• daqwert

    Gifta sig med muslim, råd och tips :)

    Hej allihopa! Är en Svensk kille som bestämt mig för att leva mitt liv med en muslimsk tjej. 

    Min tjejs familj har efter mycket om och men accepterat mig som icke muslim och vill nu att vi gifter oss,  då som om jag vore muslim inför släkten i Afghanistan, för att inte familjen här i Sverige ska förlora respekt och allt som hör till den del av kulturen.

    Dom vill såklart också att vi gifter oss borgerligt här i Sverige så vi är lagligt man och hustru innan vi flyttar ihop och lever med varandra. 

    Min tjej och jag har funderat på att ha ett kyrkligt bröllop om ett år, för min familjs skull, finns det möjlighet att gifta sig borgerligt nu ganska snabbt så vi kan flytta ihop för att sedan ha en vigsel i kyrkan senare när vi sparat ihop pengar och planerat för ett riktigt bröllop ? Alternativet att vänta är alltså inte okey eftersom tjejen bor hemma och vi vill flytta ihop så snart som möjligt.

    Min nästa fundering gäller presenten till hennes mamma, vanligtvis betalar jag pengar till henne, ett belopp som hon sätter godtyckligt, önskar få lite input här av muslimska kvinnor vad man kan tänkas ge i present samt hur mycket pengar det kan röra sig om samt om det finns "svenska presenter" som är direkt opassande att ge vid ett första möte, så man inte gör bort sig helt enkelt.

     

  • Svar på tråden Gifta sig med muslim, råd och tips :)
  • Anonym (Dontdoit)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:12:59 följande:
    muslimsk kvinna ja alla är inte lika dana men  , du begår ditt livs största misstag är risken ,,,spring för livet.
  • kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:14:53 följande:
    Folk tycks glömma att vi alla är människor..

    inte alla är inte människor tyvärr.
  • Anonym (Blandäktenskap)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:14:49 följande:

    vad jag sett är kvinnorna  oftast värre än männen i det muslimska , hade avslutat på en gång.

    Så du har sett något och utifrån det antar du att ALLA muslimska kvinnor är på samma sätt?

    Det är ju logiskt. Speciellt eftersom det finns muslimska kvinnor från olika länder, kulturer, samhällsklasser, familjer etc. En indonesisk muslimsk kvinna och en saudiarabisk muslimsk kvinna har nog väldigt lite gemensamt. På samma sätt som katoliker på olika kontinenter skiljer sig åt.
  • Anonym (K)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:16:43 följande:
    inte alla är inte människor tyvärr.



    Vad är de då? Skulle du kunna förklara det för mig då jag måste ha missat den informationen i skolan.
  • kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:15:37 följande:



    Vad har du sett då?
    to much räcker det (-: och en del kvinnligt med ja , visst det kan va på andra hållet med men tja vad vet jag .
  • kvinna 34
    Anonym (Blandäktenskap) skrev 2013-03-26 22:20:28 följande:

    Så du har sett något och utifrån det antar du att ALLA muslimska kvinnor är på samma sätt?

    Det är ju logiskt. Speciellt eftersom det finns muslimska kvinnor från olika länder, kulturer, samhällsklasser, familjer etc. En indonesisk muslimsk kvinna och en saudiarabisk muslimsk kvinna har nog väldigt lite gemensamt. På samma sätt som katoliker på olika kontinenter skiljer sig åt.

    Sa ju det alla är inte samma men risken är så minimal att risken är inte värt det är vad jag ´möjligtvis skulle anse.
  • Anonym (K)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:21:38 följande:
    to much räcker det (-: och en del kvinnligt med ja , visst det kan va på andra hållet med men tja vad vet jag .



    Här slänger vi ur oss påstående utan att ha underlag på de. Kanske bäst att bara inte uttrycka sig i ett diskussionsforum om man ändå inte är beredd att diskutera sina åsikter.
  • kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:26:07 följande:



    Här slänger vi ur oss påstående utan att ha underlag på de. Kanske bäst att bara inte uttrycka sig i ett diskussionsforum om man ändå inte är beredd att diskutera sina åsikter.

    Därför det är inte relevant pga att många här som överallt bär inte sa´mma värderingar(-:
  • kvinna 34
    Anonym (K) skrev 2013-03-26 22:20:55 följande:



    Vad är de då? Skulle du kunna förklara det för mig då jag måste ha missat den informationen i skolan.

    Kan jämnföras med djuren och mer därtill.
  • Anonym (K)
    kvinna 34 skrev 2013-03-26 22:27:43 följande:
    Därför det är inte relevant pga att många här som överallt bär inte sa´mma värderingar(-:



    Det är därför det kallas för diskussion. Men vissa föredrar väl att enbart "diskutera" med folk som har samma typ av värderingar och synpunkter.. Inte för att jag förstår nöjet med det men what ever makes your boat rock.
Svar på tråden Gifta sig med muslim, råd och tips :)