Inlägg från: Lilla Puh |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hej!
    Tänkte höra först om det är ok att jag hänger på här?
    Har inte dock så mycket att gå ner, ca 3-5 seeega kg, däremot är jag i riktigt usel form och har väldigt dåliga matvanor. Skulle jättegärna vara med för att få tips och motivation till att komma i form, samt gå ner de sista kilona som jag stått stilla på länge. 

• Lilla Puh

Vad bra! :) Har precis börjat med lite hemmaträning och försöker komma till rätta med mina godisvanor, så det ska bli skönt att kunna bolla med någon :)

• Lilla Puh

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 59 kg
    Målvikt: 55-56 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Bra matvanor och regelbunden träning/motion. Kommer inte köra någon speciell metod, utan utesluta all skräpmat, godis dricka mm och istllet äta nyttigt.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr? Inte "på riktigt"

Som sagt, inte så mycket kvar att gå ner (vägde 80 kg vid förlossningen för 10 månader sen). Däremot är formen fortfarande kass, och det plus dåliga mat-, sömn- och motionsvanor gör att jag har såå dålig med energi. Behöver göra en riktig livsstilsförändring! :) 

• Lilla Puh

Nu ska jag ge dottern lunch, sen ska vi traska iväg till affären. Är det någon som har tips på bra (och inte allt för tidskrävande) mellanmål man kan köpa hem? Och ev lunchmat?

Ett av mina största problem är att jag äter alldeles för sällan, 1-2 ggr om dagen, vilket leder till mycket småätande, och massa onyttigheter på kvällen när hungern kommer ikapp. Så nu ska jag börja äta OFTA men i mindre mängder såklart, men vad äter man? Har ingen aning själv eftersom jag aldrig haft den vanan...

Tänkte passa på att ta en liten "omväg" till affären också, får se vad länge vi blir ute, fint väder här idag :) 

• Lilla Puh

SamsonS: mixade faktiskt kvarg och hallon till frukost :) brukar blanda keso + fun light ibland, är egentligen inte så mycket för kvarg men försöker lära mig att tycka om det :D men det är typ så långt min fantasi räcker också :) Fru Mamma: älskar frukt, men har fått för mig att det är bara socker i all frukt typ?! Vill ju vänja mig av med allt sött så jag har blivit livrädd för frukt :p Hur är det med banan, funkar det? Kanske inte gör nåt om man tar ibland iallafall. Som sagt, bättre än en kexchoklad iallafall! :)

• Lilla Puh

Fick bli lite blandat, morötter, äpplen, bananer & keso :) Ser det som så att en banan är iallafall bättre än choklad/nudlar/redbull eller liknande som jag normait skulle ta... Får se det som en nedtrappning :) blev 6 km promenad med barnvagnen nu också förresten!

• Lilla Puh

Långstång: Ja, och han är då verkligen inte till någon hjälp har jag upptäckt. Mer än som avskräckande exempel möjligtvis.

Han är en riktig godisgris han också. Han är i bra form, gymmar 5-6 dagar i veckan och så, men han har ta mig tusan sämre matvanor än vad jag har. 
    Han skulle handla lite mjölk i förrgår, och kom även hem med 3(!!) chokladkakor och 4 redbull. Allt var slut när jag öppnade kylen imorse, ba' hallåå?! 
    Han jobbar en hel del men hemma på helgerna äter han oftast ingenting alls innan middag vid 5-6 på kvällen, möjligtvis tar han en skål chilinötter och lite dricka till frukost....

Ska väl inte skylla på honom alls, men det är lätt att dras med lite tycker jag. Inge roligt att ställa sig och göra lunch själv mm. men jag måste skärpa mig med det tills han också kommer på bättre tankar :)

• Lilla Puh

Men jäklar vad det går bra för alla, heja heja! Här var det pizza till middag :-/ Sjukt besviken men skyller på en kass natt med minimal sömn, dålig planering och ingen ork att handla. Så när sambon kom hem minst lika trött och kläcker att han är sugen på pizza så, ja.. Har insett att jag är bra på bortförklaringar, typ attvjag är värd det här för att blabla, eller baaara en så är jag inte sugen sen etc.. suck.

• Lilla Puh

Nya tag idag, känns som det gått bra :) keso+fun light till frukost, räkor avokado citron och lite keso till lunch, och sedan en barnvagmspromenad i solen :) nu håller jag på att storstäda här hemma, så jag rör mig ju lite iallafall ;) (+lite hemmaövningar ikväll tänkte jag) Men jag tänkte höra med er, vi ska äta tacos till middag ikväll, hur är det? Är det jätteilla? Känns ju relativt ok om man tar mest grönsaker, eller? Tycker det är jättegott , och vi äter det ofta här hemma så...

• Lilla Puh

Ja, det tycker jag känns ju spontant som att det finns värre saker än tacos, även om det så klart går att göra nyttigare

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor