Inlägg från: En himmelsk drog |Visa alla inlägg
  • En himmelsk drog

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Ingen idé att vara anonym eftersom FL appen inte tillåter det. Så here we go, jag är trådskaparen. Eftersom jag nästan aldrig sitter vid datorn är det lika bra att "komma ut" så jag kan vara aktiv i tråden även på språng. Hur som helst! Kul att se aktiviteten flöda här inne, och kul att läsa om allas framsteg. Själv kämpar jag på fortfarande med mina promenader. Hunden är nöjd också, i vanliga fall tar jag korta 20-minuters promenader om dagarna och sambon tar långpromenader på em och kväll när han kommer hem men nu är det snarare tvärtom. Är så tråkigt att gå utan sällskap så jag passar på att slå två flugor i en smäll när jag ändå har hund. Åt lite kolhydrater idag i form av potatisgratäng eftersom vi firade en födelsedag, annars har jag skött mig bra. Väger mig på måndag, förväntar mig inga större resultat eftersom det är första veckan men känner mig ändå lättare i rörelserna. Ursäkta lång text men som många vet fungerar inte radbyten via appen. Och ja just det! Jag har slutat röka också i samband med mitt nya, nyttiga liv! Är så stolt över mig själv :D

• En himmelsk drog
    Fru Mamma skrev 2013-04-04 18:48:32 följande:
    Hah! Jag är så FÖRBANNAT stolt över mig själv! Jag och barnen var hos mina svärisar en sväng idag, och då skulle det bjudas på fika, och dom försökte pracka på mig 3 sorters småkakor och två sorters mjuka kakor, och jag klarade av att säga "nej tack, det räcker så bra med kaffet" ALLA GÅNGERNA! :D
    Grymt bra jobbat! :D
  • En himmelsk drog
    mikispikis90 skrev 2013-04-04 22:03:04 följande:
    Efter ett spin 2013 på Friskis idag kunde jag vrida ur tröjan ... Det kallar jag träning :)) heja heja
    Grymt bra jobbat! Heja dig, och heja oss alla! :D
  • En himmelsk drog
    Carmelina skrev 2013-04-05 07:33:10 följande:
    En himmelsk drog: bra jobbat att du slutat röka också! Du SKA vara stolt över dig själv!
    Tusen tack! :D
    Juno skrev 2013-04-05 08:31:18 följande:
    Bra jobbat alla! Superträning och rökstopp - inte klokt vad här händer grejer!

Jag har vägdag idag och kan notera -0,7 sedan i måndags. Solig

Skön sund helg på er allesammans!
    Alla minus är bra minus, bra jobbat!
    Fru Mamma skrev 2013-04-05 08:32:42 följande:
    Haha, ska detta kanske förvandlas från en vikt-tråd till en sluta-röka-tråd? ;) jag håller på att plöja igenom Allen carrs "äntligen ickerökare" så snart hakar jag väl på er, långstång och himmelsk drog! :)

Nu har jag emellertid precis avslutat frukosten ett Wasa frukost med smör och skinka, mina vitaminer, mitt citronvatten (drack hälften innan och hälften under frukosten :P), och nästan 2 dl smoothie (Jordgubb, kiwi, lite turkisk yoghurt och en pytteskvätt mjölk)
    Haha, ja kanske det. Har hört att den har hjälpt många, hoppas du får önskat resultat :) Smoothie låter inte helt fel, särskilt inte nu när det börjar bli varmare ute och man kan avnjuta den under stekande sol på balkongen :D
    Anonym (Långstång) skrev 2013-04-05 09:14:36 följande:
    ja vi borde sluta röka allihop! Återkommer när mitt paket är slut.
    Nu har jag zumbat, så nu ska jag äta frukost!
    Heja dig! :D Jag är nyfiken på zumba men har aldrig kommit igång än eftersom jag har noll taktkänsla och sinne för danssteg. Är det så svårt som det ser ut? :)

• En himmelsk drog
    Gittan - Oj vilket resultat! Skrattande Alla små steg fram är ännu ett steg i rätt riktning, låter jättebra att du har minskat lite på portionerna t.ex. Har du funderat på att byta ut godis/kaka på kvällen till någonting annat, bättre alternativ? Eller ska du sluta helt och hållet med det och istället köra en riktig "fredagsmys" där du unnar dig det du är sugen på?

Snart vägning för min egen del. Känner mig nervös och pirrig konstigt nog, lite som ett barn inför julafton. Hoppas på närmare ett kilo mindre, med tanke på alla promenader jag pinat mig igenom och alla onyttigheter jag har slutat med så vill jag se resultat därefter också! Solig
  • En himmelsk drog

Fru Mamma - Jäklar vilket bra resultat! Visst blir man peppad på att fortsätta när vågen visar minus?

• En himmelsk drog

Vågen var snällare än jag förväntat mig, den visade -2.9 kg. Kan inte tro det själv ens. Skulle egentligen vägt mig igår men glömde, så jag vägde mig i underkläder imorse direkt efter toalettbesök. Och anonym, självklart är du välkommen i tråden även nu i efterhand! :D

• En himmelsk drog

Blä, kände mig inte ett dugg pigg på promenad imorse! Tur att jag har en hund som håller mig sällskap ute och som måste ut, annars hade jag nog struntat i dagens promenad. Började dagen med en kopp té och ett stort glas vatten, en av mina nya vanor. Mår dock illa och börjar nog få en öroninflammation, verkligen kul.. Hjärtemamma, har du lust att dela med dig av bloggen? :)

• En himmelsk drog

Carmelina - Håll ut! Vikten är bra konstig, den kan skifta upp och ner väldigt mycket.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor