Inlägg från: Lilla Puh |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Måste höra om någon har koll och kan hjälpa mig (skriver från mobil=kompakt text). Tycker min mage ser helt okej ut, om än otränad, på morgonen, men så fort jag äter något, och speciellt på kvällen, så ser jag gravid ut! Blir jättesvullen, och magen blir hård och rund. Beror det bara på att jag har sjukt dålig magmuskulatur eller är det vad jag äter? Kan man vara känslig mot något utan att få ont magen? För mycket fett, kolhydrater, nåt annat?? Tar tacksamt emot alla tips och funderingar för det är verkligen jättejobbigt och jag kan inget om sånt här :( kan tillägga att min mor är likadan och att jag även plankar slaviskt sen en tid tillbaka :)

• Lilla Puh

Ligger och funderar: Jag håller på att sluta amma nu (inom ett par veckor ca) och när det har gjort funderar jag på att köra på nutrilettshakes ett par veckor som en liten "detox"/kickstart och därefter fortsätta med lchf. Har varit himla anti lchf men alla som äter det är ju helt förälskade. Gott, enkelt och sötsuget försvinner vad jag fattat som kan ev få med sambon på tåget också för hans arbetskompisar äter tydligen de och det skulle underlätta. Vad säger ni som testat? Borde det funka bra? Behöver mer regler om jag ska klara det här, inte bara "äta nyttigt" för jag trillar dit heela tiden. Mer -får inte- istället för -borde inte-. Ursäkta lång, rörig text

• Lilla Puh

Happ, har jag vägt mig. Slarvat mycket i helgen, så -0, 9 kg var faktiskt över förväntan. Nu är pepp på att fortsätta och hoppas jag kan sköta mig bättre denna vecka

• Lilla Puh

Ursäkta min långa frånvaro, har varit på vift lite :) 
    Hade vägdag idag, men hoppade över det denna veckan för jag har precis fått mensen och känner mig jättesvullen + att förra veckan var riktigt dålig så jag tror inte att jag vill se vad det skulle stå. Tänker satsa stenhårt denna vecka istället :) tyvärr har jag haft jordens mensvärk/illamående/huvudvärk idag och inte orkat med någon motion men jag hoppas det går över illa kvickt så jag kommer igång :)  

Grattis till alla er som gått ner en massa, bra jobbat! :) 

• Lilla Puh

Idag motiverade solen till en långpromenad med barnvagnen :) gick i 2 timmar, lite varierande tempo pga av dotterns humör, men 9 km blev det iallafall :)

• Lilla Puh

Blev nyfiken på Shape Up appen som jag sett här att några använder och har prövat den ett par dagar, tycker den är jättebra! Har letat efter någon app där man kan lägga in kalorierna på svenska för jag tycker det blir så krångligt på engelska, fel märken och sådär.
    Så skönt (och kul!) att se vad mycket man äter och ha koll :) 

I övrigt har jag haft ett par jättebra dagar nu, skött mig med maten och vart ute och gått en hel del. Tränar lite här hemma efter jag lagt dottern på kvällarna också, lite plankan, squats och sånt eller så använder jag "daglig workouts"-appen.

• Lilla Puh

Har ju prövat den mest för skojs skull men ändå för att ha lite bättre koll.. Dock har jag prövat att gjort sådär innan men jag fyller i vad jag äter några dagar sen orkar jag inte längre...
    Men så skulle jag ha egentligen, att man får matsedel och inköpslista mm. Det är nästan det som jag tycker är krångligast, att komma på bra mat att laga varje dag.. Blir mycket halvfabrikat och sånt som jag gärna skulle undvika :/ 

• Lilla Puh

Fru mamma, gud vad du går :) har också börjat komma igång med promenader igen efter att ha haft noll motivation till det under vintern och tycker det är jättehärligt, men idag var jag och opererade ett nageltrång, och SATAN vad ont det gör :( känns som jag inte kommer kunna gå på flera veckor nu men förhoppningsvis går det väl över snabbare. Ligger bara i soffan nu och får jätteont om jag är uppe och går :(

• Lilla Puh

Kan fortfarande inte gå ut och gå med min stackars fot :( är så peppad nu när solen kikat fram! Och svärmor var "jättesnäll" och skickade med sambon en burk med kakorna hon vet att jag gillar när han var där förut. Tanken var ju god men åååh så jobbigt för mig. Har slunkit ner ett par tyvärr..

• Lilla Puh

Carmelina: Ja, jag har tänkt på det men jag har ingen cykel :p ska dock få min mormors + en barnsits från mamma men jag måste ta mig dit och hämta det :) Jag glömde väga mig igår men vägde mig idag och det var ytterligare 0,5 kilo minus, dock på två veckor eftersom jag hoppade över förra veckan. Men jag har haft otroligt svårt att gå ner vid denna vikten, brukar fastna här så jag är glad att det går nedåt iallafall :) 1,4 kilo på 3 veckor & 3 cm i midjan hittills.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor