på en väldigt homogen arbetsplats med många killar i hans egen ålder. Numera reser han mycket i jobbet och jag börjar känna mig otroligt ensam över att inte ha någon annan att umgås med (även om vi har världens härligaste hund, men det är ju tyvärr inte samma sak!). Jag är gravid med första barnet i vecka 21, och det skulle vara skitkul att umgås med någon som också har barn. Vi bor i Kvibille, så är det nån som vill ses är det bara att höra av sig! 
  • Gittan82

Åhhh känner också igen mig i det här...
    Har bott rätt länge i Halmstad men det är som sagt väldigt svårt att träffa nya människor här, de jag känner är mestadels inflyttade och alla tjejkompisar har flyttat härifrån, alltså ensam tjej kvar så hade vart grymt att lyckas träffa någon man kan gå ut med som är tjej, alltid trevligt med killkompisar men det är ju skönt med en tjejkompis ibland. Jag är snart 31, singel och utan barn så om någon vill ut så är det ju alltid värt ett försök så hör gärna av er till mig iasåfall :)

• jojjen13

Hej!

Du verkar ju kunna lära känna nya människor här också ;)
    Om du vill lära känna en ny person i Halmstad kan du ju alltid börja med att skicka ett meddelande till mig :)

Hälsar en annan smålänning i exil ;)

• Letshavefun

Hej! 

Vet inte om alla i denna tråden hittat massa roliga vänner redan! Men gör ett försök:)

Jag behöver nya vänner...har hamnat i olika fas med mina vänner...är nyligen separerad (var gift) och tyvärr är jag inte inbjuden längre till alla middagar/fester. Alla mina vänner har sambo eller barn. Bara jag som är singel och ja...jag är ensam på den fronten. Hade vart kul att träffa nya vänner som känner som jag :)

Är 31 år och jag hänger inte upp mig på åldern alla är välkomna att höra av sig!

• Jezz90

Hej!

Vet att tråden är ett år men gör ett försök!

Jag är inflyttad Halmstabo, 24 år. Jobbar på sjukhuset men har svårt att hitta någon riktig vän som man kan dela känslor/händelser osv med. Jag är öppen för förslag! Kille som tjej och ålder spelar ingen roll huvudsaken är ju att vi passar ihop och har kul :) hör gärna av dig om det låter intressant!!

Kram Jennie

• Eliikaa

Hej! Inser att denna tråd är 2 år nu men gör ändå ett försök! Är en tjej på 24 år som är nyinflyttad i Halmstad från Sthlm och söker nu ett umgänge utanför sambon haha :) alltid trevligt att ha vänner att umgås med då jag är något översocial ;D

Kram Erika

• bollsi

Hej! Jag är med nyinflyttad och känner inte så många här =)

• Alexandra1986

Oj vilken gammal tråd. 29 år bott i Halmstad hela mitt liv , väntar mitt första barn i april. Är dunderbra på att lyssna så om någon behöver snacka av sig eller liknande så släng iväg ett pm. Alltid skoj med nya bekantskaper :)

• CaSa86

Hej!

Bor i Halmstad sen några år tillbaka men märkt att de är svårt att få vänner här. Är 29år, ha två pojkar på 5 & 6 år varannan vecka.

Kul att de precis trillade in fler i tråden, se att de va längesen den startades

• bollsi

Såg med att tråden var gammal, så jag chansade att skriva. Roligt att fler svarade!
    Jag är 22, snart 23 år gammal, läser till sjuksköterska. Ålder spelar ingen roll, inte heller barn. Är ni på att dra ihop något? =)

Svar på tråden Tips att skaffa vänner: Halmstad 24-32