• daqwert

Gifta sig med muslim, råd och tips :)

Hej allihopa! Är en Svensk kille som bestämt mig för att leva mitt liv med en muslimsk tjej. 

Min tjejs familj har efter mycket om och men accepterat mig som icke muslim och vill nu att vi gifter oss,  då som om jag vore muslim inför släkten i Afghanistan, för att inte familjen här i Sverige ska förlora respekt och allt som hör till den del av kulturen.

Dom vill såklart också att vi gifter oss borgerligt här i Sverige så vi är lagligt man och hustru innan vi flyttar ihop och lever med varandra. 

Min tjej och jag har funderat på att ha ett kyrkligt bröllop om ett år, för min familjs skull, finns det möjlighet att gifta sig borgerligt nu ganska snabbt så vi kan flytta ihop för att sedan ha en vigsel i kyrkan senare när vi sparat ihop pengar och planerat för ett riktigt bröllop ? Alternativet att vänta är alltså inte okey eftersom tjejen bor hemma och vi vill flytta ihop så snart som möjligt.

Min nästa fundering gäller presenten till hennes mamma, vanligtvis betalar jag pengar till henne, ett belopp som hon sätter godtyckligt, önskar få lite input här av muslimska kvinnor vad man kan tänkas ge i present samt hur mycket pengar det kan röra sig om samt om det finns "svenska presenter" som är direkt opassande att ge vid ett första möte, så man inte gör bort sig helt enkelt.

• Svar på tråden Gifta sig med muslim, råd och tips :)
  • Anonym (K)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:28:41 följande:
    Kan jämnföras med djuren och mer därtill.

Snyggt! Du jämför alltså muslimer med djur. Fin jämförelse! Och svenska folket ska ha en human människosyn? Human är det sista jag skulle ha kallat den!
  • kvinna 34

Jag har själv blivit vad säger man torterad av muslimska kvuinnor i princip vill jag kalla det inte bara muslimska dock  , sen har jag ju sett dom som är tillsammans med muslimska kvinnor som bär en form av tortyrliknande förhållande , finns inget hjärtligt eller mänskligt i förhållandena. Vad det beror på vet inte jag men men .

• kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:34:10 följande:

Snyggt! Du jämför alltså muslimer med djur. Fin jämförelse! Och svenska folket ska ha en human människosyn? Human är det sista jag skulle ha kallat den!

Det finns svenskar med såklart . Men ja känner väl själv vad det är för slags människa då .
  • kvinna 34
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:36:29 följande:
    Jag har själv blivit vad säger man torterad av muslimska kvuinnor i princip vill jag kalla det inte bara muslimska dock  , sen har jag ju sett dom som är tillsammans med muslimska kvinnor som bär en form av tortyrliknande förhållande , finns inget hjärtligt eller mänskligt i förhållandena. Vad det beror på vet inte jag men men .

iom jag blev torterad kan man tänka sig hur dom är att leva med så ja , men man avgör själv såklart.
  • Anonym (K)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:36:29 följande:

Beklagar vad du har gått igenom men det rättfärdigar inte att du sitter och snackar skit om alla muslimska kvinnor. Alla är vi människor, sedan finns det mindre bra människor och detta beror INTE på nationalitet eller religion utan på andra faktorer så som uppväxt, förutsättningar, umgängeskrets, hälsa osv!

Med det avslutar jag gör kvällen!

Godnatt / "muslimsk-svensk-medinvandrarursprung - kvinna" som är sambo med en svensk.
  • Anonym (lyckligt gift)
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:43:08 följande:

Beklagar vad du har gått igenom men det rättfärdigar inte att du sitter och snackar skit om alla muslimska kvinnor. Alla är vi människor, sedan finns det mindre bra människor och detta beror INTE på nationalitet eller religion utan på andra faktorer så som uppväxt, förutsättningar, umgängeskrets, hälsa osv!

Godnatt / "muslimsk-svensk-medinvandrarursprung - kvinna" som är sambo med en svensk.
    Tummen upp till dig K!

Förstår inte resonemanget "jag har råkat ut för det alltså är alla människor såhär". Jag blev spottad på av en svensk man när jag var liten och han skrek och mig och min svenska mamma att åka hem (eh, ja...). Är alla svenskar rasister? Absolut inte, hahaha. Korkat vore det att tänka så. =)
  • kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:43:08 följande:

Snackar inte skit utan den största sanningen , tom muslimska män själv vill inte va med muslimsk kvinna tex undra varför???
  • Anonym (lyckligt gift)
    Anonym (lyckligt gift) skrev 2013-03-26 22:49:01 följande:
    Tummen upp till dig K!

Förstår inte resonemanget "jag har råkat ut för det alltså är alla människor såhär". Jag blev spottad på av en svensk man när jag var liten och han skrek och mig och min svenska mamma att åka hem (eh, ja...). Är alla svenskar rasister? Absolut inte, hahaha. Korkat vore det att tänka så. =)

*åt mig

ska det såklart så, inte och...

• kvinna 34

Lite småsadister i det hela , aja man gör som man vill godnatt alla.

• Anonym
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:42:06 följande:

iom jag blev torterad kan man tänka sig hur dom är att leva med så ja , men man avgör själv såklart.
    det låter som du fick ett regält slag i huvudet, för du låter inte riktigt klok
Svar på tråden Gifta sig med muslim, råd och tips :)